הפועל חולון סיימה את עונת 2020/21 בצורה די מתסכלת מבחינתה, בטח בזירה המקומית, אחרי ההדחה אמש (שבת) על ידי גלבוע/גליל. הקבוצה אמנם העפילה לחצי גמר הפלייאוף לראשונה מזה שלוש שנים, אבל ההרגשה הייתה שהיא יכולה ללכת עד הסוף ולזכות באליפות שנייה בתולדות המועדון וראשונה מאז שנת 2008.
בחולון, כאמור מאוכזבים, אבל גם מודים שהקבוצה ששיחקה במחזורי הסיום ובפלייאוף היא לא אותה קבוצה שעשתה את הריצה היפה שלה קודם לכן בליגה, בגביע המדינה וכמובן באירופה עם ההעפלה ההיסטורית לטופ 8. העזיבה של אייזאה מיילס וטיירוס מגי שיבשה מאוד את משחק ההתקפה של הסגולים, וגרמה לכך שכל נטל היצירתיות נפל על כתפיו של סי.ג'יי האריס וגם החלישה אותה בקליעה מחוץ לקשת.
4 צפייה בגלריה
דדאס לא מאמין שזה קורה לו
דדאס לא מאמין שזה קורה לו
דדאס. העונה הסתיימה בתסכול
(צילום: עוז מועלם)
בנוסף, פגיעת הראש ממנה סבל כריס ג'ונסון במשחק הראשון נגד עירוני נס ציונה ברבע גמר הפלייאוף שלאחריה הוא כבר לא הצליח לתת תרומה וגם לא שיחק בחלק מהפעמים, הייתה גורם מכריע נוכח יכולתו המשמעותית בהתקפה ובהגנה. עם כל הכבוד לצירוף של מיכל סוקולובסקי שעשה מעל ומעבר בזמן הקצר שהיה בארץ, וג'ו אלכסנדר שלא באמת מתאים לשיטה של סטפנוס דדאס, הם לא היו תחליפים מספיקים.

אותה שיטה, קבוצה חדשה

בחולון עבדו קשה במהלך העונה על מנת להחתים את העוגנים בסגל גם ל-2021/22 ועשו סך הכל עבודה לא רעה בכלל עם הישארותו של דדאס, וגם של סי-ג'יי האריס וכריס ג'ונסון.
יחד עם זאת, להאריס וג'ונסון כמו גם לשחקנים נוספים יש סעיפי יציאה מהחוזה עד חודש יולי תמורת פיצוי כספי לחולון. מי שבטוח לא ימשיך בקבוצה למרות שיש לו חוזה הוא מיילס, שאמנם חתם בקיץ 2020 על חוזה לשנתיים, אבל עם אופציית יציאה. הסגולים ניסו להשאירו, אבל הפורוורד דחה את הצעתם ומתכנן לחתום באירופה במשכורת גבוהה יותר.
4 צפייה בגלריה
האריס מקדים את קרמר
האריס מקדים את קרמר
האריס. למרות החוזה הוא יוכל לעזוב
(צילום: ראובן שוורץ)
גם לנייט ססטינה שהוחתם לא מזמן יש חוזה לעונה נוספת, כאשר כאן אופציית היציאה היא של חולון. במידה שהקבוצה תחליט לשחק עם שישה זרים קיים סיכוי שהפורוורד האמריקני הצעיר יישאר.
דדאס וחולון מרוצים מאוד מיכולתו של ווילי וורקמן. לא פעם אמר היווני שהמתאזרח הוא השחקן החשוב בשיטה שלו מכיוון שהוא עושה הכל על הפרקט והיריבות נוטות להמר עליו כי הקליעה שלו מחוץ לקשת פחות טובה. וורקמן צפוי להישאר.
לגיא פניני יש חוזה לעונה הבאה עם אופציה של שני הצדדים לפרידה. למרות ששכרו הופחת, הפורוורד המנוסה מבין שזאת אולי תהיה העונה האחרונה בקריירה שלו ואין לו באמת סיבה לחפש רגע לפני הפרישה והמעבר לאימון קבוצה אחרת, בטח כשהוא הפך לסמל בחולון.
4 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
פניני. לא פורש
(צילום: FIBA PHOTOS)
על ניב משגב שהגיע באמצע העונה יש לחולון אופציה להארכת ההתקשרות, אבל ההחלטה לגביו תהיה תלויה בזרים שיוחתמו. מי שהחוזה שלהם נגמר וטרם הוחלט אם ייעשה ניסיון להשאירם הם פרדי בורדיון, עודד ברנדוויין, מקסים דה זאו, ממנו חולון מאוכזבת מאוד בעיקר לאור יכולתו בחודשיים האחרונים. בחולון אוהבים מאוד את מה שסוקולובסקי הביא לקבוצה בשבועיים וחצי שלו במועדון, אך החוזה שלו מסתיים. בקבוצה לא שוללים את הישארותו אבל הוא בעצמו גם צריך לרצות להמשיך.

משכורות נורמליות לישראלים

מבחינת הסגל הישראלי בחולון קיבלו החלטה עקרונית לא להשתגע בשוק השחקנים. נגמרו הימים של 140-120 אלף דולר לעונה לישראלי. ההשקעה המרבית תהיה בזרים, כשלשוק המקומי יוקצו סכומים נמוכים יותר בצורה משמעותית, אלא אם כן פתאום שחקן בכיר ייפלט לשוק
במועדון כן מתכוונים להחתים מתאזרח או שניים. מקס היידגר שהושאל ממכבי תל אביב לבני הרצליה העונה הוא שם חם שרץ לא רק בהיכל טוטו, אלא בהרבה קבוצות. אבל קודם כל הצהובים יצטרכו להחליט מה הם עושים איתו. גם טי.ג'יי קליין, שמסיים חוזה במכבי ת"א וסיכוי לא גבוה שימשיך, נמצא ביחסים טובים עם דדאס והמועדון, ואל תתפלאו אם תראו בקיץ הודעת Welcome בסגול עבורו.
4 צפייה בגלריה
מקס היידגר
מקס היידגר
היידגר. סחורה מבוקשת בליגה
(צילום: אורן אהרוני)
לא מעט זרים העונה בליגה הרשימו את חולון, בין אם זה קינן אוואנס מהפועל חיפה, בראיין אנגולה מנס ציונה וג'ו רגלנד מאילת. זה כמובן לא אומר שאחד מהם יחתום בקבוצה מחר, אבל סיכוי גבוה שמישהו ממצטייני העונה כן יצטרף.
למרות שדדאס אמר בזמנו שחולון שוקלת לעבור ליורוקאפ זה לא באמת המצב. המועדון החל דרך עם פיב"א בליגת האלופות והקשר בין הצדדים רק הולך ומתעצם. נכון לעכשיו לישראל מובטח כרטיס אחד בלבד ישירות לשלב הבתים במפעל, ולגבי המוקדמות אין עדיין ודאות בנוגע לכמות הקבוצות הישראליות שיוכלו לקחת בהם חלק, אבל ההערכה היא שבמקסימום אלה יהיו שתי קבוצות.
אם מכבי ת"א תזכה באליפות חולון תקבל את הכרטיס הישיר לשלב הבתים על פי מיקומה בסיום העונה הסדירה (מקום שני), אך במידה שגלבוע/גליל תדהים את הצהובים, זכות הראשונים תהיה של הצפוניים, והם שוקלים את הנושא בכובד ראש.
בחולון מעריכים שגם במצב הזה הם יוכלו לקבל כרטיס חופשי מהנהלת ליגת האלופות ישירות לשלב הבתים בעקבות ההצלחה שלהם העונה ונוכח ההיסטוריה שלהם עם המפעל בשנים האחרונות.