מכבי ת"א סיימה אתמול (חמישי) את העונה הסדירה ביורוליג ברגל ימין עם 86:92 על מילאנו, בדרך למאזן של 14:20 והמקום השביעי. המטרה הבאה: להשיג כרטיס כניסה לפלייאוף דרך הפלייאין, שם יפגשו כבר ביום שלישי הקרוב בשטארק ארנה "הביתי" בבלגרד את הקבוצה שתסיים במקום השמיני - וירטוס בולוניה או באסקוניה, שייפגשו הערב (21:30) לקרב מכריע ראש בראש.
בעונה שעברה מכבי ת"א נעלה את המחזור האחרון של העונה הסדירה עם אותו מאזן בדיוק, אבל סיימה חמישית בטבלה. למרות ההבדל במיקום, במועדון מגדירים את העונה הזאת כטובה מקצועית ובעיקר מנטלית. זאת לאור העובדה שהקבוצה אירחה משחק אחד בלבד בהיכל מנורה מבטחים ומאז - בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" עברה לבסיס האם בסרביה ובנוסף שיחקה ללא קהל, מה שכלל לוח זמנים חריג מאוד וטיסות נוספות.
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש עם השחקנים
מאמן מכבי ת"א עודד קטש עם השחקנים
סיימו בטעם מתוק את העונה הסדירה. קטש והשחקנים
(צילום: Djordje Kostic)

אחרי שמכבי ת"א כבר הבטיחה את המקום השביעי בשבוע שעבר, היא הגיעה אתמול למשחק מול מילאנו משוחררת. מצד אחד, היה לצהובים מעט קשה לנטרל את המחשבות על כך שהמשחק בעצם לא חשוב עבורם ובנוסף הגיעו מעט עייפים אחרי שכבר שיחקו שני משחקים השבוע בזירה המקומית מול בני הרצליה ועירוני נס ציונה. מצד שני, הייתה אפשרות לעודד קטש לחלק את הדקות כמה שיותר, כשהוא חסר את הקפטן ג'ון דיברתולומאו שנפצע בכתפו במשחק האחרון ולא טס עם הקבוצה לבלגרד. קטש שיתף את כל 12 השחקנים בסגל, כשאפילו ג'ו תומאסון שותף ל-13 דקות. במכבי קיוו שבמשחק חסר חשיבות ובלי הרבה לחץ מי שיצליח להיכנס לעניינים ובעיקר לחזור לעצמו הוא לורנזו בראון, אבל הרכז המשיך להראות יכולת פושרת כשסיים עם 10 נקודות (0 מ-2 לשלוש), 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-23 דקות.
בסיום העונה הסדירה במכבי ת"א החמיאו לווייד בולדווין וג'וש ניבו, שהצטיינו לאורך כל השנה. בולדווין היה צריך לתפוס יותר פיקוד, בעקבות העונה הפושרת של בראון. הוא סיים את העונה הסדירה עם ממוצעים של 17.7 נקודות, 2.7 ריבאונדים ו-4.9 אסיסטים. ניבו עשה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולת ההתקפית וההגנתית שלו וסיים עם 11.1 נקודות ו-7.3 ריבאונדים בממוצע למשחק.
"ניצחון 20 השנה ביורוליג, מי היה מאמין?", אמר קטש בסיום המשחק. "אני מאוד גאה במה שעשינו. אני שמח בשביל השחקנים. מותר ליהנות מנקודות ציון גם באמצע הדרך. כמובן שאמרתי לכולם שעוד לא סיימנו את העבודה ושיש לנו עוד משחק קריטי ביום שלישי שנרצה להגיע אליו הכי חדים ומוכנים. הכל יכול לקרות במשחק אחד, והיריבה תהיה איכותית - מי שלא תהיה".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
הכוכב הגדול העונה של הצהובים. בולדווין
(צילום: Djordje Kostic)
"כמובן שכל השנה התגעגענו להיכל מנורה, לקהל, אבל אם לא זה, אז אני חושב שמצאנו בית חם בבלגרד. איכשהו התרגלנו כבר לשחק בלי קהל, מניח שגם לקבוצות אחרות זה היה מעט מורכב יותר. בכל הזדמנות אני מודה לאנשים כאן, באיך שהם מארחים אותנו, באמת שמצאנו בית שני הכי טוב שיכולנו, למרות שאנחנו מאוד מתגעגעים לאווירה של הבית עם הקהל שלנו".
כאמור, הצהובים "יארחו" בשטארק ארנה בבלגרד את הקבוצה שתסיים במקום השמיני בטבלה. במידה והצהובים ינצחו את משחק הפלייאין הם יעלו לפלייאוף מהמקום השביעי ויפגשו את פנאתינייקוס שסיימה שנייה. אם הצהובים יפסידו במשחק הפלייאין הראשון תהיה להם הזדמנות נוספת כשישחקו נגד המנצחת ממקומות 9-10. אם התרחיש הזה יקרה והצהובים ינצחו, הם יסיימו במקום השמיני ויפגשו את הקבוצה הכי טובה העונה ביורוליג - ריאל מדריד. אם יפסידו, יסיימו את העונה בלי לעלות לפלייאוף. אז בואו ונכיר את שתי היריבות האופציונליות של מכבי במשחק הראשון בפלייאין.

וירטוס: קבוצה בצניחה חופשית

וירטוס (מאזן 17:17) פתחה את העונה מצוין כשלאורך החודשים הראשונים התייצבה בין ארבע הקבוצות המובילות, אולם דווקא במאני-טיים נקלעה למשבר מתגלגל. הקבוצה של לוקה באנקי פשוט התרסקה בתקופה האחרונה, וסופרת ארבעה ניצחונות בלבד ב-13 מחזורי היורוליג האחרונים, כשעד המשחק הערב היא ברצף של שישה הפסדים.
4 צפייה בגלריה
שנגליה
שנגליה
וירטוס סופרת ארבעה ניצחונות בלבד ב-13 מחזורי היורוליג האחרונים. שנגליה
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
למרות היתרון על הנייר, יהיה כדאי מאוד לצהובים, אם וכאשר, לשים לב לטורניקה שנגליה הגיאורגי (32, 2.06 מ'), שמעמיד העונה ממוצעים של 14.6 נקודות, 5.2 כדורים חוזרים, ו-3.5 אסיסטים (59 אחוזים מהשדה ו-80 אחוז מהעונשין). למרות שבדומה לשאר חבריו לקבוצה, הוא נמצא בנסיגה בחלק הזה של העונה.
לצד הפרוורד מאיישים את הקו הפנימי אקס מכבי ת"א אנטה ז'יז'יץ' (27, 2.14 מ'), בראיינט דאנסטון (37, 2.03 מ') ואוגניין דובריץ' (29, 2.00 מ). אליהם מצטרפים הגארדים הבולטים מרקו בלינלי הוותיק (38, 1.96 מ') שצולף 14.3 נקודות בממוצע לערב, דניאל האקט האמריקאי (36, 1.96 מ) שקולע 8.2 נקודות לערב ומחלק 3.7 אסיסטים ואייזיאה קורדינייה (27, 1.97 מ') הצרפתי (9.1 נקודות, 3.9 ריבאונדים).

באסקוניה: הכל בזכות איבנוביץ'

באסקוניה (17:17) פתחה את העונה בצורה צולעת וכעבור ארבעה מחזורים בלבד החליטה להיפרד מהמאמן חואן פנארויה, כשבמקומו החזירה את דושקו איבנוביץ' לקדנציה רביעית. המונטנגרי היה זה שהצעיד את המועדון הבאסקי לצמרת הכדורסל האירופי והספרדי, וגם העונה הוא ייצב את הספינה.
4 צפייה בגלריה
איבנוביץ'
איבנוביץ'
חזרה עם תשובה. איבנוביץ'
(צילום: EPA/L. Rico)
השחקן הבולט ביותר של באסקוניה, לפחות בהתקפה, הוא מרקוס הווארד - מלך הסלים של העונה הסדירה - שקולע בממוצע 19 נקודות למשחק במהלך העונה הסדירה. בשני המשחקים העונה נגד הצהובים הוא סיפק תצוגות מצוינות, כשקלע 26 נקודות בניצחון הביתי של באסקוניה ו-19 במשחק בו היא הפסידה לקבוצה של קטש במשחק שנערך בבלגרד.
עוד שחקן בולט של הבאסקים הוא טאדאס סדקרסקיס. שחקן הפנים הליטאי לא שיחק מול הצהובים במהלך הניצחון הביתי בסיבוב השני, אך קלע 15 במשחק בבלגרד. במהלך העונה הסדירה ממוצעיו עומדים על 9.1 נקודות, 6.9 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים.
מעבר לשני השמות שהוזכרו, בולטים גם וניה מרינקוביץ' (10.7 נקודות למשחק), שהגיע עם סרביה עד הגמר במונדובאסקט האחרון, קודי מילר-מקינטייר - מלך האסיסטים של העונה הסדירה עד כה (7.3 למשחק) וצ'ימה מונקה הניגרי, משחקני הספסל הטובים במפעל שתורם 14 נקודות למשחק.