נבחרת ישראל ערכה אתמול (שני) ניסוי כלים ראשון לפני החלון הרביעי במוקדמות גביע העולם ופתיחת אליפות אירופה, כשניצחה את מכללת אובורן 86:95 במשחק הכנה. ועדיין, סיפור הערב היה חזרתו של דני אבדיה למדים הלאומיים.
המשחק האחרון של אבדיה בהיכל מנורה מבטחים היה אי שם ב-28 ביולי 2020, עוד לפני כן - ב-24 בפברואר - הוא רשם את המשחק האחרון שלו עם הנבחרת הבוגרת. למעשה, שנתיים וחצי חלפו מאז שהוא נבחר בדראפט ה-NBA, נסע לייצג אותנו מעבר לים ועד ששב ללבוש את המדים הלבנים-כחולים.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
משחק נהדר. אבדיה
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)

לא נשאר אדיש

מתוך 3,349 הצופים שהגיעו אתמול להיכל, לא היה ספק בכלל שרובם הגיעו בכדי לראות את אבדיה. חלקם עם שלטים שמבקשים את החולצה שלו בסוף המשחק, אחרים לבושים עם חולצות שלו ממכבי ת״א ויש כאלה מעודכנים יותר - עם חולצות חתומות של וושינגטון וויזארדס. אבדיה לא נשאר אדיש ולאט-לאט, אחרי שהתחיל להסתגל בחזרה, הוא גם ידע לספק את השואו-טיים עם דאנקים מרהיבים ומשחק נהדר, כשסיים עם 25 נקודות (11 מ-13 מהעונשין), 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים ומדד 30, לצד גם 6 איבודים.
"הייתה לאנשים הזדמנות לראות אותו אחרי שנתיים שהוא לא בארץ", התייחס המאמן גיא גודס לחזרתו של אבדיה לנבחרת. "עם שואו-טיים של NBA, חטיפות, דאנקים, איכויות ומהירות. משהו שאנחנו לא ממש רגילים לראות. הכי חשוב זה להכניס אותו לקצב, כי נבחרת ישראל זה לא רק דני, יש עוד הרבה שחקנים, אבל אני שמח על איך שהוא שיחק".
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"משהו שאנחנו לא ממש רגילים לראות". גודס
(צילום: עוז מועלם)
מהצד של הנבחרת, המשימה הייתה קודם כל לשלב ולסגל אותו בחזרה לכדורסל האירופי. לדעת לשים את החוצץ בין דני אבדיה שמשחק בליגה הטובה בעולם לבין כך שהנבחרת היא תלכיד ואף שחקן לא נמצא מעליה. בכל זאת, גם גודס הודה: "דני הגיע עם כל ההילה של שחקן NBA". אבל למרות כל ההילה המדוברת, אבדיה לא נתן לזה להשפיע עליו, ואפשר היה לראות את זה בצורה בולטת בסוף המשחק. מקורביו התעקשו שהוא לא ייצא משער 9 בהיכל בגלל שמחכים לו בחוץ מעל ל-100 אוהדים, אבל הוא התעקש ואמר: "אנשים מחכים לי".
מהצד של אבדיה, מדובר על לא מעט לחץ, אחריות וציפיות גבוהות. אחרי שהוא הוביל את נבחרת העתודה לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה ואחרי שנתיים בליגה הטובה בעולם, ישנה ציפייה ממנו שהוא ייקח את המושכות ויוביל את הנבחרת הבוגרת באליפות אירופה, שתיפתח בספטמבר הקרוב. ואם כבר מדברים על הובלה, ראינו אתמול לא מעט פעמים במהלך המשחק שהוא זה שמוביל את הכדור. נכון שבמהלך השבועות הקרובים זה עוד יכול להשתנות אחרי שג'ון דיברתולומיאו, תמיר בלאט וגל מקל יצטרפו לסגל, אבל אבדיה עצמו דווקא מרגיש בנוח עם הסיטואציה. "זה משהו שאני מסוגל לעשות, אני לא מתבייש לעשות את זה, אבל זה לא משהו שדחוף לי", הסביר.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
הרכז הבא של הנבחרת? אבדיה
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)

ים של חיבור

הדבר שהכי בלט לעין זה שיתוף הפעולה בינו לבין ים מדר. "ים ואני בקשר מיוחד, יש בינינו כימיה ושיתוף פעולה בלתי רגיל", ציין אבדיה עוד באימון המסכם שלפני המשחק. ״תמיד הרמנו אחד את השני גם בתקופות פחות טובות, בכל הטורנירים לאורך השנים הוא תמיד היה השותף שלי בחדר". הכימיה הזאת גרמה למדר להרגיש בנוח על הפרקט ולהוציא מעצמו כדורסל הרבה יותר טוב כשסיים את הערב עם 24 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. "אני מאוד שמח על שיתוף הפעולה של דני עם ים", הוסיף גודס. "הם חברים עוד מתקופת נבחרת העתודה, היה שיתוף יפה, הקהל מאוד נהנה".
אבדיה סיכם את הערב: "זה תמיד מרגש אותי לחזור לכאן. גדלתי פה. כל המשפחה והחברים שלי היו בקהל, כולם מדברים עברית, אין לי אפילו איך לתאר את ההרגשה. אני פשוט נהנה פה, כיף לי. והכי חשוב שאני מייצג את הנבחרת, זה לפני הכל".