"אנחנו נראים מזעזע", כך סיכמו אתמול (שני) בהפועל ירושלים את התבוסה הביתית 101:83 להפועל גלבוע/גליל שסגרה את הסיבוב השני עם הפסד בית חמישי ברציפות. כבר ביום חמישי (18:00) יפגשו האדומים את הפועל אילת באולם בגין למשחק הראשון בבית העליון.
לאנשי ירושלים היה קשה להסתיר את האכזבה בסיום, בטח אחרי ששחקניו של יונתן אלון הובילו ב-15 הפרש במהלך הרבע השני. השחקנים מיהרו לצאת מחדר ההלבשה ונראו כבויים, המנכ"ל גיא הראל יצא שפוף ומבואס והמאמן יונתן אלון התקשה למצוא את המילים הנכונות במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
תיסכול גדול ואכזבה. שחקני הפועל ירושלים אחרי ההפסד אתמול
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאורך תקופה ארוכה, עוד כשדאיניוס אדומייטיס היה על הקווים, הקבוצה הציגה כדורסל רע מאוד, בעיקר במחציות השניות, מה שנבע מבעיות מנטליות של השחקנים. האכזבה היא לא בדיוק מהפן הזה, אלא בשל כך שבקבוצה קיוו שאחרי עזיבתו של אדומייטיס הם ייצאו לדרך חדשה. הם אמנם ספגו הפסדים ממכבי תל אביב ומהפועל חולון, אך אלו היו שני המשחקים הראשונים של אלון ומדובר בשתי קבוצות חזקות מאוד, לכן שני ההפסדים הללו התקבלו בהבנה.
אך אחרי שבועיים ללא משחק עם אימונים מרובים, ימי חופש כדי לאפשר לשחקנים לבלות ביחד ולחוד, בקבוצה קיוו שזה יעזור, ולמרות זאת המצב נשאר בדיוק אותו הדבר.
"ראינו שתי קבוצות שונות בשתי מחציות שונות", אמר אלון בסיום. "צריך ללמוד ולהפיק לקחים, ולראות איך משנים את זה. מה עשינו בשבועיים האלה? עבדנו קשה, כנראה שלא מספיק טוב, או שכן מספיק טוב, אבל אנחנו לא מצליחים לתרגם את זה למשחקים, אלו העובדות. אנחנו נשברים מנטלית וזה מוביל לכדורסל הזה, הפתרון הוא לא כדורסל או פתרון טקטי כזה או אחר, אנחנו צריכים להיות חזקים, לעבור רגעים קשים במשחק ולשחק טוב יותר, כי בחצי הראשון הראינו שאנחנו יכולים, אנחנו פשוט צריכים גאווה".
2 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
"צריך ללמוד ולהפיק לקחים". יונתן אלון
(צילום: אורן אהרוני)
ריי מקאלום הוסיף: "לא עלינו למחצית השנייה עם אותן אנרגיות ופוקוס, אבל יש לנו משחק גם ביום חמישי וננסה לשחק טוב יותר מזה ולמצוא פתרונות. אנחנו צריכים למצוא את הדרך מנטלית, להיות קשוחים יותר. עם הסגל שיש לנו זה לא צריך לקרות, ברור שאנחנו נמצאים בנקודה נמוכה כרגע, אבל בדיוק סיימנו את הסיבוב השני ואנחנו כבר צעד לפני הסיבוב השלישי, שם נתמודד מול הקבוצות שבטופ של הליגה, זה הזמן שלנו למצוא את המומנטום לפני הפלייאוף".