תחושת החמצה גדולה במכבי ת"א אחרי ההפסד אתמול (שישי) 95:89 ביוון מול מוליכת היורוליג, אולימפיאקוס, שהוריד את הצהובים למאזן של 11 ניצחונות ו-10 הפסדים.
שחקניו של עודד קטש, שהגיעו אחרי ההפסד בדרבי מול הפועל ת"א בליגת העל, פתחו את המשחק מול הקבוצה היוונית עם אנרגיות טובות, שעזרו להם לעלות ליתרון דו-ספרתי ברבע הראשון. רק שכבר אחרי עשר דקות הגיעה הנפילה המנטלית שפשוט ערערה את הביטחון של השחקנים (ושחקני אולימפיאקוס רצו 11:27). "מה שראינו ברבע השני היה הפוך מתוכנית המשחק שלנו", הודה קטש בסיום "הייתה שם התפרקות מנטלית, זה גם כיבה אותנו. אפשר היה להרגיש את זה בשפת הגוף על הספסל".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
משחק נהדר שלא הספיק. סורקין
(צילום: באדיבות אולימפיאקוס)
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
רבע שני הפוך מתכנית המשחק. קטש
(צילום: EPA)
מי שבכל זאת הצליח לשמור את הצהובים במשחק היה רומן סורקין. עד אתמול היכולת של הסנטר הישראלי פשוט הלכה ודעכה, אבל אתמול הוא פשוט תפס את עצמו בידיים וסיפק ערב אישי אדיר באחת התצוגות הגדולות ביותר של שחקן ישראלי ביורוליג בשנים האחרונות: 23 נקודות ( 9 מ-11 לשתיים), 9 ריבאונדים ומדד 33 ב-20 דקות על הפרקט. מעליו בספרי ההיסטוריה במילניום הנוכחי אפשר למצוא הצגות ביורוליג במדים הצהובים של יותם הלפרין (26 נקודות) יניב גרין וליאור אליהו (24 כ"א).
"לפני שאני מדבר על המשחק אני רוצה קודם כל למסור שהלב שלנו עם משפחות ההרוגים והפצועים בפיגוע הנורא בירושלים, הכל מתגמד לעומת זה", אמר סורקין בסיום. "היינו שם, יכולנו לנצח. הם קבוצה איכותית מאוד, אבל היה חסר לנו עוד קצת. יש לנו כעת שבוע כפול ביורוליג, הפנים קדימה".
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
געגועים לבראון. בולדווין
(צילום: EPA)
האכזבה הגדולה הייתה בעיקר מהערב הנוראי של ווייד בולדווין. אמנם במשחק הדרבי הוא סיים עם 29 נקודות ומילא את החסר בפן ההתקפי עם היעדרותו של לורנזו בראון הפצוע, אבל בדקות האחרונות מול הפועל ת"א היה נראה שחסר למכבי ת"א את הסדר והשקט שבראון יודע להביא לפרקט. גם הפעם בולדווין לא ממש הסתדר בלעדי בראון. בולדווין סיים את המשחק עם14 נקודות(4 מ-16 מהשדה) מהשדה ו-6 איבודים ב-35 דקות. לא פעם ולא פעמיים הוא נראה אתמול כמנסה יותר מדי לקחת על עצמו.
למכבי ת"א, שכבר חזרה בלילה ארצה מאתונה, אין כל-כך הרבה זמן לעכל את ההפסד. כבר ביום ראשון (17:00) יצאו הצהובים למשחק חוץ מול קריית אתא. בשלילי יתארחו אצל ברצלונה וכעבור יומיים יגיעו למשחק חוץ מול ולנסיה.