איפשהו מעלינו, בסוף קצה השמיים, יש שעון חול מטפורי. עוד גרגיר נופל ממנו, ועוד אחד. גרגירים כבדים כאלה. שמתרסקים ברעש גדול. משאירים מכתשים.
אני נזכר בשעון הזה בכל פעם שבספורט שלנו יש עוד אירוע אלים. עוד שיר שגורם להתכווץ. עוד אוהד שמשלם בגופו. בתאל גרבי, מנכ"לית עמותת ערכים בספורט, איתה שוחחתי לפני כמה חודשים בזמן שתחושת הדדיות יוצאת דופן רווחה בעם, היא שהעלתה את מטפורת שעון החול. חייבים לנצל את רוח התקופה כל עוד אפשר, אמרה, כדי להביא לשינוי ביחסים בין אוהדים. סוג של ביחד ננצח, רק ביציעים. היו לה גם תוכניות.
2 צפייה בגלריה
עופר ינאי
עופר ינאי
בעלי הפועל ת"א, עופר ינאי
(צילום: עוז מועלם)
אני מסתכל על הסרטונים ממוצ"ש, מהאירוע האלים בהיכל קבוצת שלמה, סיום המשחק בין הפועל ת"א להפועל חיפה. כיסא, מקל תופים, מוט ברזל, חגורה, ריצה על פרקט, אוהדים מכוסי פנים, אוהד שרוע, חבורה שבועטת ומכה בראשו. מסתכל ומבין שהגרגיר האחרון בשעון החול שהיה יכול ליצור תיקון בין האוהדים נפל. את רעש הנפילה שמענו במוצ"ש. ובמקומו יש עכשיו שעון חדש שסופר לאחור. סופר עד שיקרה פה משהו שכולנו נתחרט עליו.
הודעת הפועל ת"א על סדרת פעולות מהירות ובהן סגירת היציע שבו יושבים האולטראס, החלפת חברת האבטחה, על כך שתפעל לזיהוי המעורבים ומניעת כניסה שלהם למשחקים, משדרת אסרטיביות. בהילות. כך צריך מועדון לנהוג. רק שזה בא מאוחר מדי. כמעט ארבעה חודשים מאוחר מדי.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אסור לשתוק על התנהגות מבישה כל כך. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"נפעל על מנת שאירוע כזה לא יחזור שנית", הבטיחו בהפועל אז, כשקומץ אוהדים שלה ביזה לפני המשחק נגד הפועל באר-שבע את הטקס לזכר יצחק "בזוקה" בוזוקשווילי וג'יי.אר דוידוב, שני שוטרים שהפגינו גבורה ונרצחו בשבת השחורה. כבר אז היה ברור שזה לא עוד אירוע. שאסור לשתוק על התנהגות מבישה כל כך. שנדרשת אסרטיביות. לפחות כמו נוסח ההודעה שפירסם המועדון אתמול.
המועדון שוקל הגשת תביעה אישית נגד כל מעורב, שתשקף את הפגיעה במוניטין, נאמר בהודעה מאתמול. ומה אז? הביזיון ההוא הוסיף למוניטין של המועדון? אולי, אם סדרת הפעולות המוצהרות של היום היו ננקטות אז, אם הקומץ היה מרוסן כפי שנדרש, האירוע של מוצ"ש היה נחסך. אבל כשלא מטפלים בנחישות הנדרשת, לא רק שאירוע מביש נוסף הוא עניין של זמן, גם מתברר, לפי המשטרה, שהחשוד שנעצר באירוע האלים של מוצ"ש היה מעורב בביזוי הטקס ההוא בדצמבר.
ובינתיים, בסוף קצה השמיים, עוד גרגיר נופל משעון החול החדש, ועוד אחד.
פורסם לראשונה: 10:09, 25.03.24