היה אפשר לחתוך בסכין את האווירה בשניות האחרונות של המשחק השלישי בסדרת רבע גמר הפלייאוף אתמול (שלישי) בין מכבי ת"א לפנאתינייקוס. אנשי המועדון תפסו את הראש, העיתונאים היוונים עמדו על הרגליים ו-1,000 האוהדים הצהובים שהגיעו לבלגרד היו בדממה מוחלטת במשך דקה עד שהצהובים השלימו 83:85 על היוונים ועלו ל-1:2 בסדרה. ניצחון מחרתיים (חמישי, 21:45) יעלה את שחקניו של עודד קטש לפיינל פור של היורוליג לראשונה מאז 2014.
כמעט לרוב אורכו, המשחק לא היה מותח כלל. מכבי ת"א כבר הוליכה ב-18 הפרש במהלך הרבע השלישי, והניצחון היה נראה כבר בכיס שלה, אבל אז, עם שילוב של הורדת רגל מהגז והתעוררות של פנאתינייקוס, ביצעה היריבה קאמבק גדול והצליחה לכפות שוויון שלוש שניות לסיום.
4 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
רחוקים ניצחון אחד מפיינל פור. שחקני מכבי ת"א אחרי הדרמה הגדולה במשחק מספר 3
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
בונזי קולסון אחרי הניצחון של מכבי ת"א
(צילום: אפרת עמורבן)
בדיוק אז, לורנזו בראון, שעשה את המוטל עליו ולקח את המושכות בהיעדרו של ווייד בולדווין הפצוע, סחט עבירה וקלע פעמיים מהקו. הגארד ממש התאמץ להחטיא את הזריקה השנייה כדי שלפאו לא יישאר עוד מהלך, אך קלע בכל זאת ולמזלה של האלופה הישראלית קנדריק נאן החטיא ניסיון שלשה על הבאזר שהיה מכריע את המשחק לכיוון הקבוצה של ארגין עתמאן בצורה אכזרית במיוחד מבחינת מכבי ת"א.
בסיום, כל הרגשות של אנשי מכבי ת"א פשוט פרצו החוצה. האוהדים יצאו מגדרם ביציעים, השחקנים קפצו אחד על השני על הפרקט מרוב אושר וגם אנשי ההנהלה התחבקו.

הרגש של קטש

"אני שמח מאוד, זה היה משוגע בסוף", אמר עודד קטש בסיום. "שיחקנו נגד קבוצה טובה עם הרבה איכות. בכללי הגיע לנו לנצח. אנחנו 40 דקות מדבר גדול. אני מקווה שנקבל את ווייד בחזרה, זה מאוד יעזור לנו, גם בחלוקת הדקות של הגארדים שלנו, כולם יודעים עד כמה הוא משמעותי בשבילנו בשני צידי המגרש".
אחרי ההתנהלות של פנאתינייקוס בעקבות המשחק הראשון וההאשמות ההזויות שלהם כלפי הצהובים והשופטים, היה נראה שקטש, ששיחק בקבוצה היוונית וגם אימן בה למשך חצי שנה, הגיע עם אקסטרה מוטיבציה. כל מי שמכיר את קטש ומסתכל עליו לפעמים במשחקים יודע שהוא שומר על פני פוקר ולא ממש מביע רגשות. הפעם הכל היה נראה אחרת. קטש היה פעיל מאוד על הקווים, נפנף בידיים, צעק והתווכח אינספור פעמים עם השופטים.
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"זו לא פעם ראשונה שאני מתנהג ככה". קטש
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
"זו לא פעם ראשונה שאני מתנהג ככה", אמר המאמן. "אני מנסה לפעמים להעביר מסר ולהתנהל בהתאם למה שאני מרגיש שהשחקנים צריכים ממני. היום הרגשתי שהם צריכים את העניין הזה. זה לא דברים שאני בא איתם מהבית. אני אדם אמוציונלי, המשמעות של המשחק גם השפיעה על הדרך שהתנהגתי".

ההצגה של ניבו והתסכול של בלאט

מי שקיבלו אינספור מחמאות היה ג'וש ניבו, שהשווה שיא קריירה עם 22 נקודות ו-9 ריבאונדים. "זו הרגשה נהדרת", אמר שחקן הפנים בסיום. "הובלנו כבר בהפרש מאוד גדול ואז הם הצליחו לחזור, אבל כקבוצה הכי חשוב שסיימנו את המשחק הזה עם הניצחון, אפילו אם זה לא היה יפה בדברים מסוימים, הדבר הכי גדול עבורנו זה הניצחון. המפתח למשחק הרביעי הוא פשוט להביא את עצמנו לפרקט ולתת את הכל".
על האוהדים: "הם פשוט היו נהדרים הערב, אנחנו באמת רוצים להודות להם על התמיכה שלהם ועל כך שהם טסו עד לבלגרד. אנחנו באמת צריכים אותם כדי שנוכל להשלים את המשימה של השבוע ולעלות לפיינל פור".
גם בונזי קולסון, שסיים עם 13 נקודות ו-5 ריבאונדים, זכה לשבחים. "כולו לב, הוא נתן הכל." אמרו במועדון. "זה היה נראה שהוא משחק בקבוצה כבר שני עשורים עם כל החיבור שלו למועדון ולאוהדים" קולסון עצמו אמר בסיום: "יש לנו עוד משחק אחד. אנחנו צריכים להתמקד בעצמנו, לראות וידאו ולהבין מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר לקראת המשחק ביום חמישי. אני מקווה שנוכל לסגור את הסדרה מחר".
4 צפייה בגלריה
סלוקאס מול ניבו
סלוקאס מול ניבו
עוד הופעה נפלאה מצדו של שחקן הפנים של הצהובים. ניבו שומר על סלוקאס
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
למרות הניצחון, תמיר בלאט נראה מתוסכל בסיום. הרכז היה השחקן היחיד שלא חיכה לעיתונאים בחדר ההלבשה ונכנס ישר להתקלח. המשחק שלו אתמול מתחלק לשניים: במחצית הראשונה הוא היה אחראי למספר אסיסטים יוצאי דופן והיה חלק מעליית הקבוצה ליתרון דו ספרתי שהיה נראה מבטיח, אבל אז במחצית השנייה הוא הציג משחק מאוד מפוזר עם החטאות מעבר לקשת (0/4) וסיים את הערב עם 2 נקודות בלבד וקבלת החלטות לא טובה ברגעים המכריעים.
"היינו צריכים את תמיר כאחד שמקבל החלטות", התייחס קטש לגארד. "אני לא שופט שחקנים על סמך ההחלטות שלהם, אני סומך על תמיר, אנחנו כקבוצה סומכים עליו, זה לא משנה אם הזריקות שלו נכנסו או לא. אני לא מזלזל, המאמץ שהגארדים שלנו, תמיר ולורנזו, חוווים מהאובר אגרסיביות שלהם, זה מטורף. הוא עשה עבודה אדירה. זה לא מובן מאליו מבחינתי. אני משתמש בשחקנים שלי בלי קשר לתוצאה כזו או אחרת. הוא היה אדיר היום מבחינתי, הוא לא לחיץ ומתחיל מהלכים. חלק מהסלים שקרו דרך השטף היו דרך ההחלטות שלו".

חזרת האווירה הביתית

מלבד הצוות המקצועי והשחקנים, במכבי ת"א נתנו הרבה קרדיט לאוהדים. עד שעות הבוקר של יום המשחק במועדון עשו מאמצים אדירים והגיעו עד לגורמים בכירים בממשלת סרביה על מנת להשיג הסכמה מהמשטרה המקומית כדי שתאפשר להכניס 1,000 אוהדים צהובים, למרות שלאורך כל העונה הותר להכניס רק כ-250.
בסוף המאמצים השתלמו. אולם הפיוניר, שמכיל כ-8,000 מקומות ישיבה התמלא אומנם רק ב-1,000 אוהדים, אבל האקוסטיקה המיוחדת שיש באולם הזה, בנוסף לרעב של האוהדים שלא ראו השנה משחק יורוליג מקרוב (מלבד המשחק הראשון מול פרטיזן ששוחק בהיכל מנורה מבטחים, מספר ימים לפני פרוץ המלחמה) עשה את שלו. האווירה הייתה ביתית לחלוטין.
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א אתמול
(צילום: Djordje Kostic)
"אתם לא יכולים להבין כמה מטורף בשבילנו זה שיש פה קהל תחת הנסיבות האלה", אמר קטש. "עברו עלינו הרבה קשיים העונה. האוהדים שלנו היה חסרים במשך רוב, הזמן חסר לנו הבית שלנו. זה פשוט כיף. היו פה 1,000 אוהדים וזה כמו שיהיו 40 אלף לקבוצה אחרת. זה מאוד מרגש בשבילנו".

בולדווין יחזור למשחק מספר 4?

השחקנים צפויים לקבל מספר שעות חופש בשעות הבוקר ולאחר מכן, בשעה 18:00 (שעון ישראל), ייפגשו שוב באולם לאימון המסכם לקראת המשחק הרביעי בסדרה.
מה שממשיך להעסיק את הצהובים זה כשירותו של ווייד בולדווין. אחרי מאמצים רבים להכשירו עם טיפולים מיוחדים בקרואטיה, טיפולים נוספים בבלגרד וצילום MRI חדש, השחקן שסובל מקרע קטן בשריר הירך האחורי לבסוף לא התלבש למשחק אתמול.
מעבר להיותו אחד הכוכבים הגדולים של הקבוצה, במכבי ת"א מקווים שהוא יוכל לשחק במשחק הבא גם לאור העומס שיש על מספר שחקנים בעקבות היעדרותו. מרבית הנטל נפל בעיקר על לורנזו בראון ששיחק אתמול 32 דקות, מעל הרצוי.