מכבי ת"א המשיכה אתמול (שני) לרכוב על גלי המומנטום עם הניצחון ה-17 ברציפות בכל המסגרות. הפעם הצהובים הביסו 72:104 את מכבי ר"ג ברבע גמר גביע המדינה, כשהפעם האחרונה בה הצהובים היו ברצף כזה הייתה בעונת 2013/14, שכזכור הסתיימה עם זכייה ביורוליג.
השחקנים של עודד קטש פתחו מבערים כבר בהתחלה ועלו ליתרון 19. האורחת הצליחה לצמק את הפער למינוס 6 בלבד וקצת ניסתה ליצור לחץ על הצהובים, אך אלה ממש לא התרגשו ובזכות רפי מנקו (13 נקודות) וג'ון דיברתולומיאו (12) הצליחו לברוח שוב. מי שזכה למירב המחמאות היה ווייד בולדווין, שסיים את המחצית הראשונה ללא נקודות אבל התעורר לחלוטין במחצית השנייה בדרך ל-17 נקודות (5 מ-10 מהשלוש).
1 צפייה בגלריה
קטש
קטש
המומנטום נמשך. קטש
(צילום: Djordje Kostic)
"אנחנו לא לוקחים כמובן מאליו את כל מה שקורה איתנו בתקופה האחרונה", אמר מנקו בסיום. "אנחנו צריכים להמשיך להגיע ככה לכל משחק כדי לנצח. הסיפור עם הרצף ועונת 2013/14 זה טוב בשביל הסיפור, אבל זה לא כל כך מעניין אותנו. אנחנו מנסים להתרכז בכאן ועכשיו, אני רק שמח שניצחנו והעפלנו לחצי גמר גביע המדינה".
על כך שהוא תמיד מגיע מוכן למשחקים בזירה המקומית למרות שביורוליג הוא מקבל בממוצע רק 8 דקות אמר מנקו: "מצד אחד אני מאוד שמח על איך שהקבוצה נראית ועל איפה שהיא נמצאת, מצד שני אף שחקן לא אוהב לא לשחק. אני באמת מנסה להתרכז כמה שיותר ביום יום ואיך להיות במקום הכי טוב שאני יכול כדי לעזור לקבוצה".
עודד הוסיף קטש: "אני חושב שמה שהוביל אותנו בשנתיים האחרונות זה שמעבר לכדורסל יש כאן שחקנים שאוהבים להיות אחד עם השני, הם חברים טובים. זו גם הסיבה שאנחנו מצליחים לצאת מהמשברים - עם הביחד והחברות שלנו. אני באמת מאמין שצריך את זה כדי לצלוח כזאת עונה. לא יכולנו לעשות את זה אם לא הייתה לנו המשכיות משנה שעברה ולא יכולנו לעשות את זה אם לא היינו סומכים אחד על השני".
במכבי ת"א שמים את הניצחון הזה כבר מאחוריהם ויתחילו להתכונן לקראת המשוכה הגבוהה שמחכה להם ביום חמישי הקרוב (21:30) כשיפגשו את ברצלונה במסגרת המחזור ה-33 ביורוליג (לפני אחרון). הצהובים ינסו לשמור על הסיכויים להיכנס ישירות לפלייאוף, לאחר שהמקום בשלב הפליי אין כבר הובטח. הקבוצה מדורגת במקום השביעי בטבלה עם מאזן של 19 ניצחונות ו-13 הפסדים.