הפועל ת"א הייתה קרובה, קרובה מאוד לזכות באליפות ראשונה מאז 1969, אבל גם קאמבק הרואי שלה הערב (שלישי) ברבע האחרון מול מכבי ת"א לא הספיק. הצהובים עמדו בלחץ, גברו על היריבה העירונית 90:94 וזכו בצלחת מספר 56 בתולדות המועדון. הצד האדום יכול כבר לחשוב על העונה הבאה.
מה שכן, זאת הייתה העונה הכי טובה של הפועל ת"א מאז שחזרה לליגת העל ב-2013. מלבד ההעפלה לגמר הפלייאוף, היא העפילה גם לרבע גמר היורוקאפ ובחלק מהעונה אף הוליכה את ליגת העל. כעת היא עם הפנים לשנה הבאה - והיא כמובן תרצה להמשיך בקו ההתקדמות שלה.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א צ'ינאנו אונואקו, בר טימור, גיל בני
שחקני הפועל ת"א צ'ינאנו אונואקו, בר טימור, גיל בני
קרוב-קרוב. טימור, אונואקו ובני
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
גינת
גינת
גינת מנסה לעכל את ההפסד הדרמטי. חתום לעונה הבאה
(צילום: יאיר שגיא)
חלק מההצלחה העונה נובע מהשינוי המקצועי והניהולי שעבר המועדון בשנים האחרונות, שהתחיל להניב פירות. שתי המטרות המרכזיות של המועדון בעונה הבאה הן להמשיך את קו העלייה מבחינה מקצועית ולשדרג אפילו עוד יותר את התקציב, שעמד העונה על 15 מיליון ש"ח - הגדול בתולדות המועדון.
בהפועל ת"א מאוד אהבו העונה את הסגל שנבנה, מבחינה מקצועית וחברתית, ומקווים להשאיר כמה שיותר שחקנים כדי לייצר המשכיות. מי שכבר חתומים לעונה הבאה וימשיכו בוודאות הם שני השחקנים הישראלים הבולטים, תומר גינת ובר טימור, וכמובן הכוכב של הקבוצה - ג'ייקובן בראון. האחרון הרשים עם 31 נקודות במשחק השלישי והמכריע בגמר הפלייאוף, באחת מהתצוגות ההתקפיות הטובות ביותר העונה בליגת העל.
בקבוצה רוצים לראות גם את גיל בני הצעיר ממשיך לעונה נוספת, אך זה כבר יהיה תלוי בשחקן עצמו, שאמנם התחבר בצורה מושלמת למועדון ולאוהדים אך השנה מיעט לקבל דקות משחק (10.4 בליגה). לכן אולי ירצה לעזוב לקבוצה אחרת שתיתן לו יותר קרדיט. שחקן נוסף שצפוי להישאר הוא אקסבייר מנפורד.
5 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון
המשכיות. בראון
(צילום: עוז מועלם)

איגור קולשוב יגיע?

שאלת השאלות היא לגבי צ'ינאנו אונואקו. זה לא סוד שמהרגע שהוא הגיע למועדון במהלך חודש נובמבר הוא לא ממש הצליח להתחבר וגם לא הציג יכולת מזהירה. בצוות המקצועי ישנה העדפה להחתים גבוה אתלטי יותר אך זה תלוי גם בשוק השחקנים החופשיים. מי שיעזבו בוודאות הם ג'יי.פי טוקוטו ואדם אריאל, שעל חשבון האחרון כבר יש מועמד - איגור קולשוב.
השינוי המשמעותי צפוי להיעשות על המשבצת של עידן זלמנסון. אמנם הסנטר הישראלי מאוד מעוניין להישאר לעונה נוספת, אך בקבוצה רוצים לבחון את השוק מחדש ובעיקר לנסות לשים את היד על שחקנה הישראלי של באמברג, גבי צ'אצ'שווילי, למרות שהוא חתום לעונה נוספת בקבוצה הגרמנית. אם זה לא יקרה, לא מן הנמנע שזלמנסון יישאר, אבל זה תלוי גם בהצעה הכספית.
5 צפייה בגלריה
זלמנסון
זלמנסון
זלמנסון. יישאר?
(צילום: עוז מועלם)
שחקן נוסף שמתנדנד הוא ג'ורדן מקריי. בקבוצה מאוד מעריכים את היכולות המקצועיות שלו, אבל העונה הוא לא הצליח להציג יציבות לאורך זמן, ולכן גם במקרה שלו במועדון מעוניינים לבחון את השוק ולהחליט בהמשך.