"היינו ברוטציה יותר קצרה משלהם, והם לא מאבדים איכות כשהם משתמשים בכל הרוטציה. התוכנית הייתה לעשות רוטציה ארוכה יותר, אבל אדאמס ובולדווין נכנסו טוב והייתה הרגשה שאפשר לעשות ניצחון גדול", אמר מאמן מכבי ת"א עודד קטש אחרי ההפסד ביום ג' לברצלונה. משפט שמסביר בצורה הטובה ביותר את הדעה שלו על שאר השחקנים בסגל שמקבלים פירורים ביורוליג, או לא משחקים בכלל, ובמקרה הזה מדובר על השחקנים הישראלים.
אחד הדברים שהכי בולטים במשחקים האחרונים ובלט בעיקר במשחק האחרון מול ברצלונה, הוא העומס שקיים על שחקנים מסוימים בסגל, בעיקר על ווייד בולדווין. אחרי הפציעה של לורנזו בראון, בולדוויין צריך לעשות את הכל לבד על הפרקט, אם זה ניהול משחק ואם זה לייצר נקודות, הוא אומנם מצליח לעשות את זה בחלק מהזמן אבל ברגעי ההכרעה הוא פשוט קרס בגלל הלחץ והעומס שהיו עליו. בדיוק ברגעי המשבר האלה ברבע האחרון מול ברצלונה, קטש זיהה את הסיטואציה והוריד אותו לנוח, הבעיה היא שהמנוחה הייתה רק ל-17 שניות, כי מה לעשות שאי אפשר בלי הכוכב על הפרקט? "הרגשתי שהשחקנים נפלו מהרגליים" אמר קטש. זה בדיוק היה כך.
2 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין. נפל מהרגליים
(צילום: EPA)
אז פה עולה השאלה מדוע מכבי ת"א לא מרחיבה את הרוטציה שלה, גם אחרי הפציעות של אוסטין הולינס, לורנזו בראון ואלכס פוית'רס. נראה שהצוות המקצועי במכבי ת"א לא סופר את הסגל הישראלי, וזה לא חדש. חוץ מכמה שחקנים בודדים שקיבלו קרדיט (ג'ון דיברתולומיאו ולאחרונה רומן סורקין), הישראלים יושבים בצד ביורוליג.
ג'ייק כהן שמקבל 10 דקות בממוצע וירד ל-7.4 דקות בשלושת המשחקים האחרונים. רפי מנקו היה ביחסים מצוינים עם עודד קטש בהפועל אילת ובנבחרת ישראל, אבל ביורוליג משחק חמש דקות. יפתח זיו שיכול לעזור בקו האחורי לאור חסרונו של בראון שותף רק בשלושה משחקים ביורוליג בהם קיבל שבע דקות בממוצע. גיא פניני, זקן השבט, שאמנם לא בכושר משחק הרגיל שלו אבל את הניסיון שיש לו אי אפשר לקחת, לא התלבש אפילו למשחק יורוליג אחד העונה.
2 צפייה בגלריה
רפי מנקו שחקן מכבי ת"א
רפי מנקו שחקן מכבי ת"א
רפי מנקו. רק חמש דקות בממוצע ביורוליג
(צילום: עוז מועלם)

תלות, עומס וכעס

הסיטואציה הנוכחית היא נקודת אזהרה גדולה עבור הצהובים. אחת הבעיות הגדולות של מכבי ת"א העונה היא העומס שמצטבר על שחקני מפתח כמו בולדווין לדוגמא שששיחק בכל אחד משני משחקי היורוליג האחרונים 34 דקות, ועד שבראון יחזור מהפציעה הוא כבר יהיה תשוש.
הבעיה השנייה היא התלות שמכבי ת"א מפתחת בשחקנים מסוימים, אם זה בלורנזו בראון שעד עכשיו נראה שהצהובים מאוד מתקשים לנצח בלעדיו, או אם זה בולדווין שעם כל התלות הזאת נכנס למן מערבולת של לחץ שפשוט לא עושה לו טוב.
הבעיה השלישית היא ואולי הגדולה ביותר היא מרמור בסגל הקבוצה. כמעט בכל מסיבת עיתונאים עודד קטש מדבר על שחקן כזה או אחר מהישראלים שהוא מרוצה ממנו על האופי, ההתמדה והיכולת להכיל את הסיטואציה, אבל נשאלת השאלה הגדולה- עד מתי? הרי בסופו של דבר כל שחקן רוצה לשחק, וככל שיעבור הזמן הכעס, המרמור וחוסר הביטחון פשוט ישתלטו, ואסור לשכוח שהשחקנים האלה הם כן דומיננטיים בזירה המקומית ומשחקים הרבה דקות בליגת העל, המצב ביורוליג יכול להשליך גם לשם וליצור למכבי בעיות גם בליגה.