הפועל ירושלים סגרה את הסגל שלה לעונת המשחקים הקרובה, כשצירפה את הפורוורד סים-סנדר ונה (31, 2.03), ששיחק ב-2021/22 בלימוז׳ הצרפתית ועבר בהמשך לוורזה האיטלקית. על מועמדותו של ונה לירושלים פורסם לראשונה ב-ynet.
ונה, בעל ניסיון אירופי רב, שיחק בין השאר בז'לגיריס קובנה, ניז'ני נובגורוד, מנרסה, פואנלברדה וגראן קנאריה. כמו כן, יש לו ברזומה 63 משחקי יורוליג.
2 צפייה בגלריה
ונה
ונה
ירושלים סגרה את הסגל. ונה
(צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
הפורוורד בן ה-31 משתייך גם לסגל נבחרת אסטוניה, ואף מכהן כקפטן שלה. ביורובאסקט 2015 הוא הרשים עם 10 נקודות ו-6 ריבאונדים. הוא לקח במשחקים מול נבחרת ישראל במוקדמות גביע העולם 2023, ובהפסד 79:69 קלע 13 נקודות.
מאמן ירושלים, אלכסנדר דז'יקיץ', אמר על ונה: "אנחנו מאמינים שסים הוא התאמה מצוינת עבורנו. הוא 'סטרץ׳ 4' קלאסי, מאוד נייד ואקטיבי כשהוא ללא הכדור. הוא מסוגל לתרום הרבה בפרטים הקטנים, לא רודף אחרי הסטטיסטיקה ומבין את הרעיון של לשחק עם החברים ולמען החברים. יכולת הקליעה שלו תרווח את המשחק למען חבריו לקבוצה ואנחנו מאמינים שהוא מסוגל לשחק בהרבה סוגים של קצב משחק ולהתאים את עצמו להרבה סיטואציות".
2 צפייה בגלריה
סים-סנדר ונה
סים-סנדר ונה
קפטן נבחרת אסטוניה. ונה
(צילום: FIBA)
ונה סיפר לאחר החתימה: ״אני מאוד שמח לחתום בהפועל. אני מסתכל על מה שהמאמן דז'יקיץ' בנה ומאוד אוהב את מה שאני רואה. יש לנו כישרון, איכות ובעיקר איזון בקבוצה שלנו. אני אעשה כמיטב יכולתי כדי להביא מהניסיון, מיכולת הקליעה ומהקשיחות שלי במטרה לתרום כמה שיותר".
ונה יצטרף אל ליוואי רנדולף, קאדין קארינגטון, מארקס מייריס, איתי שגב, נועם דוברת, אור קורנליוס, גלעד לוי, ספידי סמית׳, זאק הנקינס ועוז בלייזר, שכבר חתומים.