שביעות רצון במכבי ת"א אחרי הניצחון 76:90 אתמול (שלישי) על הפועל חולון שנתן לה יתרון 0:1 בסדרת חצי גמר הפלייאוף. הצהובים יקוו לסגור עניין ביום שישי הקרוב בחולון, שם ייערך המשחק השני בסדרה (15:30).
בשבועות האחרונים, אחרי ההדחה ברבע גמר פלייאוף היורוליג, חוו הצהובים נפילת מתח שהשפיעה מאוד על השחקנים ועל התפקוד שלהם בסדרת רבע הגמר מול הפועל באר-שבע. לכן, בקבוצה מאוד שמחו לראות שהשחקנים התאוששו מהירידה המנטאלית, ומשליכים זאת בעיקר על חזרתו של וויד בולדווין, שלא התלבש לסדרה מול הקבוצה הדרומית בשל פציעה בברכו וחזר להתאמן רק השבוע. אתמול הוא הראה עד כמה הוא היה חסר מקצועית וגם אנרגטית אחרי שסיים עם 20 נקודות ב-26 דקות.
2 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
חזר מפציעה ונראה נהדר. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
מחמאות רבות נרשמו גם ללורנזו בראון, שרשם שיא עונתי בקטגוריית האסיסטים (11) וידע לזהות ברבע השני את רומן סורקין כשחקן החם. הסנטר הישראלי קלע 8 נקודות רצופות והוביל את המהפך. גם לבונזי קולסון, שסיים ערב אדיר עם 17 נקודות ו-12 ריבאונדים, זכה לפרגון מהצוות המקצועי.
"זה כיף שדוחפים אותך להיות יותר טוב, אני צריך את זה לפעמים", אמר סורקין בסיום. "אני פחות מסתכל על עצמי. יש לנו עוד שלושה ניצחונות להשיג כדי לזכות באליפות - המטרה הכי חשובה שלנו, הלחם והחמאה. יש קבוצות מדהימות בליגה. אני אנסה להיות יותר טוב לעזור לקבוצה שלי".
2 צפייה בגלריה
דארן היליארד מכבי ת"א רועי הובר הפועל גליל עליון
דארן היליארד מכבי ת"א רועי הובר הפועל גליל עליון
תקרית שהעיבה על הניצחון. דארן היליארד
(צילום: עוז מועלם)
מה שקצת העיב על השמחה במכבי ת"א זה האירוע שהתרחש עם דארן היליארד. במהלך הרבע השני השחקן עשה טעות הגנתית והוחלף מיד על ידי עודד קטש. היליארד לא הסתיר את אי שביעות רצונו בלשון המעטה, וירד מהפרקט כשהוא זועם במיוחד. הוא בעט בכיסא וירד לחדר ההלבשה כדי להירגע. לאחר מכן הוא חזר לספסל ואפילו שיחק. מי שלא ראה את כל המתרחש מאחר והיה עם הגב לספסל היה קטש עצמו, שלאחר מכן עודכן באירוע.
"מהיום הראשון הבהרנו דבר אחד: אנחנו רוצים להיות חיוביים וקבוצתיים ואם הייתה סיטואציה כזאת נצטרך מהר לתקן את זה", התייחס לכך קטש במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק. "בשלב הזה של העונה, אף אחד לא יזכור מי שיחק יותר, מה שיזכרו אם נזכה באליפות או לא. זאת המטרה שלנו, זה מתחיל מאיתנו, מהשחקנים, מצוות המאמנים, לשמור על שפת גוף ראויה ורצינית. אם היו דברים שלא עומדים בסטנדרט הזה נטפל בהם".

חולון לא רוצה לסיים את העונה

בצד השני, הפועל חולון רחוקה 40 דקות בלבד מלאבד את התואר "האלופה". זה יקרה במידה ותפסיד את המשחק השני בסדרה, שייערך כאמור אצלה בבית ביום שישי. למרות פתיחה חזקה של הסגולים, משהו שלא מאפיין את חולון העונה, היא לא הצליחה לשמור על היתרון. יחד עם זאת, בקבוצה לא מוכנים להרים ידיים ומסמנים את משחק הבית כהתמודדות שהם חייבים לנצח בה, גם כדי לא להפסד לצהובים בפעם השישית העונה.
"מכבי קבוצה חכמה, פיזית ואתלטית, כך שהרבה יותר קשה להתקיף אותה. אנחנו תמיד מאמינים ותמיד בטוחים בעצמנו", אמרו במועדון. "בשלב הפלייאוף שום דבר לא אמור להיות קל. היופי בסדרה הוא שלכל משחק יש חיים משלו".
מרווין ג'ונס, שאמור לשמש כסנטר בקבוצה, סיים את המשחק עם אפס ריבאונדים, מה שכונה "נתון חריג מאוד" על ידי האנשים בחולוניה, שהוסיפו שלא זוכרים משחק חלש כזה של שחקן (שקיבל 30 דקות משחק) כבר הרבה מאוד זמן. גיא גודס אגב לא שם לב לנתון עד מסיבת העיתונאים, וכשהבחין בו אמר: "זה לא מעודד אותי". בצוות המקצועי ידונו היום האף להחליף את ג'ונס בג'אבין דלוריה שלא התלבש. כזכור, הפעם במהלך סדרה מותר להחליף את אחד השחקנים, בשונה מהשנה שעברה.
שון דאוסון, שהצטיין ברבע הגמר נגד גליל עליון, חווה ערב רע מאוד (9 נקודות ן-4 כדורים חוזרים) כאשר עבירות מוקדמות הוציאו אותו מהשטף. יש הטוענים בחולון שהשריקות היו תמוהות, מה שגרם לדאוסון לכעוס. "שון הרגיש שהדביקו לו עבירות ולא שרקו לו בצד השני", אמרו במועדון אך ביקשו להבהיר שהתעסקות בשיפוט היא "בלוף, כי לא היינו מספיק טובים. כשהיידן דלטון לא מופיע, וסי. ג'יי האריס בינוני - זה לא מספיק כשמכבי טסה".
גודס הוסיף: "היינו קצרים בסוף. מכבי עשו ריצה מסוימת שהיה לנו קשה לחזור ממנה. האחוזים הלא טובים מהעונשין (12/21, 57%) היו בעוכרינו. במשחקים כאלה כל נקודה משמעותית. ספגנו הרבה נקודות במעבר, שלשות אחרי ריבאונד התקפה. האגרסיביות והפיזיות שלהם עשתה את ההבדל".