15 שנה חלפו מאז הפעם האחרונה בה מכבי ת"א ניצחה בפלאו בלאוגרנה. הערב (שישי) הנאחס נשבר. זאת לאחר שהצהובים השיגו ניצחון חוץ דרמטי בבירת קטאלוניה - 67:68 על שרונאס יאסיקביצ'יוס וברצלונה, מוליכת היורוליג ערב המחזור.
מכבי ת"א קיבלה משחק נהדר מדראגן בנדר (15 נקודות), הוליכה לאורך רוב הדקות וגם ידעה להפוך במאני-טיים, כשבארסה (מאזן 4:11) הייתה נראית כמי שמשתלטת על העניינים. סל של אותלו האנטר, 13 שניות לבאזר, היה זה שהכריע בסופו של דבר את ההתמודדות. כן, לברצלונה עוד הייתה אפשרות לנצח את המשחק, אבל קורי היגינס החטיא והספסל הצהוב חגג 'וי' שישי העונה במפעל (9:6).
6 צפייה בגלריה
בנדר חוסם את אוריולה
בנדר חוסם את אוריולה
בנדר חוסם את אוריולה
(צילום: באדיבות ברצלונה)
6 צפייה בגלריה
בראיינט מול אברינס
בראיינט מול אברינס
אברינס ממוקד מטרה בשמירה על בראיינט
(צילום: באדיבות ברצלונה)
בנדר, כאמור, הוליך את קלעי מכבי ת"א עם 15 נקודות. טיילר דורסי הוסיף 14, אלייז'ה בראיינט ואותלו האנטר סיימו עם 10 נקודות כ"א. יתר הקלעים: סקוטי ווילבקין 7, אנג'לו קלויארו 4, כריס ג'ונס, עומרי כספי, ג'ון דיברתולומאו ואנטה ז'יז'יץ' 2 כ"א. הירבו לברצלונה: קורי היגינס 16, קייל קוריץ' וניקולה מירוטיץ' 12 כ"א.

מהלך המשחק

ניקולה מירוטיץ' קלע את הסל הראשון במשחק, אבל המשך הרבע היה שייך למכבי (ובעיקר לדראגן בנדר). הקרואטי קלע שש נקודות שהקפיצו את מכבי ליתרון 8:13 והוסיף גם חסימה אדירה על פייר אוריולה. שאראס ניסה לא מעט הרכבים, אבל הצד ההתקפי של קבוצתו היה אנמי מאוד ב-10 הדקות הראשונות. סל של אנטה ז'יז'יץ' קבע 12:17 צהוב בתום הרבע הראשון.
6 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
האנטר רוקד באוויר
(צילום: באדיבות ברצלונה)
6 צפייה בגלריה
קלאתס מול ווילבקין
קלאתס מול ווילבקין
קלאתס מנסה את כוחו מול ווילבקין
(צילום: באדיבות ברצלונה)
פחות משתי דקות בתוך הרבע השני בארסה כבר השוותה ל-17:17 וגם בהמשך ל-20:20. אלייז'ה בראיינט וסקוטי ווילבקין העלו את הצהובים ל-22:26 ודראגן בנדר, במחצית ראשונה נהדרת (וכנראה הטובה ביותר שלו במכבי העונה) הגיע ל-10 אישיות והוכיח שכנראה מוקדם להספיד אותו. שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות ובארסה, למרות שממש לא הרשימה, הצליחה לרדת להפסקה בפלוס שתיים (30:32) מסל של מירוטיץ', אחרי חסימה לא חוקית של האנטר.
שתי שלשות של בארסה לא הבהילו את שחקני מכבי. ווילבקין צלף גם הוא מרחוק וארבע נקודות של קלויארו צימקו ל-39:38. מירוטיץ' וקלאתס עוד העלו את ברצלונה ל-39:44, אבל בנדר (כן, שוב הוא) לא איפשר למארחת לברוח. שלשה של דורסי וחדירה של בראיינט הפכו ל-52:53 צהוב, לפני שאברינס הוריד את הקבוצות לעשר הדקות האחרונות ב-53:54 לבארסה.
6 צפייה בגלריה
שאראס על הקווים
שאראס על הקווים
שאראס על הקווים
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
קלויארו מול אברינס
קלויארו מול אברינס
אברינס מנסה לחטוף לקלויארו
(צילום: EPA)
הרבע האחרון היה, כצפוי, הדרמטי מכולם. נעבור לדקות ההכרעה. קלאת'ס העלה את ברצלונה ל-63:67 (36) והיה נראה שהיא בדרך להשתלט על המשחק. רק שמאותו רגע הקטאלנים לא ייצרו נקודות וקייל קוריץ' החטיא שלשות בלי הפסקה. דורסי ו-ווילבקין צימקו והרכז הנהדר מצא נהדר את האנטר להאלי-הופ, שקבע מהפך: 67:68 לצהובים, 13 שניות לבאזר. האנטר עוד הספיק להחטיא זריקה אחת מהעונשין, בארסה יצאה להתקפה אחרונה וקורי היגינס, דווקא אחד השחקנים המנוסים ביורוליג, פספס הזדמנות לסדר לקבוצתו ניצחון דרמטי. בסיום: 67:68 למכבי.
פורסם לראשונה: 21:54, 18.12.20