הפועל תל אביב יכולה לחייך. האדומים נתנו הערב (שני) הצגה מול הקהל הביתי בהיכל קבוצת שלמה והביסו את מכבי ראשון לציון 79:104.
זה היה ניצחון הבכורה של הפועל, שפתחה את העונה עם שני הפסדים ולא רצתה לרשום את השלישי. ראשל"צ הייתה במצב דומה ועכשיו כבר ב-3:0 לא נעים בכלל - זה לא קרה לה מאז עונת 2009/10.
3 צפייה בגלריה
לוטן אמסלם
לוטן אמסלם
לוטן אמסלם
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
מוריס קמפ
מוריס קמפ
מוריס קמפ
(צילום: טל שחר)
מן הפתיחה האדומים היו עדיפים וקלעו 30 נקודות בסיום הרבע הראשון. המוציא העיקרי לפועל היה ג'יימס יאנס, שסיים עם 23 נקודות, 9 ריבאונדים ומדד 30. גם בר טימור (15 נקודות ו-4 אסיסטים) וג'ייקובן בראון (16 נקודות) תרמו בצד ההתקפי.
ברבע השלישי הפער קפץ ליותר מ-20 נקודות ומפה קיבלנו גארבג' טיים, לפחות של ראשון לציון, שוויתרה לחלוטין וראתה את היריבה שלה רק מגדילה את ההפרש. איגור קולשוב (17 נקודות) וכריס קלייבורן (16 נקודות) הירבו לקלוע עבור האורחת.
במשחק המוקדם של הערב בני הרצליה עלתה ל-0:3 חלק אחרי 81:90 ביתי על הפועל חיפה. כריס באב להט עם 31 נקודות ונעזר ב-17 של אנדי ואן וליט. חמישה שחקנים של חיפה קלעו בספרות כפולות, אך זה לא הספיק.

מהלך המשחק

קמפ נכנס מהר למשחק ודאג ליתרון מוקדם, יאנג בסל ועבירה ובראון בשלשה העלו את האדומים על הלוח אבל דיים בדאנק גדול שבר שוויון וקלייברן באחד נוסף קבע 6:10. בראון לקח את המשחק על עצמו וביחד עם טימור וטוקוטו הפך את התוצאה, 12:16 באמצע הרבע הראשון. יאנג נכנס לקצב, עידן זלמנסון הצטרף לרשימת הקלעים עם סל מריבאונד התקפה והפער גדל ל-15:23. ג'ו אלכסנדר קלע סל ראשון גם כן, אבל 6 נקודות מהירות של טימור וסל של לוטן אמסלם סגרו את הרבע ביתרון מבטיח למארחת, 18:31.
הפועל ת"א המשיכה את הריצה בפתיחת הרבע השני ועם סלים של זלמנסון וטוקוטו ברחה ליתרון 18:35. איגור קולשוב עצר את הבריחה כאשר נכנס לזון וקלע 11 נקודות רצופות, שלשה של יאנג קטעה בצורת קצרה באדום אבל גיא פלטין ונועם דוברת הורידו ל-40:35 מהקו. זלמנסון וטימור דאגו להגדיל בחזרה, אמסלם המשיך לשחק עם 3 עבירות ונתן תרומה יפה בשני צידי המגרש וליי אפ של רז אדם סגר את הרבע כמעט באותו הפרש בו נפתח, 37:48.
3 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון ודני פרנקו
ג'ייקובן בראון ודני פרנקו
ג'ייקובן בראון ודני פרנקו
(צילום: טל שחר)
החבורה של דני פרנקו הפכה את המיני-מומנטום מסיום הרבע השני לבריחה בתחילת הרבע השלישי, עם ריצת 0:8 בהובלת בראון, שבריקודים אופיינים קבע הפרש שיא, 37:56. קמפ קלע נקודות ראשונות לכתומים במחצית השנייה אחרי שלוש דקות וחצי, הרננדז הגיב בדאנק אבל טוקוטו ביצע עבירה רביעית, קולשוב שוב חימם את הידית ו-וויליאמס שהתעורר צימק ל-60:48 באמצע הרבע. בראון צלף מבחוץ, אמסלם נזהר יפה מעבירה חמישית והמשיך להטריף את הקהל בהשתטחויות על הפרקט וזלמנסון הגדיל ל-48:67. דוברת דייק מהקו, יאנג הגיב בשלשה פלוס עבירה, קמפ ו-וויליאמס צימקו במעט עם סלים בצבע אבל אדם וטימור טיילו לטבעת וקבעו 54:74 אחרי 30 דקות.
קמפ התחיל את הרבע הרביעי בפולו דאנק, גיל בני עלה על הלוח עם שלשה על הבאזר של שעון הזריקות אבל קלייברן ענה בצד השני, 77:60. שלשות של יהונתן שולדבראנד ובראון נתנו את האות לחגיגות ביציע וטימור הגדיל ל-63:87. בני ויאנג המשיכו את המבול והביאו את קבוצתם לכמות שלשות דו-ספרתית, שני המאמנים פצחו בחילופים חברתיים, שולדבראנד הביא את ההפרש ל-30, קלייברן ריחף לדאנק גדול פלוס עבירה ואופק גול האיר את הנורה השלישית על לוח התוצאות של המארחת בשלשה, 71:102. גידי שיפר קלע סל בכורה, ארצי קצת צימק בצמד שלשות ובסיום 79:104 גדול להפועל ת"א.
פורסם לראשונה: 20:32, 25.10.21