גלבוע/גליל חיפשה זמן רב אחרי גבוה זר שיחזק את הקבוצה בעקבות פציעתו של קיילב ווסון, שאמנם עדיין חלק מהקבוצה אבל צפוי לעזוב אחרי שהצדדים יגיעו להבנות כספיות. בימים האחרונים היא הגיעה לסיכום עם הפורוורד/סנטר דרק קוק ג'וניור (30, 2.06 מ'), שהחל את העונה הנוכחית בבאמברג הגרמנית.
קוק אמנם לא נחשב לשחקן התקפי, והממוצע שלו לאורך הקריירה נע על מספר נקודות חד ספרתי, אבל הוא כן אחד שמשפיע בהגנה, בריבאונד ומשחק על אנרגיות.
3 צפייה בגלריה
דרק קוק ג'וניור
דרק קוק ג'וניור
קוק ג'וניור עם הכדור
(צילום: AP)
בבאמברג קוק לא מצא את מקומו בעיקר בעקבות פציעה בברך, ושותף בשלושה משחקים בלבד, כשבאחרון מול היידלברג לפני שבוע שיחק דקה אחת בלבד. לאורך הקריירה שלו עבר קוק בליגה האוסטרלית, הקנדית, האיטלקית וכן בליגת הפיתוח. בעונה הקודמת לבש את הגופייה של צימוקי מינסק הבלארוסית.
בגלבוע/גליל החליטו לוותר על קונספציה של חמישה זרים איתה החלו את העונה, בעיקר מהסיבה כי אין להם סיכוי אמיתי להעפיל שלב ביורופקאפ בעקבות שני ההפסדים שלהם בפתיחת שלב הבתים, ולכן לא יצרפו עוד זר בנוסף לקוק.
3 צפייה בגלריה
גלבוע גליל
גלבוע גליל
גלבוע גליל
(צילום: גיל נחושתן)
כזכור, ג'ו צ'ילי, כבר שוחרר לפני מספר ימים, וגם ווסון יעזוב בסופו של דבר את ישראל. מצבת הזרים של הקבוצה כוללת את לונדון פראנטס, רוני הארל וסשה קיליה-ג'ונס.
בנושא אחר, בגלבוע/גליל היו מאוכזבים מאוד מהשיפוט בהפסד הדרמטי אתמול 84:82 להפועל חולון, בעיקר על שריקות בסיום, כולל העבירה לחובתו של אור קורנליוס על כריס ג'ונסון, שזיכתה את הפורוורד בשלוש זריקות, שלמעשה הכריעו את ההתמודדות. בקבוצה טוענים כי קורנליוס ביצע את העבירה עוד לפני שג'ונסון התכוון לזרוק את הכדור מהפינה, אבל שלישיית השופטים חשבה אחרת.
3 צפייה בגלריה
אור קורנליוס נכנס לתוך היער האדום
אור קורנליוס נכנס לתוך היער האדום
אור קורנליוס
(צילום: אורן אהרוני)
בקבוצה החמיאו להארל, שנתן משחק אדיר עם 29 נקודות ו-9 ריבאונדים ב-36 דקות. דווקא בהפסד הצמוד לסראגוסה בבית באמצע השבוע שעבר ביורופקאפ 91:90 לאחר הארכה, הפורוורד לא היה בשיאו וסיים עם 8 נקודות, אבל נראה שהמשחק נגד חולון הכניס אותו חזק לעניינים.
בגלבוע/גליל מתכוננים לנסיעה לרוסיה לקראת המשחק מול סראטוב במחזור השלישי ביורופקאפ, אבל נתקלים בימים האחרונים בבית בכל מה שקשור לאשרות כניסה לזרים, ומנסים לפתור את העניינים.