כשהנהלת הפועל ירושלים פתחה את עונת 2020/21, היא לא תיארה לעצמה שבתחילת ינואר תאלץ להתמודד עם המשבר הכי קשה שלה בשנים האחרונות. זה לא עוד הפסד, ולא אובדן של תואר.
זה מאמן בדמותו של עודד קטש שכבר נמצא במערכת שנתיים וחצי, מכיר את המערכת והשחקנים וצפוי לעזוב לפנאתינייקוס באמצע העונה, בדיוק בזמן שהקבוצה מתמודדת על העפלה לטופ 16 בליגת האלופות וחצי גמר גביע המדינה שבאופק.
4 צפייה בגלריה
לא עומד בקריטריונים של האיגוד ומשרד הספורט. טומיץ'
לא עומד בקריטריונים של האיגוד ומשרד הספורט. טומיץ'
לא עומד בקריטריונים של האיגוד ומשרד הספורט. טומיץ'
(צילום: AFP)
אחרי ההלם, ובזמן ששתי הקבוצות עדיין נמצאות במשא ומתן על הפיצוי, בהפועל ירושלים כבר התחילו לעבוד מאחורי הקלעים על זהות המאמן החדש. הכוונה הראשונית של ראשי המועדון היא קודם כל לבדוק את השוק הזר. אחד המועמדים הוא מילאן טומיץ' בן ה-47, שהדרך בעבר את הכוכב האדום בלגרד ביורוליג.
טומיץ' היה שם גדול בכדורסל הסרבי ושיחק במשך 14 שנים (2005-1991) באולימפיאקוס, ואף היה קפטן הקבוצה. לאור השנים הרבות שלו ביוון, טומיץ' אף קיבל אזרחות מקומית. הוא זכה פעם אחת ביורוליג עם היוונים (1997), בחמש אליפויות יוון ובשלושה גביעים מקומיים.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
מי ימלא את מקומו? קטש
(צילום: ראובן שוורץ)
שנתיים לאחר פרישתו הצטרף טומיץ' לצוות האימון של אולימפיאקוס כעוזרו של פנאיוטיס ינאקיס. הוא כיהן כעוזר במועדון במשך עשור לצד מאמנים רבים, ואף היה מאמן זמני אחרי התפטרותו של יורגוס ברצוקאס.
בקיץ 2018 חתם לשלוש שנים כמאמן הכוכב האדום בלגרד, זכה איתה באליפות סרביה, בסופר-קאפ האדריאטי וכן בליגה האדריאטית, זכייה שהחזירה את הכוכב האדום ליורוליג. אך שישה משחקים אל תוך עונת 2019/20 הודיע טומיץ' על התפטרותו בעקבות הפסד לנובו מסטו, החלטה שהפתיעה רבים.
יש רק בעיה גדולה - טומיץ' לא עומד כרגע בקריטריונים החדשים שפרסם משרד התרבות והספורט בשיתוף עם איגוד הכדורסל ונכנסו לתוקף ב-1 בינואר, לגבי מאמנים זרים המבקשים לאמן בליגות הכדורסל השונות בארץ. על פי הנוהל החדש, המאמן צריך לענות על לפחות אחד מהקריטריונים הבאים: ארבע שנות אימון מלאות בליגה הבכירה ביותר במדינה בה אימן, שנתיים לפחות בליגת המכללות הראשונה, השתתפות בשתי אליפויות יבשת כמאמן ראשי בנבחרת בוגרת, זכייה עם קבוצה במפעל אירופי או יבשתי חשוב, אימן עונה אחת ב-NBA או ב-WNBA, שתי עונות מלאות ביורוליג או שלוש עונות מלאות ביורוקאפ/ליגת אלופות של פיב"א.
4 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
נלקח בחשבון. דני פרנקו
(צילום: אורן אהרוני)
השאלה הגדולה היא האם הפועל ירושלים תוכל לבקש מהגופים שחוקקו את הקריטריונים ועדת חריגים שתבחן את הרזומה של והניסיון שלו באירופה.
אם נבחן גם את השוק הישראלי - הוא לא מונה הרבה אופציות לאור העובדה שמדובר באמצע עונה. המאמן הישראלי היחיד הפנוי שנמצא בארץ ומתאים לרמה שירושלים מחפשת הוא דני פרנקו. לאחרונה התפטר מאימון עירוני נהריה, ובעבר אימן את הפועל ירושלים ואף זכה איתה באליפות הראשונה ההיסטורית של המועדון. שם נוסף שנמצא על המדף הוא ננו גינזבורג שמאמן את נבחרת צ׳כיה. 
4 צפייה בגלריה
סולימאן בריימו
סולימאן בריימו
קטש ילווה אותם גם במשחק הבא
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכל מקרה, בקבוצה מעדיפים לקבל את ההחלטה בצורה שקולה ומחושבת ולא מתוך חפזון, בטח לאור כך שכרגע יש במדינה סגר ואין משחקים בזירה המקומית. בנוסף, במשחק החשוב בתקופה הקרובה שייערך ב-13 לחודש מול טלקום אנקרה בליגת האלופות, מי שיעמוד עדיין על הקווים הוא קטש, כחלק מתנאי השחרור שלו.
פורסם לראשונה: 06:03, 08.01.21