בלי ניסיון ביורוליג אבל עם הרבה אופי ותשוקה הצליח בונזי קולסון לגרום לאוהדי מכבי ת"א להתאהב בו כבר מהרגע הראשון, ולהפוך בשבועות האחרונים לאחד השחקנים הדומיננטים בקבוצה. הערב (19:00) הוא וחבריו ינסו להשלים ניצחון חמישי ברציפות ביורוליג במשחק הביתי מול וירטוס בולוניה.
קולסון (27, 1.98) הגיע למכבי ת"א בקיץ עם המון סימני שאלה סביבו. הפורוורד אמנם היה הכוכב באוניברסיטת נוטרדאם ובעונת הפרשמן אף נבחר לתגלית העונה, אבל בעונתו האחרונה הוא נפצע פעמיים, מה שגרם לו להחמיץ לא מעט משחקים בזמן שהוא רואה שהשם שלו מתחיל לשקוע בתחזיות של הדראפט. לבסוף הוא כלל לא נבחר, אבל קולסון הצליח להיכנס לליגת ה־NBA רק דרך ליגת הפיתוח וחתם ב־2019 במילווקי באקס. הוא הספיק לשחק בשמונה משחקים כשמפגן השיא שלו היה מול אטלנטה הוקס בו רשם 15 נקודות ו־16 ריבאונדים.
2 צפייה בגלריה
בונזי קולסון שחקן מכבי ת"א
בונזי קולסון שחקן מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א התאהבו מהרגע הראשון. קולסון
(צילום: עוז מועלם)
קצת אחרי שהבאקס ויתרו עליו דילג קולסון לאירופה וחתם בדרושאפקה הטורקית, משם עבר לשטרסבורג הצרפתית בה סיים כמלך הסלים כשבליגת האלופות רשם ממוצעים של 18.2 נקודות ו־6.2 ריבאונדים. הפורוורד חזר לטורקיה שם שיחק בקרשיאקה עימה הגיע לגמר ליגת האלופות ואף נבחר למצטיין הטורניר, מה שצד את עיני הצוות המקצועי במכבי ת״א. במועדון התלבטו – הוא אמנם הצטיין בליגת האלופות אבל לא שיחק כלל ביורוליג - אך לבסוף ההימור עליו התברר כבינגו.
בלי קשר למספרים, קולסון הוא שחקן שמרגישים אותו במגרש. הוא מסתער בהתלהבות על כל משימה הגנתית, משתטח על הפרקט ומתעופף לעבר כל כדור אבוד. במכבי ת"א מספרים על דמות מאוד אהובה בחדר ההלבשה ובכלל, ולאו דווקא בגלל הכדורסל שלו."לפעמים היה היה קשה להסתכל", סיפר גורם במכבי ת"א. "הוא פתאום דופק זינוק על הכדור מבלי לחשוב בכלל על ההשלכות, ומיד קם כי צריך להמשיך את ההצגה, הוא באמת משהו מיוחד".
2 צפייה בגלריה
בונזי קולסון
בונזי קולסון
"פשוט שחקן עם אופי מעולה". קולסון
(צילום: עוז מועלם)
גם המספרים שלו לא רעים בכלל. הוא מעמיד עד כה ממוצעים של 11 נקודות לצד 5.6 ריבאונדים בקצת פחות מ־26 דקות. אם רוצים לסמן רגע מפנה, אפשר לומר שאת קפיצת המדרגה קולסון עשה בסיבוב השני ביורוליג. ב-17 המשחקים הראשונים הוא רשם ממוצעים של 8.7 נקודות ו־4 ריבאונדים, בעוד שב־13 הבאים הוא כבר שידרג את יכולתו עם 14.2 נקודות ו-7.6 ריבאונדים. אבל בכל זאת, מדובר יותר בעבודת ההגנה, ובתשוקה שהוא מביא לפרקט בכל רגע נתון. "הלב הגדול" פי שמכנים את זה בקבוצתו. ״בונזי הוא פשוט שחקן עם אופי מעולה", סיכם גורם במכבי ת"א. "לוחם אמיתי שהתחבר מאוד לכל המועדון וגם המועדון התחבר אליו. הוא מסוג השחקנים שמכבי צריכה ורוצה, רואים שהוא רעב להצלחה״.
העונה, בניגוד למקובל בשנים האחרונות, מכבי ת"א החליטה שהיא לא מאבדת את הכוכבים שלה ונאלצת לבנות מחדש בקיץ. אחרי שכבר האריכה את החוזים של לורנזו בראון, רומן סורקין ובקרוב גם ווייד בולדווין צפוי לחתום - אין ספק שהמטרה המרכזית של הצהובים היא להשאיר גם את קולסון לעונה נוספת, בטח אחרי עונת רוקי כזאת.