מכבי ת"א רשמה אתמול (שלישי) את אחד הניצחונות החשובים שלה עד כה העונה ביורוליג - 84:90 על אולימפיאקוס בהיכל. רק שכבר היום בצהריים הקבוצה תשים את החגיגות בצד ותמריא לסרביה לקראת המשחק מחר (חמישי, 18:30) מול הכוכב האדום בלגרד.
הניצחון על אולימפיאקוס היה חשוב מכמה סיבות. קודם כל כדי לא להיכנס לבור רציני ביורולג, אחרי שהצהובים גררו שלושה הפסדים רצופים. סיבה שנייה, לנסות ולהשלים שבוע מושלם אחרי ה'וי' מול הפועל ת"א בדרבי. הסיבה השלישית, לעלות בחזרה למאזן חיובי (4:5) ולטפס למקום השביעי בטבלה.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומיאו
ג'ון דיברתולומיאו
הכוח ההתקפי החדש של מכבי. דיברתולומיאו
(צילום: טל שחר)
אולימפיאקוס כבר עלתה ליתרון דו-ספרתי במהלך הרבע השלישי, אבל בדיוק אז הצהובים קיבלו זריקת אנרגיה מהקהל שפשוט התעורר, נעמד על הרגליים ויצר מן מבצר קולני. לא מעט מהחמאות הלכו לכיוונו של ג'רל מרטין. עד אתמול הוא עמד על ממוצעים של 3.6 נקודות עם 2.6 ריבאונדים ב-17 דקות והפעם פשוט התעלה על עצמו עם 13 נקודות ו-5 ריבאונדים. "אני שמח בשביל ג‘רל", אמר עודד קטש. "הוא עובד קשה, רוצה להתחבר. לא פשוט לשחקן בלי ניסיון אירופאי".
"הייתי יותר אגרסיבי ואסטרטיבי", אמר מרטין והוסיף: "החברים שלי לקבוצה מצאו אותי לזריקות, ועשיתי הכי טוב שאני יכול. הרמנו את האינטנסיביות שלנו, היינו יותר אגרסיביים, זה עשה את ההבדל ברבע הרביעי".
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומיאו
ג'ון דיברתולומיאו
הוקפץ מהספסל - והצטיין. דיברתולומיאו
(צילום: טל שחר)
מי שבלט בשני המשחקים האחרונים הוא ללא ספק הקפטן, ג'ון דיברתלומיאו. בשמונת המשחקים הראשונים ביורוליג הוא קיבל בממוצע קצת פחות מ-13 דקות, אבל בשניים האחרונים (אחד בליגת העל ואחד באירופה) קטש בחר להקפיץ אותו מהספסל ועם האנרגיות שהוא הביא לפרקט - הצליח לסחוף את כל החברים שלו לקבוצה ולשנות לגמרי את המומנטום. מול הפועל ת"א הוא קיבל 21 דקות, בהן רשם 18 נקודות ו-5 ריבאונדים ומול אולימפיאקוס זכה ל-22 דקות והחזיר עם 11 נקודות, 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 חטיפות ו-16 המדד פלוס-מינוס.
"שיחקנו מול אחת מהקבוצות הכי חזקות ביורוליג, שמח שניצחנו", אמר דיברתולומיאו בסיום. "אני חושב שכולם נתנו את האקסטרה שלהם ברבע האחרון, וזה מה שהחזיר אותנו למגרש, כל האנרגיה הזאת שהייתה בדקות האחרונות עם הקהל, לגמרי שינתה את המומנטום".
3 צפייה בגלריה
ג'רל מרטין
ג'רל מרטין
"הייתי יותר אגרסיבי ואסטרטיבי". מרטין
(צילום: טל שחר)
הקפטן הוסיף: "זה מאוד מאתגר, אבל אני חושב שזה חלק מלהיות בקבוצה הזאת ואיך להיות מקצועניים. אני חושב שכולם מבינים פה שלכולם יש את אותה המטרה, ושהקבוצה מצליחה - אנחנו מצליחים. אז אנחנו צריכים להשתפר מיום ליום ולדחוף אחד את השני".
בשני המשחקים האחרונים הכוכב של הצהובים, לורנזו בראון, כמעט ונעלם לגמרי התקפית עם 4 נקודות (2 מ-6 ל-2 ו-0 מ-3 מהשלוש) במשחק הדרבי ו-8 נקודות מול פרטיזן בלגרד ב-35 דקות. גם הפעם עד הרבע האחרון הוא עמד על 9 נקודות ו-4 אסיסטים, כשהוא לא נראה בדיוק אותו השחקן שהצהובים קיבלו ישר אחרי הזכייה באליפות אירופה. אבל פתאום משהו נדלק בו והוא התעורר עם 7 נקודות חשובות בתוספת ל-2 אסיסטים ו-3 ריבאונדים ברבע האחרון. בניגוד לסטטיסטיקה שהשתפרה ולניצחון הגדול, בראון נצפה בסוף המשחק מאוד כבוי. אפשר לראות בסרטון שהעלתה הקבוצה בדף האינסטגרם שלה מסוף המשחק שכל השחקנים קופצים, שרים ונראים מאושרים בזמן שהאוהדים מפרגנים להם ואת בראון עומד כמו ניצב שלא קשור לאירוע.
שחקני מכבי ת"א חוגגים, בראון אדיש למתרחש
מספר אוהדים אף הביעו את התחושות שלהם ברשתות החברתיות ולא כל-כך אהבו את הגישה של הכוכב. יש לציין שבקבוצה הסבירו שמדובר על אדם עם אופי מעט שונה משאר השחקנים הרגילים, כזה שקצת אדיש למצבים מסוימים ותמיד שומר על הבעה רצינית. "אם יסיים כל משחק עם 16 נקודות, 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, הוא יכול להישאר בכל פעם עם פרצוף אדיש, אמרו במועדון בחיוך.