עכשיו זה סופי, דאיניוס אדומייטיס פוטר היום (שישי) מהפועל ירושלים לאחר שיחה שערך עם ראשי המועדון. המאמן הליטאי מונה לפני פחות משלושה חודשים במקומו של עודד קטש, שעזב לפנאתינייקוס ותחתיו הקבוצה נקלעה למשבר עמוק, שסופו היה תבוסה ב-31 הפרש בבית מכבי - 98:67 למכבי ראשון לציון.
מי שיעמוד על הקווים לפחות בעת הקרובה הוא יונתן אלון, ששימש כעוזרו של אדומייטיס ולפני כן של קטש.
5 צפייה בגלריה
אדומייטיס
אדומייטיס
אדומייטיס
(צילום: אורן אהרוני)
זה לא סוד שמאז עזיבתו של קטש, הקבוצה רק התדרדרה מקצועית: הדחה מוקדמת מליגת האלופות והדחה מגביע המדינה, וגם כשהקבוצה ניצחה זה לא היה משכנע. במשחק הקודם של ירושלים מול עירוני נס ציונה (אז שמטה יתרון של 18 הפרש וניצחה בסיום) ניתן היה לראות בעיה מנטלית קשה. את מרבית האש חטף המאמן הליטאי שלא הצליח להתאים את עצמו לשחקנים או להטמיע לקבוצה את הפילוסופיה שלו.
אמנם בקבוצה העדיפו לא לעשות שוב שינויים על הקווים, גם מבחינה מנטלית וגם כלכלית, אך היכולת החלשה והתוצאות המאכזבות לא השאירו לראשי המועדון ברירה, והם הודיעו לאדומייטיס על סיום דרכו.
5 צפייה בגלריה
עודד קטש ויונתן אלון על הקווים
עודד קטש ויונתן אלון על הקווים
מקבל הזדמנות. אלון על הקווים לצד קטש
(צילום: אורן אהרוני)
בשיחה שנערכה היום ראשי המועדון דרשו הבהרות מצידו של הליטאי האם יש בכוחו לתקן את המצב, וביקשו לקבל תוכנית עבודה מסודרת. לבסוף הוחלט על פרידה. הבעיה היא שכבר ביום שני לירושלים מצפה משחק מול האלופה מכבי תל אביב, מה שיהיה משחקו הראשון של אלון בתפקיד.
אדומייטיס הגיע אתמול למסיבת העיתונאים שלאחר המשחק ושפך את כל אשר ליבו: "אני מדבר כל הזמן עם ההנהלה והשחקנים. אם ארגיש שהשחקנים לא מאמינים במה שאנחנו עושים - לא תהיה לי בעיה לקבל החלטה. בשבילי מה שחשוב זו הקבוצה, זאת לא החלטה קשה. אני מרגיש שיש לי עוד מה לתת, אבל אני צריך לתת יותר, אולי רעיונות חדשים".
עידן זלמנסון הוסיף: "זה ניגון חוזר. אנחנו לא מספיק טובים כרגע, נשברים מנטלית מאוד בקלות. אנחנו צריכים לשחק טוב יותר, לא יכולים להיראות ככה על המגרש בתור הפועל ירושלים. מה הבעיה? אין לי על משהו ספציפי לשים עליו את האצבע, כהפועל ירושלים זה כרגע לא מתחבר. יש לנו הנהלה שרוצה הכי טוב עבור המועדון, אני מתעסק בכדורסל, לא משנה מי על הקווים. אני בטוח שכל אחד נותן את הכי טוב שהוא יכול. אנחנו עדיין תלויים בעצמנו במאבק על האליפות, כל אחד צריך לעשות חושבים ולהסתכל במראה. לא נוותר".
5 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
בלאט והספסל הירושלמי בהלם
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
אדם אריאל
אדם אריאל
לא קלע נקודה. אריאל
(צילום: ראובן שוורץ)
נכון שהמאמן הליטאי נמצא כרגע בקו האש, אבל כדי להיות הוגנים ולשים את כל הדברים על השולחן, צריך להתייחס גם לשחקנים שלא מצליחים לייצר תפוקה. כריס קרמר ותמיר בלאט סיימו עם 6 נקודות כל אחד, בזמן שאדם אריאל לא קלע בכלל. במשחקים קודמים השלושה האלה דווקא היו מאוד דומיננטיים ובכל פעם מדובר על קובץ שחקנים אחר שנעלם, מה שלא ממש עוזר ליכולת החלשה של הקבוצה בחודשים האחרונים.
בקבוצה מאוד מודאגים לקראת המשחק הביתי הקרוב בפיס ארנה מול מכבי ת"א ביום שני. אז יוכלו להיכנס מעל 3,000 אוהדים, בידיעה שעוד תבוסה כזו עשויה לדרדר עוד יותר את המצב.

"כשיש את פארגו זה הרבה יותר קל"

שבעה משחקים עברו מאז ההפסד של מכבי ראשון לציון להפועל ירושלים בסיבוב הראשון. התחושות אצל הכתומים אחרי אותו הפסד בפיס ארנה היו שהם צריכים להתרכז באיך לשרוד בליגה. אלא שמאז הגיעו שישה ניצחונות בשבעה משחקים, וכרגע המטרות של סגנית האלופה שונות לחלוטין: לסיים בשישייה הראשונה.
5 צפייה בגלריה
פארגו
פארגו
עשה את השינוי. פארגו
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן גיא גודס ביצע אז שינויים בתמיכת ההנהלה שהפכו את ראשון לציון לחלוטין. ג'רמי פארגו ו-ג'אמיל ווילסון שיפרו מאוד את הקבוצה בפן ההגנתי והחזרה של איגור קולשוב הוסיפה בצד ההתקפי. "כשיש את פארגו זה הרבה יותר קל. זה מתחיל מזה שהוא בעל הבית ואני מאוד נהנה לאמן אותו, ולא בפעם הראשונה. הוא מחבר את כולם משמעותית, גם בהומור שלו באימונים" הסביר גודס.
ווילסון, שהגיע באמצע העונה מהפועל ירושלים, הוסיף: "יש לי תמיד מה להוכיח, בטח במשחק כזה כדי. זה היה משחק של ריצות. ירושלים מועדון ענק שעבר המון וכרגע אני והקבוצה מתמקדים רק במשחק הקרוב".
פורסם לראשונה: 06:08, 09.04.21