תחנה נוספת לסמארדו סמואלס בישראל: הפועל חיפה. זאת לאחר שהסנטר בן ה-32 (2.06 מ') חתם בקבוצה של אלעד חסין
זו היא, כאמור, תחנתו השלישית של סמואלס בארץ אחרי שעבר בהפועל ירושלים (2012/13) ובחצי עונה האחרונה שיחק במכבי הוד השרון מהלאומית. סמואלס יהיה הזר החמישי בקבוצה ויאפשר לצוות המקצועי לבחור מדי משחק את ארבעת הזרים שיירשמו בטופס.
1 צפייה בגלריה
סמארדו סמואלס
סמארדו סמואלס
סמארדו סמואלס
(צילום: AP)
סמואלס בעברו שיחק בכמה מהקבוצות הבכירות ביבשת, בין השאר בברצלונה וארמאני מילאנו. כמו כן, היה שותף עם מכבי חיפה לאחד ממסעות המשחקים שלה בארה"ב נגד קבוצות ה-NBA.
בקיץ האחרון דיווח "מונדו דפורטיבו" כי סמואלס תקף אדם בראשו עם מקל ופצע אותו. סמואלס עוכב על ידי משטרת ברצלונה. פרסום נוסף בהמשך עידכן על מעצרו על ידי פקחים עירוניים בברצלונה בטענה שנסע ברכבו באזור השייך להולכי רגל בלבד כשהוא ללא דרכון ורישיון נהיגה.
"מה שקרה בברצלונה היה חוויה רעה בחיים שלי. משהו שאני עובד כדי להתגבר עליו ורוצה לשים מאחור", סיפר לפני חודשיים בראיון ל"ידיעות השרון". "לכולם יש את הרגעים הלא טובים בחיים וזה מה שקרה לי. הנזק נעשה כבר ואין מה לעשות. אני מנסה לאסוף את השברים ולהמשיך קדימה".
"זה היה טרגי. הייתי בחופשה בברצלונה ונתקלתי בכמה אנשים לא טובים ואז קרו דברים לא כפי שרציתי שיהיו. לא באתי לשם במטרה לעשות משהו רע. רק רציתי לנפוש וזה הפך למשהו פחות טוב".