הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים שייערך הערב (שבת, 20:15), תמיד מבטיח ומקיים. זה לא משנה באיזה מצב כל קבוצה מגיעה וזה לא משנה אם מדובר במשחק חשוב או לא מבחינת המצב בטבלה, היריבות גדולה היא שהופכת עוד משחק ליגה למשחק מותח ומרתק.

הפכים בליגה ובאירופה

שחקניו של יאניס ספרופולוס מגיעים למפגש אחרי שני ניצחונות רצופים ביורוליג, מה שהעניק הרבה מאוד שקט בתוך המועדון וגם צבר ביטחון לשחקנים. בצד הצהוב לא מוכנים לשמוע על שום דבר אחר מלבד ניצחון, קודם כל כדי לתקן את ההפסד האחרון בליגה לגלבוע/גליל, ובנוסף לפתוח את השבוע ברגל ימין, מאחר שמחכה להם מפגש כפול ביורוליג מול ז'לגיריס וברצלונה בשלישי וחמישי.
3 צפייה בגלריה
ננאלי נותן היי-פייב לדיברתולומיאו
ננאלי נותן היי-פייב לדיברתולומיאו
נאנלי ודיברתולמאו במפגש בין הקבוצות בגביע ווינר
(צילום: אורן אהרוני)
בצד השני המצב הפוך לחלוטין. האדומים נמצאים במקום הראשון בטבלת הליגה אחרי שני ניצחונות רצופים, אבל באירופה פתחו את העונה בצורה צולעת, וזאת בלשון המעטה, עם שני הפסדים לקרשיאקה ומנרסה, שהכניסו אותם לבור גדול בניסיון להעפיל שלב בליגת האלופות. גם הירושלמים רוצים לנצל את המשחק הזה לפני המפגש הקריטי מול סטאל אוסטרוב בחוץ.

השחקנים החמים

מי שהצטיין בשני המשחקים האחרונים של הפועל ירושלים בליגה הוא שון קילפטריק, שעומד על ממוצע של 21.5 נקודות, 5.5 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים, זאת אחרי סדרת החינוך המוזרה שקיבל מאורן עמיאל במשחק הקריטי נגד מנרסה בליגת האלופות.
במכבי ת"א נהנים מהיכולת של ג'יימס נאנלי במשחקים האחרונים, וגם מרומן סורקין שהפתיע נגד פנאתינייקוס. הציפייה מהגבוה הישראלי וכמובן מהפורוורד האמריקאי היא להמשיך בקו ההתקדמות הזה.
3 צפייה בגלריה
קילפטריק עם מייקר
קילפטריק עם מייקר
קילפטריק
(צילום: אורן אהרוני)

חובת ההוכחה עליהם

מי שחייב לעשות את קפיצת המדרגה שלו הוא יפתח זיו. כבר שלושה משחקים ברציפות ביורוליג שהוא כלל לא נספר על ידי ספרופולוס, ומי שלקח לו את הדקות הוא קינן אוואנס, והאשמה היא בעיקר על הרכז שעדיין לא התאקלם לאינטנסיביות של היורוליג. זיו כבר הוכיח בליגה הישראלית שהוא יודע להיות דומיננטי ומוביל בקבוצה, אבל בתוך כל החוסר ודאות שסובב סביבו וגם חוסר הביטחון שעלול להשפיע עליו, הוא צריך ללמוד לשים את כל הדברים האלה בצד, בטח כשהוא חלק מקבוצה כמו מכבי ת"א, בה יש לא מעט שחקנים אחרים טובים שיכולים לקחת לו את הדקות.
לא פעם ולא פעמיים הזכיר עמיאל את חוסר היציבות של הקפטן, אדם אריאל. אפשר היה לראות את זה בצורה מאוד דומיננטית בניצחון על הפועל גליל עליון כשאריאל הצטיין עם 17 נקודות, אבל משחק לאחר מכן באירופה הוא הציג יכולת בינונית ומטה, מה שגם הוביל לתצוגה חלשה בליגה מול הפועל ב"ש עם שלוש נקודות בלבד. הציפיות מאריאל גדולות מאוד, והוא צריך להתחיל לפרוע את השטרות.
3 צפייה בגלריה
אדם אריאל מתוסכל
אדם אריאל מתוסכל
אדם אריאל מתוסכל
(צילום: אורן אהרוני)

מנהלות

ספרופולוס החליט לתת הפעם מנוחה לאחד מגיבורי הניצחון על פאו, אנג'לו קלויארו, לצד קמרון טיילור ואנטה ז'יז'יץ', שעדיין לא החלים לחלוטין מפציעה. בנוסף, מתיאס לסור שסופסל בחמישי, כלל לא נרשם לליגה.
בירושלים אנתוני בנט ישוב לסגל אחרי היעדרות בעקבות פציעה בקרסול. הבחירה מספר 1 בדראפט הועדף על פני ת'ון מייקר שלא נרשם בסגל.