ניקולה וויצ'יץ' הדהים הערב (חמישי) כשהודיע כי יפרוש מתפקיד מנהלה המקצועי של מכבי ת"א בתום העונה הנוכחית לאחר כמעט עשור בתפקיד. במכבי ת"א החליטו נכון לעכשיו שלא למנות מנהל מקצועי במקומו. הסמכויות שלו יחולקו בין אנשי המועדון הקיימים גם דיויד בלאט. לאחר הפסדם של הצהובים בבית לברצלונה במסגרת היורוליג, דיבר וויצ'יץ' במסיבת העיתונאים.
"אחרי עשר שנים שניסיתם להוציא ממני סקופ, שמרתי את הסקופ האחרון לעצמי", אמר הקרואטי. "אני עושה את זה בצורה מוזרה, אבל אני חייב לעשות את זה. כבר 30 שנים הכדורסל זה החיים שלי, לא היה לי יום אחד להיות עם המשפחה שלי. מתוך ה-16 שנים האחרונות מכבי היא החיים שלי, כקבוצה וכמנהל. זו רכבת הרים. היו שמחות אבל גם בלאגן. בחודשים האחרונים הרגשתי שהגיע הזמן לפסק זמן כדורסל ולא להמשיך אחרי סוף העונה".
2 צפייה בגלריה
מנהל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ'
מנהל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ'
תם עידן. ניקולה וויצ'יץ'
(צילום: טל שחר)
"החלטתי להודיע עכשיו מתוך שקיפות, אני אומר רק מה שאני מרגיש. עד עכשיו היו שני דברים חשובים בחיים שלי, מכבי והמשפחה שלי. זה ימשיך בתפקידים שונים, אבל לפני 18 שנים למדתי את המשפט הראשון שלי בעברית: 'אני צהוב בנשמה'.
על העונה הזאת: "יש לנו עונה שלמה עדיין, קבוצה נהדרת, אווירה נהדרת סביב הקבוצה. אנחנו מאמינים שאפשר להשיג דברים נהדרים, לא צריך הרבה פוקוס סביב זה. אני אדבר על זה בסוף העונה, היו לנו זמנים נהדרים, מתנצל על העבודה הנוספת בחמישי בערב, אבל זה מה שיש".
2 צפייה בגלריה
מנהל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ' עם שמעון מזרחי
מנהל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ' עם שמעון מזרחי
מנהל מכבי ת"א היוצא ניקולה וויצ'יץ' עם שמעון מזרחי
(צילום: טל שחר)
וויצ'יץ' סיכם את התקופות הטובות, וגם הפחות טובות: "אם אני זוכר כמו שצריך, זכיתי במכבי כמעט 20 או 21 תארים. זה מדהים. בשבילי התחושה אחרי תארים היא מדהימה. אתמול נסעתי עם שאראס ליד כיכר רבין והוא ניסה להסביר להם את החגיגות שהיו שם. היו שנים קשות עם הרבה אנרגיות רעות, אבל מתוך 16 שנים במכבי, ב-12 שנים היינו מרוצים. זה חלק מהחיים. תמיד נתתי הכי טוב שאני יכול, ניסיתי תמיד לא לפגוע באף אחד. זה לימד אותי הרבה דברים בחיים. כששמעון שלח אותי לוילרבאן זה לימד אותי גם. למרות שאני עוזב את העבודה, מכבי תישאר החיים שלי. אני אתן את הלב שלי למכבי, ואין מקום אחר שאני אוכל לקרוא לו הבית שלי, גדלתי בספליט, אבל מכבי וישראל זה הבית שלי. אני יותר ישראלי מהישראלים. אני אוהב את האנשים כאן".
אחד מבלי מכבי ת"א דיוויד פדרמן: "שלא יהיו טעויות, האדם הזה הוא אגדה, לא רק במדינה הזאת, אגדה במכבי. הוא יישאר כך כל ההיסטוריה שלנו. לא רק שהוא אדם גדול, וחלק מכם היה לכם קשה איתו, אבל הוא אדם גדול, אנחנו אוהבים אותו, ועדיין נאהב אותו. אין אף אדם בהיסטוריה של מכבי שעזר למכבי כלכלית כמוהו. קשה למצוא את המילים להודות לו. אני רוצה לומר בשמי ובשם המשפחה שלי, אין לי ספק שתישאר להיות מעורב איתנו. תודה רבה".
פורסם לראשונה: 23:53, 10.11.22