"המצב הזה מאוד בעייתי, למה משרד הבריאות לא חשב על הדבר הזה כבר לפני חודש? הרי ידוע שקבוצות סוגרות את הסגל בתקופה הזאת", אמר היום (חמישי) בכיר באחת הקבוצות בליגת העל בכדורסל בעקבות ההנחיה החדשה של משרד הבריאות לפיה תותר כניסה לארץ לספורטאים הזרים רק אם יציגו תעודת מתחסן או מחלים או שיחתמו על מסמך בו הם מתחייבים להתחסן עם הגעתם לישראל.
"קודם כל קשה לי להאמין שיש כל כך הרבה זרים לא מחוסנים בהתחשב בנתוני ההתחסנות בארה"ב", המשיך אותו בכיר. "אבל במידה שיש זר שלא התחסן מסיבה כזו או אחרת אז המצב הזה מאוד בעייתי. להחליט כאלה החלטות בפרק זמן הזה כשזרים תכף נוחתים פה זה מסבך את כל המצב. אי אפשר לחייב שחקן או כל אדם אחר להתחסן. בעצם אומרים לאותו ספורטאי: 'או שאתה מתפרנס במקצוע שלך או שלא כי אתה לא רוצה להתחסן'. אגב, בדקו אם יש ספורטאים ישראלים שלא מחוסנים? כי אז במה שונה ישראלי מזר?"
1 צפייה בגלריה
נבחרו לחמישיית העונה. סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'
נבחרו לחמישיית העונה. סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'
במכבי ת"א הזרים מחוסנים עוד מהעונה שעברה. ווילבקין וז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין שמלבד ההנחיה החדשה לגבי החיסונים משרד הבריאות דרש מהקבוצות שכל זר שינחת בארץ יאלץ לעבור בידוד של שבוע ורק לאחר מכן להצטרף לאימוני הקבוצה, מה שגרם למינהלת הליגה לדחות בשבוע את פתיחת העונה.
ממינהלת הליגה נמסר: "ההנחיות החדשות של משרד הבריאות מורות כי שחקן זר המגיע לארץ יציג תעודת מתחסן או מחלים ובמידה ואין לו, יצטרך לחתום על התחייבות כי הוא יתחסן כשיגיע לארץ. מינהלת הליגה פועלת כל העת על פי הנחיות משרד הבריאות והנחיה זו היא אחת הסיבות לפיהן הוחלט לדחות את פתיחת הליגה בשבוע על מנת לתת לקבוצות זמן להיערכות".