אחרי בוררות של מספר חודשים בין הפועל חולון, שתבעה את הקפטן שלה גיא פניני על כספי ביטוח לאומי שקיבל בעקבות פציעתו בשריר הירך האחורי (דמי פגיעה, נכות זמנית ונכות לצמיתות), קבע הבורר עו"ד אסף הדסי כי פניני יעביר לסגולים כ-200 אלף שקלים, לא כולל הוצאות משפט ושכר טרחה של 17,500 שקלים נוספים אותם גם יהיה עליו לשלם.
הבורר דחה את רוב טענותיו של פניני, וקבע כי הסעיף בחוזה שדיבר על כך שהוא מחויב להחזיר למועדון את כספי הביטוח הלאומי במידה שייפצע, חוקי. "מדובר בהסדר הגיוני, סביר. אני דוחה את טענת הנתבע לפיה מדובר בסעיף חוזי הסותר את תקנת הציבור ו/או הנוהג המקובל בחוזים דומים בענפי הכדור", כתב הבורר. מדובר בפסק בוררות תקדימי, שכן בעקבותיו קבוצות יוכלו להכניס סעיף זהה לחוזים של השחקנים.
2 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
גיא פניני
(צילום: FIBA.COM)
2 צפייה בגלריה
איתן לנציאנו מגיע לישיבה
איתן לנציאנו מגיע לישיבה
איתן לנציאנו
(צילום: יאיר שגיא)
בפועל הבורר קבע כי על פניני להחזיר לחולון 294,630 שקל ברוטו, אבל מהסכום הזה צריך לקצץ 70 אלף שקלים שהפורוורד כן שילם למועדון על דמי הפגיעה שקיבל מהביטוח הלאומי, וקיצוץ חלקי של שכר חודש מרץ שביצעה חולון בעקבות הקורונה (30 אלף שקלים), ולכן הסכום המדובר עומד על כ-200 אלף שקלים. בין הצדדים קיים עדיין ויכוח האם מדובר על סכומים שהם בנטו או בברוטו.
יהיה מעניין כעת לראות כיצד, אם בכלל, ישפיע פסק הבוררות על מערכת היחסים בין פניני לחולון, שרק לאחרונה מינתה אותו לקפטן אחרי שהסכים לחתום על חוזה חדש. יש לציין כי בשלב מסוים בבוררות החליטו חולון ופניני להעביר אותה מפגישות להתכתבות מאחר שהרגישו לא בנוח רגע אחד לעמוד אחד נגד השני בדיונים, ורגע אחרי להתייצב יחד לאימון הקבוצה. את חולון ייצג בתביעה עו"ד רועי רוזן.