דני אבדיה שר קריוקי עם ים מדר
אכזבה גדולה בנבחרת ישראל, שפספסה הזדמנות ענקית לצאת אתמול (חמישי) מנוקיה ארנה בטמפרה עם ניצחון. החבורה של גיא גודס חזרה מפיגור דו-ספרתי למשחק צמוד מול פינלנד, אבל לבסוף הפסידה 79:73, במסגרת החלון הרביעי של מוקדמות גביע העולם.
ההפסד שלח את שחקניו של גיא גודס למאזן שלילי 4:3 והם התרחקו מהכרטיס למונדובאסקט. ישראל נמצאת כרגע במקום הרביעי בבית 8, כשרק שלוש הראשונות עולות מבין השש. ביום ראשון הקרוב מחכה לכחולים-לבנים משוכה נוספת, כשיארחו בהיכל קבוצת שלמה את שבדיה.
2 צפייה בגלריה
הפסד מרגיז. פניני
הפסד מרגיז. פניני
הפסד מרגיז. פניני
(צילום: אורן אהרוני)
אתמול פינלנד כבר הוליכה ב-13 הפרש ברבע השני, אבל התעוררות של שחקני נבחרת ישראל, בעיקר של נמרוד לוי (12 נקודות במחצית השנייה) וים מדר (תפס פיקוד), צימקה את התוצאה ל-71:70. אבל דווקא אז הנבחרת בעטה בדלי, ולמעשה בכל פעם כשהייתה לה הזדמנות לעלות ליתרון.
יותר מדי שחקנים לא הופיעו למשחק הזה. יובל זוסמן קלע את הנקודות הראשונות שלו רק באמצע הרבע האחרון וסיים עם 4 נקודות בלבד; ג'ייק כהן, שהיה אמור לתרום מהניסיון והוותק שלו, הסתפק בחמש נקודות; רפי מנקו קלע שלשה אחת ונעלם; ודני אבדיה סיים עם 8 נקודות באחוזים פושרים - 3 מ-10 לשתיים ו-2 מ-5 לשלוש.
2 צפייה בגלריה
ים מדר שחקן נבחרת ישראל
ים מדר שחקן נבחרת ישראל
מנקודות האור בנבחרת. מדר
(צילום: EPA)
"אני חושב שהיה משחק קשה", אמר גיא פניני בסיום. "מול נבחרת מאוד מאומנת וביתית. נגררנו באיזשהו מקום לקצב שלהם ולא הצלחנו לפתח את סגנון המשחק שאנחנו רגילים אליו. נכנסו לאיזשהו בור בחצי הראשון ולאט-לאט התחלנו לרדוף. בסוף הגענו לרבע האחרון והיינו צריכים לעשות קליעות גדולות ומהלכים גדולים, והיה חסר לנו את זה. אנחנו צריכים ללמוד מזה".
"יש לנו חשבון פתוח עכשיו עם פינלנד, שנפגוש אותם במשחק הראשון באליפות אירופה בשבוע הבא", סיכם פניני. "אנחנו חוזרים עכשיו הביתה, הראש במשחק מול שבדיה. זה כיף לשחק מול הקהל שלנו, אנחנו מודעים לחשיבות של המשחק להמשך ההשתתפות שלנו במוקדמות גביע העולם".