שביעות רצון במכבי ת"א, שהמשיכה אתמול (רביעי) את המומנטום החיובי שלה עם ניצחון חשוב 80:95 על ולנסיה במשחק ה"ביתי" בבלגרד. הצהובים סופרים כבר 15 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, שישה מתוכם ביורוליג, מה שהשאיר אותם חזק בתמונה בנוגע לקרב על המקום השישי שמעניק כרטיס אוטומטי לפלייאוף, זאת אחרי שכבר הבטיחו את המקום בפלייאין בשבוע שעבר.
לשחקניו של עודד קטש נותרו עוד שני משחקים עד לסיום העונה הסדירה (שלוש לכל יתר הקבוצות): ברצלונה (חוץ) ומילאנו (בית) כשהם מדורגים במקום השביעי בטבלה עם מאזן של 19 ניצחונות לעומת 13 הפסדים.
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
יכול להיות מרוצה. קטש
(צילום: Djordje Kostic)
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
יסיימו עם הכרטיס לפלייאוף? שחקני מכבי ת"א, אתמול בבלגרד
(צילום: Djordje Kostic)
לפנרבחצ'ה ואולימפיאקוס, שתופסות את מקומות 5-6 בטבלת היורוליג יש כמות ניצחונות זהה לזו של מכבי ת"א, אבל לשתיהן יש, כאמור, משחק אחד פחות וגם יתרון פנימי במקרה של בית משולש, כך שהצהובים יצטרכו קודם כל לנצח את שני המשחקים שנותרו להם וגם לקוות לשתי מעידות לפחות של אחת משתי הקבוצות כדי לסיים את העונה הסדירה עם הכרטיס הישיר לפלייאוף.
אם מכבי ת"א לא תצליח להשיג את המקום בשישייה הראשונה, נראה שהיא לפחות בדרך הבטוחה להבטיח את המקום השביעי. האלופה הישראלית מחזיקה במאזן עדיף על וירטוס בולוניה (שני ניצחונות יותר) ובאסקוניה (שלושה ניצחונות) שמתחתיה בטבלה.
צמרת היורוליג 2. פנאתינייקוס 11:20 3. מונאקו 11:20 4. ברצלונה 11:20 5. פנרבחצ'ה 12:19 6. אולימפיאקוס 12:19 -------------------------------- 7. מכבי ת"א 13:19 (משחק עודף) 8. וירטוס בולוניה 14:17 9. באסקוניה 15:16

מה נותר לכל אחת?

וירטוס בולוניה (מקום שמיני, 14:17) פנאתינייקוס (בית) מילאנו (חוץ) באסקוניה (בית)
מכבי ת"א (מקום שביעי, 13:19) ברצלונה (חוץ) מילאנו (בית)
אולימפיאקוס (מקום שישי, 12:19) פרטיזן בלגרד (חוץ) הכוכב האדום (חוץ) פנרבחצ'ה (בית)
פנרבחצ'ה (מקום חמישי, 12:19) אלבה ברלין (בית) אנאדולו אפס (בית) אולימפיאקוס (חוץ)
ברצלונה (מקום רביעי, 11:20) באיירן מינכן (חוץ) מכבי ת"א (בית) וילרבאן (חוץ)
העימותים הישירים בין הקבוצות (במידה ויסיימו עם אותו מאזן) ברצלונה: יוכרע בהמשך פנרבחצ'ה: עדיפה על מכבי ת"א אולימפיאקוס: עדיפה על מכבי ת"א וירטוס בולוניה: מכבי ת"א עדיפה באסקוניה: עדיפה על מכבי ת"א

"יש לנו גרף שיפור"

"אנחנו יותר בטוחים בעצמנו ויודעים מה אנחנו רוצים לעשות", אמר קטש בסיום הניצחון על ולנסיה. "יש לנו גרף שיפור ואנחנו צריכים לשים את הפוקוס על הדברים שאנחנו יכולים לעשות יותר טוב כדי להתמודד בטופ של היורוליג, בטח כשאנחנו מגיעים לאתגרים שלנו בארץ אם זה גביע ובליגה. ביורוליג הכל הולך ומתנקז למשחקים המכריעים אז אנחנו צריכים להתמקד בדרך ופחות בתוצאות".
רוב המחמאות כמובן הלכו לווייד בולדווין, שרשם משחק 17 ברציפות בו הוא קולע בספרות כפולות. הגארד סיים כקלע המוביל עם 17 נקודות בנוסף ל-3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. גם ג'וש ניבו, שנמצא בתקופה מצוינת, זכה לשבחים אחרי שרשם משחק שמיני ברציפות בו קלע בספרות כפולות -15 נקודות לצד 9 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן ולנסיה ג'סטין אנדרסון
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן ולנסיה ג'סטין אנדרסון
זכה לשבחים. בולדווין
(צילום: Djordje Kostic)
מלבד השניים, במכבי ת"א מאוד מרוצים מקפיצת המדרגה של השחקנים המשלימים אנטוניוס קליבלנד (10 נקודות) וחסיאל ריברו (10 נקודות ו-6 ריבאונדים) שהתעוררו בדיוק בזמן.
"ג'וש מתחילת העונה וגם בשנה שעברה הוא אדיר בשבילנו", אמר קטש על הסנטר. "הוא הולך ומתפתח ולומד מיום ליום. הוא עוגן מטורף מעבר לזה שהוא אחד מהשחקנים שהכי כיף לאמן. הוא באמת אישיות מקסימה. אני חושב שכולם עשו קפיצה קודם כל בהגנה. אני יכול להיות שמח אבל ממשיכים הלאה".
4 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
"הוא אדיר". ניבו
(צילום: Djordje Kostic)
לצהובים מחכה עוד לוח זמנים עמוס בימים הקרובים כשכבר היום (חמישי) הם יעשו את דרכם ארצה מבלגרד ויתחילו להתכונן לקראת משחק הליגה מול הפועל גליל עליון בשבת (21:00), שייערך בקריית אתא. לאחר מכן ביום שני הקרוב (20:30) יארחו בהיכל מנורה מבטחים את מכבי ר"ג במסגרת רבע גמר גביע המדינה.