הפועל חיפה פתחה את העונה בצורה לא טובה. קבוצתו של אלעד חסין לא הצליחה לשמור על יציבות, ולא נראתה כלל כמו זאת שהייתה המרענן הרשמי של הליגה ב-2020/21. אבל יכול מאוד להיות ששיחה אחת תשנה הכל.
"לפני שבוע ישבנו אצל הקפטן אופק אביטל בבית, רק השחקנים. אכלנו, דיברנו על המצב והעלינו כל מיני נקודות חשובות שלדעתי עזרו לנו לצאת לדרך חדשה. זה הרים את כולנו וגרם לנו להיות יותר מחויבים. את התוצאה של השיחה הזאת אני מאמין שראו מול הפועל חולון", מספר עמית שמחון.
5 צפייה בגלריה
עמית שמחון
עמית שמחון
עמית שמחון
(צילום: לילך וייס, מינהלת הליגה)
בריאיון ל-ynet מציין שמחון, המנהיג של האדומים, איך הוא רואה את תחילת העונה של קבוצתו: "לוקח לנו יותר זמן להתחבר. בעונה שעברה היו יותר שחקנים שהמשיכו עם המועדון מהליגה הלאומית, כולל חלק מהזרים. העונה רוב הסגל חדש וזה גורם לחוסר יציבות. במשחקים האחרונים, עם החזרה של איגור נסטרנקו מפציעה, וגם חילופי הזרים שלנו בקו הקדמי, דברים נראים טובים יותר. בהרגשה אנחנו בונים כימיה טובה".
שמחון הוא ללא ספק הברומטר של חיפה. בניצחונות הוא קולע 20.3 נקודות ובהפסדים רק 8.2: "אני משחק טוב כשאנחנו קבוצתיים ומביא את עצמי יותר לידי ביטוי. בכללי אני מספק את הסחורה ומרוצה מכמות הנקודות שלי, אבל מה שחשוב זה שהקבוצה תנצח ותצליח".
אתה מרגיש בורג חשוב, שאם לא תהיה טוב כנראה תפסידו? "אני תמיד מנסה לדחוף את עצמי, להיות כמה שיותר מוביל בקבוצה. באופן אישי זה משהו שיכול לעזור לדעתי. אני מדבר הרבה עם אלעד חסין כדי למצוא פתרונות שיעזרו לנו להיות טובים יותר. בפן האישי עובד באימונים על דברים שעשיתי פחות בעבר ולאט לאט רואים את זה במשחק, בעיקר בעזרה בהגנה ובניסיון למסור יותר. בגלל שאני מושך כל כך הרבה אש בזכות הקליעה, יוצא לי הרבה פעמים לעבור את השומר שלי ולמסור פנימה לגבוה או החוצה לקליעה".

"שחקן של קבוצות קטנות? שטויות"

שמחון כבר בן 32, וזאת עונתו ה-14 בליגת העל. לאורך הקריירה הצטיין בלא מעט קבוצות, כמו למשל בהפועל אילת, מכבי חיפה, הפועל ב"ש לתקופה קצרה עד שנפצע, וכמובן בהפועל חיפה. בהזדמנות האמיתית היחידה פחות או יותר שהייתה לו בקבוצה גדולה כמו הפועל חולון הוא לא ממש הצליח, וסיים את הקדנציה בהיכל טוטו עם ממוצע חד ספרתי של נקודות.
"הגעתי לחולון אחרי עונה באילת שהייתי הישראלי המצטיין בליגה", מציין שמחון. "ציפיתי לאיזושהי המשכיות מבחינת מה שאני מקבל, אבל השיטה הייתה שונה, בהרגשה שלי החזירו אותי אחורה של להיות שחקן שיותר עומד בפינות, מחכה לקליעות ופחות יוצר, מה שכן עשיתי באילת. אפשר לראות את זה במספרים כי האחוזים שלי לא היו נמוכים מעונות קודמות, אבל מה שהשתנה זה כמות הזריקות ל-2 ומחות לרשת, הן ירדו דרסטית".
5 צפייה בגלריה
עמית שמחון מאוכזב
עמית שמחון מאוכזב
שמחון בתקופתו בחולון
(צילום: עוז מועלם)
ניסית לדבר עם המאמן? "בזמנו דיברתי עם דן שמיר, אבל זאת שיטת המשחק שלו. גם אם אני חושב אחרת ממאמן בחיים לא אעשה משהו נגדו. ניסיתי לעשות מה שאני יכול, אבל זה לא הסתדר".
הסטיגמה עלייך היא שאתה מצליח בקבוצות הקטנות, בלי הקהל והלחץ. "אני חושב שזה שטויות. אין דבר כזה קבוצה בליגת העל שאין בה לחץ. נכון שיש קבוצות שמשחקות ביורוליג או באירופה שהן יותר לחוצות, אבל בכל קבוצה שתפסיד יש המון לחץ, זה ספורט תחרותי. אני לא אוהב שאומרים דבר כזה".
עוד דבר שמתקשר ישירות לקריירה של שמחון, והוא סוג של מייצג את השחקן הישראלי הטיפוסי, היא הנדידה שלו בין מועדונים. לא פחות מ-10 קבוצות החליף הקלע בתקופתו בליגת העל: "כל פעם הייתה סיבה אחרת. זה לא איזה משהו שחזר על עצמו כי קיבלתי החלטה מראש לא להמשיך. בהפועל אילת למשל עשיתי שתי עונות, ואז לפני השלישית דורון הרציקוביץ' עזב ולא ידעו אם תהיה קבוצה, אז עברתי למכבי חיפה. העדפתי לעבור מאשר לחכות. עכשיו אני מרגיש שהגעתי למקום שמאוד אוהבים ומעריכים אותי, ואני מאוד אוהב. מרגיש שמצאתי בית". ואכן, שמחון כבר קיבל פנייה מהנהלת הפועל חיפה להאריך את חוזהו לטווח ארוך, והכיוון הוא חיובי.
5 צפייה בגלריה
נדד לא מעט. שמחון בימיו בהפועל אילת
נדד לא מעט. שמחון בימיו בהפועל אילת
נדד לא מעט. שמחון בימיו בהפועל אילת
(צילום: יאיר שגיא)

"הדבר היחיד שחסר לי זה תואר"

כבר הרבה מאוד שנים ששמחון נחשב לאחד הישראלים הכי בכירים בליגה, אבל בנבחרת הוא כלל לא נספר. כעת הוא פותח את הלב ומספר מה הוא חושב על כך: "אין לי מושג למה לא מזמנים אותי. בזמנו הייתי עם הנבחרת לאורך כל ההכנה שלה ליורובאסקט 2017, ונופיתי יום-יומיים לפני האליפות. אמרו לי שעשיתי קיץ מדהים ואין באמת סיבה לניפוי. הנחתי שהעדיפו לתת לשחקנים יותר ותיקים כמו יותם הלפרין ואחרים מקום. שנה אחרי כשעודד קטש מונה אמרו לי כבר שאני מבוגר מדי".
עוד אומר שמחון בנושא: "אני חושב שזה פספוס ענק לנבחרת, וזה קצת מצחיק שאני מצליח להעמיד מספרים של ישראלי מוביל כבר הרבה שנים ולא נותנים לי אפילו צ'אנס. כשהייתי צעיר אמרו שאני צריך להשתפשף ולא הייתה לי בעיה עם זה. בזבזתי קיצים שלמים כי התאמנתי עם הנבחרות הצעירות וגם עם הבוגרת, ובסוף ההרגשה שלי היא שלא מעריכים אותי מספיק. אני בשיא שלי, ופתאום כל השחקנים הצעירים מקבלים את ההזדמנות ואני לא. יש דברים במקצוע הזה שאין לנו לצערי שליטה עליהם".
5 צפייה בגלריה
גיא גודס מדריך את שחקני הנבחרת
גיא גודס מדריך את שחקני הנבחרת
גודס. שמחון לא היה בתוכניות שלו
(צילום: FIBA.COM)
דרך אגב, משחק השיא של שמחון העונה היה נגד מכבי ראשון לציון (26 נקודות, 6 מ-9 לשלוש), רגע אחרי שהמאמן הלאומי החדש, ומאמנם של הכתומים, גיא גודס, בחר לנפות אותו מהסגל הרחב למוקדמות גביע העולם. "לגמרי באיזשהו מקום זה נתן לי מוטיבציה. זה לא משהו אישי, אבל אני לא מסכים עם ההחלטות שלהם. הם הפסידו אותי בשנים הכי יפות שלי", הוא מודה.
אתה ישראלי מוביל כבר המון שנים, יש משהו שאתה מרגיש שעוד לא השגת? "הדבר היחיד שמדגדג לי בקריירה זה לקחת אליפות או גביע, להביא תואר למועדון. אם לא הייתי חושב שזה אפשרי לא הייתי ממשיך לשחק. יש אנשים מבחוץ שיכולים לחשוב ככה, אני מבפנים חושב שהאנדרדוג יכול להפתיע. לא מתיימר להגיד שניקח אליפות, אבל מאמין שהכל אפשרי אם נבוא צנועים".
בגיל 32 יש כבר הרבה שחקנים שחושבים על היום שאחרי, גם אתה? "אני טיפוס שמשקיע את הכל בהווה ולא רוצה להסתכל אחרי הפרישה ולהתחרט על דברים שלא עשיתי. אני מהבוקר ועד הערב מחויב לכדורסל בין אם זה חדר אוכל, אימוני אקסטרה ותזונה, זאת הסיבה שגם שכרתי דירה בחיפה שנמצאת חמש דקות מרוממה. ברגע שאסיים עם הפרק של הכדורסל אחשוב על הדבר הבא".