יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי הודיע היום (שלישי) ליו"ר מינהלת הליגה ארי שטיינברג כי אין בכוונתו להוריד את מספר העולות מהלאומית לליגת העל בתום העונה הנוכחית.
"אבקש להבהיר ולהזכיר כי הנהלת איגוד הכדורסל החליטה כי בתום עונת 2023/24 יעלו שתי קבוצות מהליגה הלאומית לליגת העל", כתב הלוי במכתבו שנשלח, בין השאר, גם ליושבי ראש קבוצות הליגה הלאומית.
1 צפייה בגלריה
הלוי
הלוי
יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, שטיינברג שלח לפני מספר שבועות מכתב להלוי בו הוא מבקש לשנות את מספר העולות בעקבות ההחלטה של הליגה הלאומית לבטל את הזרים בליגת המשנה.
לאחרונה מינהלת הליגה הלאומית העבירה אף מכתב בהול להלוי בנוגע לעניין זה. במכתב ציין יו"ר מינהלת ליגה לאומית, רון וורוטיצקי, כי "לאחר מאבק ממושך, מורכב ולא פשוט אישרה הנהלת איגוד הכדורסל שהחל מעונת 2019/20 והלאה 2 קבוצות תעפלנה מהליגה הלאומית לליגת העל. צעד זה אפשר לקבוצות מן הפריפריה לשחק בליגת העל ונפתחה הדלת ליותר ויותר שחקנים ישראלים".
עוד הוסיף וורוטיצקי במכתבו: "לא יעלה על הדעת כי איגוד הכדורסל יקיים פגישה עם כל גורם מטעם מינהלת ליגת העל וידון בשינוי מספר העולות. צעד זה נוגד את תקנון איגוד הכדורסל, שכן עונת המשחקים 2023/24 כבר החלה ולא ניתן לבצע שינוי מהותי במהלך העונה. מדובר בפתרום הקל והנוח ביותר עבור ליגת העל, אשר בכל פעם מחדש מוצאת אמתלה לשינוי מספר העולות. אין זה סוד כי מנהלת ליגת העל מעולם לא התלהבה לקבל את קבוצות הליגה הלאומית ואף הייתה מעדיפה ליגה סגורה".