בני הרצליה קיימה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לקראת העונה שבפתח. הקבוצה שחזרה לליגה לפני שנתיים בנתה העונה סגל חדש לחלוטין – למעט הקפטן הטרי, יאיר קרביץ, שנשאר בקבוצה. מעל כל שחקני הרכש נוצץ שמו של הישראלי הבכיר, שון דוסון.
לצד השחקנים שהצטרפו, הקבוצה מהשרון עברה הקיץ מתיחת פנים גם בגזרת הצוות המקצועי: זופר אבדיה הפך למנהל המקצועי ואורן אהרוני מונה למאמן.
3 צפייה בגלריה
זופי אבדיה
זופי אבדיה
לא רק אבא של דני. זופר אבדיה
(צילום: יאיר שגיא)
"אני פה בבני הרצליה 23 שנה, אימנתי פה ילדים ונוער. השנה זה הזמן הנכון והמקום הנכון בשבילי להיות פה", אמר אבדיה. "אני 25 שנה רק בכדורסל ואני חושב שזה יכול להצליח. אני יודע שאם לא נצליח, אקח את זה עליי. אם נצליח, הקרדיט לכולם. ככה חונכתי וככה אני חושב. אני הבאתי את אורן ואני אהיה איתו עד הסוף. יש לי מזל שאני יכול ללמוד מאלדד (אקוניס, מ"ל) את מה שאני עושה עכשיו, ואני נותן לו קרדיט גדול מאוד".
המנהל המקצועי הטרי התרגז על כלי התקשורת ועל ההתייחסויות אל מינויו כגימיק שנובע לכאורה מהפרסום שהוא קיבל כאביו של דני אבדיה: "יש אנשים שחושבים שבאתי כדמות. אם חושבים שאני דמות או שלא מגיע לי לקבל את התפקיד אין לי בעיה, אם אתם חושבים שזה גימיק אין לי בעיה, אבל אני חושב שאחרי כל כך הרבה שנים בכדורסל זה הזמן שלי וזה המקום שלי".
המנהל המקצועי של הרצליה התלונן גם כשנשאל על בנו, דני: "אני זופי. בן שלי זה בן שלי. אני לא יכול לתפקד בצורה כזאת ומבקש שתדברו איתי אך ורק על בני הרצליה. הדברים שמתפרסמים בכלי התקשורת פוגעים בי מאוד, מעניינת אותם הכותרת הכי לא טובה שאיזה בלוגר בארצות הברית או בארץ כתב, ואז אני צריך להיכנס לאתר ולראות את זה. אני פגוע מאוד. אני רוצה שתתייחסו אליי בתור מנהל מקצועי, ודני בנפרד. באתי לפה לשחק בארץ לפני 30 שנה כשהייתה מפה ענקית של טל ברודי ונשארתי 30 שנה לגדל נוער בארץ. נשארתי בארץ, הסכמתי שהבן שלי יהיה בנבחרת ישראל. בגלל שנאה וקנאה בספורט ישראלי, המפה של טל ברודי כבר לא נקייה. אני מאוכזב מאוד. חבל שזו תרבות הספורט כאן, חבל שאוהדים מדברים ככה על רגב פנאן ושמעון מזרחי. יש דברים שאני מאוד מאוכזב ועצוב מהם. באתי ממדינה שבה התקשורת שומרת על השחקנים שלה. אני גאה בבן שלי, אבל מבקש שתפרידו ביני לבינו".
3 צפייה בגלריה
שון דוסון
שון דוסון
שון דוסון. "קיבלו אותי בזרועות פתוחות"
(צילום: אורן אהרוני)
על המטרות לעונה הקרובה אמר אבדיה: "אני אוהב לנצח. אין לנו ביטוח שהכל יילך חלק. יכול להיות שנהיה במקומות 1-4 ואולי גם לא. אנחנו רוצים להיות במקומות 1-8, זה ריאלי לדעתי".
על הקשר שלו עם המאמן אמר אבדיה: "שום דבר לא עשיתי שאורן לא הסכים, וגם אם היו ויכוחים, אורן אחראי על הקבוצה. אם יגידו לאורן ללכת – אני הולך איתו. אני איתו עד הסוף, עד היום האחרון".
3 צפייה בגלריה
יאיר קרביץ
יאיר קרביץ
יאיר קרביץ בעונה שעברה. היחיד שנשאר
(צילום: ראובן שוורץ)
אורן אהרוני התייחס אף הוא לשלד שנבנה העונה: "אני לא איש של דיבורים גדולים, אלא יותר של מעשים. אנחנו רוצים לעבוד הכי קשה שאפשר ולעשות הכי טוב שאפשר, כדי להיות קבוצה תחרותית וטובה שתשאף להצלחות ולניצחונות. נעשה הכל כדי שזה יקרה".
שון דוסון, שחזר לקבוצה אחרי שתי פציעות קשות בספרד, אמר היום: "יש לי ולהרצליה עסק לא סגור מהפעם הקודמת, שמאוד רצינו להצליח ולא השגנו את כל מה שרצינו. הרצליה קיבלו אותי בזרועות פתוחות". על הרצון לחזור לנבחרת לקראת אליפות אירופה בשנה הבאה אמר הגארד/פורוורד: "תמיד רציתי להיות בנבחרת, הייתי בה מגיל 21. בגלל הפציעות לא הייתי יכול להיות שם למשך תקופה, ולפני כן לא זומנתי כי לא היה חיבור טוב. השנה אני פה, אני בריא ואני רוצה לחזור. אני תמיד רוצה להיות בנבחרת".
יאיר קרביץ הוסיף: "אני מצפה מעצמי בכל שנה לקצת יותר. עבדתי קשה מאוד במהלך הקיץ ואעבוד קשה גם במהלך העונה. הציפיות שלנו העונה הן לא להיאבק בתחתית כמו בעונה שעברה. עם התלכיד שנוצר פה אנחנו יכולים לעשות דברים יפים וגדולים, ניתן לזמן לעשות את שלו".