התבוסה ביום שלישי האחרון לאנאדולו אפס ב-24 הפרש - ההפסד הביתי הגבוה בתולדות המועדון ביורוליג - הוציאה לא מעט תסכול משחקני מכבי תל אביב. במועדון הבינו שהסיכויים להתברג בפלייאוף היורוליג אפסיים, ושהמאמצים צריכים להתרכז בזירה המקומית. אתמול מול מכבי ראשל"צ בליגת העל, הצהובים לא הרשימו במחצית הראשונה, אך רבע שלישי הגנתי סידר להם 72:89 בבית מכבי מול מי שתתמודד נגדם בעוד כחודשיים בגמר גביע המדינה.
"אני חושב שהיה לנו משחק התקפי טוב. שישה שחקנים סיימו בספרות כפולות, הנענו את הכדור, השתמשנו בשחקנים טוב מאוד ושמרנו על יתרון דו-ספרתי כל המשחק", סיפר בסיום המאמן המנצח, יאניס ספרופולוס.
3 צפייה בגלריה
גודס וספרופולוס
גודס וספרופולוס
גודס וספרופולוס. משחק חד-צדדי
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
דוברת מול ווילבקין
דוברת מול ווילבקין
ווילבקין שומר על דוברת
(צילום: ראובן שוורץ)
ספרופולוס יימדד הרבה יותר במשחקי הליגה ובשני התארים שהצהובים כמובן פייבוריטים לקחת. "אנחנו צריכים לעבוד בעיקר מנטלית. זה משחק אחרי משחק בשבילנו, אין איפה לעבוד טקטית", הוסיף המאמן היווני. "רצינו לשמור על האנרגיה, והדרך היחידה לשנות את המומנטום הייתה בצד הפסיכולוגי. הצלחנו בזה".
אתמול, כמו בלא מעט משחקים בליגה, מי ששמר על היכולת הגבוהה שלו היה אנטה ז'יז'יץ'. הסנטר הקרואטי הוביל את רשימת הקלעים בצהוב עם 20 נקודות לצד תשעה כדורים חוזרים וללא החטאה מהשדה. "זה החלק הקשה ביותר בענף הזה. צריך להתרומם. לא עשינו עבודה טובה ביום שלישי, והראינו שאנחנו יכולים לשחק חזק ועם יותר אנרגיה", הודה ז'יז'יץ'.
3 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' שומר על פארגו
ז'יז'יץ' שומר על פארגו
"צריך להתרומם". ז'יז'יץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
בצד המפסיד, בראשון לציון לא לקחו את ההפסד יותר מדי קשה, בטח לנוכח העובדה ששיחקו עם שלושה זרים, כשג'אמיל ווילסון עדיין לא כשיר לחלוטין. גם הרכש החדש-ישן, איגור קולשוב, עדיין לא החל להתאמן עם הקבוצה. נקודת האור של הכתומים היה הפורוורד, נועם אביבי, שחזר לא מזמן מפציעה וקלע 16 נקודות. אביבי עצמו אמר בסיום: "הייתה לי תקופה לא טובה, גם בגלל הפציעה, אבל בסך הכול אני רוצה להיות טוב גם כשהקבוצה מנצחת".
אגב, מאמן ראשל"צ, גיא גודס, שלח בסיום עקיצה קטנה לאקסית: "מכבי זו מכבי ואולי היא חווה ביורוליג מה שאנחנו מרגישים העונה נגדה בליגה".