יצחק פרי, יו"ר מכבי ראשון לציון, מתבטא לראשונה נגד רשת הביטחון, עליה הגיעו לסיכום במשרד התרבות והספורט לאחר הסכמות עם מינהלת הליגה.
פרי שלח הערב (חמישי) מכתב זועם לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, בו הפנה קושי בכל הנוגע לרשת הביטחון, הנותנת עזרה לקבוצות ליגת העל בכדורסל. הטענה המרכזית על פי פרי היא שהחלוקה של רשת הביטחון, לפיה קבוצות שלהן יש מספר מנויים גבוה יותר, יקבלו יותר כסף מקבוצות אחרות, מוטעית ועושה עוול עם רוב קבוצות הליגה.
2 צפייה בגלריה
יצחק פרי
יצחק פרי
"המתווה הנוכחי מעוות ויוצר מצב אבסורדי". יצחק פרי
(צילום: עוז מועלם)
"הפגיעה הכלכלית שספגו קבוצות הכדורסל הינה עצומה ולכן רשת ביטחון אמיתית הינה הכרחית להמשך קיום ליגת העל", נכתב. "המתווה המוצע למנגנון פיצוי הינו מעוות ויוצר מצב אבסורדי שקבוצה אחת מתוך 12 קבוצות אמורה לקבל חצי מהסכום שתוקצב. החלוקה חייבת להיות שוויונית ולמעשה חייבת לשמור על כלל הקבוצות המשתייכות לליגה".
"רשת ביטחון כשמה כן היא, רשת שצריכה לתת ביטחון לאותם אלו שזקוקים לה, ובמקרה שלנו לכל קבוצות ליגת העל", אמר פרי בהמשך למכתב. "רשת ביטחון צריכה לתת ביטחון, ואם אני צריך להביא דוגמה מהיום יום על מנת להבין את חוסר ההיגיון במתווה המוצע (תיאורטית), אזי זה כמו במקרה של שריפה בבניין בו אין אפשרות לרדת במדרגות ויש צורך לקפוץ לתוך רשת ביטחון, והרשת תמוקם רק בצד אחד של הבניין, בצד שבו חלק מהדיירים יוכל לקפוץ לרשת, זו לא רשת ביטחון, זה פתרון הצלה לחלק מהדיירים, והשאר יישארו בבניין ויעלו איתו באש".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה וג'ייק כהן מניפים את צלחת האליפות
דני אבדיה וג'ייק כהן מניפים את צלחת האליפות
התייחס ישירות למכבי ת"א ולסכום שהיא מקבלת
(צילום: עוז מועלם)
פרי המשיך במכתבו: "אני ידוע בתור עקשן, אני ידוע בתור אחד שנלחם על הדברים שאני מאמין בהם, אני ידוע כאחד שלא שוקט כאשר יש חוסר צדק ועוול ברור לעין. פנינו לשר הספורט על מנת שיבהיר את העומד לקרות, ובמקביל פנינו למשרד עורכי דין (משרד איתן ארז ושות') על מנת שבמידה ויהיה צורך לפנות לערכאות משפטיות הכי גבוהות, הוא ייצג אותנו בצורה מקצועית ומכובדת על לפתרון שוויוני בחלוקת הכספים".
"אני קורא לכל יושבי ראש הקבוצות אשר עומדות להיפגע מהמתווה, שכנראה הולך להיות מפורסם ומיושם בתקופה הקרובה להתאחד, ליצור חזית אחידה ולא לתת לאי הצדק להרים את ראשו".
צריך לציין שעל פי ההסכם, הכדורסל הישראלי יזכה לפיצוי בסך 35 מיליון שקל, כשמכבי תל אביב, עליה פרי מדבר כקבוצה שזוכה לקבל חצי מהסכום, אמורה לקבל 17 מיליון שקל. ראשון לציון צפויה לקבל חצי מיליון שקל בלבד. על פי החלוקה השוויונית אליה פרי שואף, הקבוצות אמורות לקבל כשלושה מיליון שקל כל אחת.