בני הרצליה נפרדה מתואר מחזיקת הגביע עם הפסד למכבי ת"א 105:89 ברבע הגמר. בקבוצה אומרים שההפסד "היה צפוי" לנוכח החוזק של הצהובים. "זה יותר הם ופחות אנחנו", סיכמו בהרצליה.
הקבוצה חסרה את כריס באב, שנפצע בכף ידו בסוף השבוע ובמועדון אמרו: "כריס הוא עוגן חשוב אצלנו. חסרנו אותו מאוד, בעיקר במשחק כזה נגד קבוצה איכותית". במקומו נרשם בטופס סטיבי תומפסון. למרות שחוזהו של האחרון צפוי לפוג בקרוב, בקבוצה כרגע לא נוטים לשחרר אף שחקן (להרצליה יש שבעה זרים), בטענה ש"פציעות כמו של באב צפויות לקרות וצריך שיהיה גיבוי. מה היה קורה אם לא היה את תומפסון? היינו עולים עם חמישה גבוהים".
2 צפייה בגלריה
אורן אהרוני
אורן אהרוני
לא לקח ללב. אהרוני
(צילום: יאיר שגיא)
במועדון היו מרוצים מגייב לוין, שבהופעת הבכורה שלו קלע 14 נקודות. גם מוריס קמפ המשיך בכושר הנהדר שלו כאשר קלע 23 נקודות, אך זה לא הספיק לסגנית האלופה כדי להתקדם במסע לעבר שחזור התואר. בקבוצה כבר מתחילים להתכונן לקראת המשחק נגד הפועל ירושלים בפיס ארנה בשבת (עליה הרצליה גברה בסיבוב הראשון באולם היובל), כאשר באב צפוי לחזור לסגל.
אם הרצליה תנצח, היא תחלוף על פני ירושלים בטבלה ותהיה חמישית. במועדון לא מסתירים את הרצון לחזור לששת המקומות הראשונים אשר מובילים לבית העליון, בטח אחרי המצב בו הייתה הקבוצה בתחילת העונה, ויודעים שהמשחק בשבת הוא הזדמנות מצוינת לכניסה ישירה לשם.
2 צפייה בגלריה
סנדי כהן
סנדי כהן
"מכבי הגיעה עם הרבה אנרגיות". סנדי כהן
(צילום: יאיר שגיא)
"צריך לתת קרדיט גדול למכבי. הם שיחקו טוב בשטף שלהם", אמר המאמן אורן אהרוני. "לא היינו אגרסיביים, אינטנסיביים ומרוכזים כדי לנסות להוציא אותם מהשטף שלהם. הם קלעו באחוזים יוצא מהכלל מהשלוש (60%, 16 שלשות). הסיפור היה ההגנה הלא טובה שלנו. לא היינו מספיק איכותיים, לא הגנתית ולא התקפית כדי לנצח את המשחק בהיכל הזה".
אהרוני השיב מה על הרצליה לעשות כדי לא לגרום להפסד הזה להכניס אותם לתקופה רעה שוב, אחרי ארבעה ניצחונות רצופים: "נצטרך להתמודד עם זה. אנחנו לא קבוצה שמסתכלת רחוק, יש כמעט סיבוב שלם לשחק. יהיו עליות ומורדות בדרך, אבל נאסוף את עצמנו ונלמד ממה שהיה פה ונמשיך קדימה. אני חושב שאנחנו במקום אחר ממה שהיינו ואני מקווה שנשתפר".
סנדי כהן, שקלע גם 14 נקודות, אמר על ההפסד: "זה שילוב של כמה דברים. מכבי הגיעה עם הרבה אנרגיות, ניצחנו אותם פה השנה וגם הדחנו אותם בפלייאוף בשנה שעברה. וכמובן כולם יודעים שאנחנו חסרים את כריס. הוא לא כל הקבוצה, אבל הוא דמות משמעותית".