הפועל ירושלים לא נראית טוב באירופה בינתיים, ושני ההפסדים שספגה בליגת האלופות סיבכו אותה מאוד. בליגת העל המצב שונה לחלוטין והערב (שני) היא ניצחה בקלילות את הפועל באר שבע, 72:90 ורשמה ניצחון שני מפתיחת העונה.
זה היה הערב של שון קילפטריק, שמהרגע הראשון שלט בנעשה על הפרקט. את המחצית הראשונה הוא סיים עם 16 נקודות ועד לסיום הפציץ 28 נקודות.
6 צפייה בגלריה
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כל ניסיונות הקאמבק של האורחת לא צלחו, ובכל פעם שהשחקנים של רמי הדר התקרבו, קילפטריק, רטין אובאסוהן וחבריהם דאגו להשאיר את הפער על דו ספרתי. הנשק של ירושלים הערב היה השלשות, 15 כאלו היו לה, באחוזים מצוינים (58 אחוז).
ב"ש, שמעולם לא ניצחה את ירושלים בליגה או בפלייאוף (כולל הערב מאזן 11:0), לא באמת הצליחה להוות יריבה שקולה. דרק פארדון (20 נקודות) וטראוויס ווריק (16 נקודות) הובילו את הקלעים אצל המפסידה.
במשחק המוקדם, מכבי ראשון לציון הובסה על ידי העולה החדשה הפועל גליל עליון 80:62. השחקנים של גיא קפלן פתחו את המשחק בצורה נהדרת וכבר עלו ליתרון של 22 נקודות, ראשל"צ הצליחה לחזור לעניינים, אך גליל שמרה על היתרון שלה ויצאה עם הניצחון.
ארבעה שחקנים של האורחת קלעו בספרות כפולות, כששאבון לואיס סיים כקלע המוביל עם 18 נקודות, ברייס וושינגטון סיפק משחק טוב של 12 נקודות (4 מ-5 מהשדה) ו-8 ריבאונדים. נמרוד לוי רשם שורה סטטיסטית לא רעה של 8 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. נקודת האור היחידה אצל הכתומים היה טי-ג'יי וויליאמס, שקלע 22 נקודות.
6 צפייה בגלריה
שון קילפטריק
שון קילפטריק
שון קילפטריק
(צילום: אלכס קולומויסקי)

הפועל ירושלים – הפועל באר שבע

קילפטריק (ליי אפ) ואובאסוהן (דאנק אדיר) פתחו עם סלים במעבר, זיס העלה את האורחים על הלוח מחצי מרחק וסגל צלף מבחוץ, 4:5. דאנק של גייטס במתפרצת נוספת הקפיץ את הקהל המקומי, קילפטריק קבר שלשה ראשונה ותיקון של שגב הגדיל ל-5:11. בל ושגב קלעו כל אחד בתורו 1 מ-2 מהקו, אובאסוהן נחתך מעל העין וירד לטיפול אבל קילפטריק בשלשה נוספת, 6:15. באר שבע חזרה מפסק זמן עם דאנק יפהפה של פארדון אחרי פוסט אפ מוצלח, ג'יילן אדאמס חדר טוב ל-2 ושלשה של ת'ון מייקר פתחה פער דו-ספרתי, 8:20. פארדון ועמית גרשון קלעו זריקות בודדות מהקו, איטו בנקודות בכורה מיזער נזקים אבל גרשון עם הבאזר סגר את הרבע ביתרון 13:23.
6 צפייה בגלריה
ג'יילן אדאמס מול עידו שבת
ג'יילן אדאמס מול עידו שבת
ג'יילן אדאמס מול עידו שבת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
נחתך מעל העין ונאלץ לרדת לטיפול. רטין אובאסוהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גרשון פתח טוב גם את הרבע השני בשלשה, פארדון מהקו וניק הורנסבי בסל ועבירה עוד צימקו לחד-ספרתי, אבל שלשות של אדאמס וקילפטריק הגדילו ל-19:32. אדאמס המשיך את המומנטום בצליפה נוספת מבחוץ, קילפטריק קלע 4 רצופות וחדירה של אובאסוהן שחזר עם תפרים מעל עינו הגדילה ל-21:41 באמצע הרבע השני. טראוויס ווריק קטע בצורת באר שבעית בטיפ אין, המארחים קצת נרגעו בהתקפה ודקות טובות של פארדון ובל הורידו ל-47:34 בהפסקה.
פארדון קלע גם את הסל הראשון של המחצית השנייה, אלא שקילפטריק דאג לחסל במהירות את המומנטום של האורחים, גייטס סיפק מהלכים יפים בהגנה ושלשה של אריאל קבעה 38:55. אובאסוהן הכניס את עצמו ואת הקהל לטירוף עם פעולות נהדרות כולל חטיפה ודאנק אימתני, פארדון וזיס מנעו מהפער להמשיך לגדול אבל שלשה של ווילי וורקמן סגרה את הרבע ביתרון 52:70.
6 צפייה בגלריה
קייזר גייטס
קייזר גייטס
קייזר גייטס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
באר שבע לא הרימה ידיים ועם שתי שלשות של ווריק שלחה את אורן עמיאל לדבר עם חניכיו דקה וחצי בלבד לתוך הרבע, 70:60. דאנק של שגב אחרי רצף מסירות נהדר שיחרר קצת לחץ, פארדון הגיב מיד בסל ועבירה, אבל אדאמס מנע מהסנטר האורח כדור פעמיים וגם הוסיף שלשה, 62:75. ווריק המשיך להילחם וכמעט לבדו שמר את המשחק חי, אבל סלים קלים של וורקמן וקילפטריק במתפרצות של 1 על 0 סגרו את הסיפור סופית, 67:83. איטו קלע בצבע, גרשון עלה ל-3 מ-3 מעבר לקשת, ווריק המשיך את הרבע המוצלח שלו בשלשה נוספת ועמיאל העניק זמן תשואות לכוכבי הניצחון, 72:90 בסיום.

מכבי ראשון לציון – הפועל גליל עליון

וויליאמס היה האיש של המארחת בפתיחה, אלא שבצד השני אייזנדורף צלף פעמיים, לואיס טייל לצבע וסל קל של אירייבו שלח את גיא גודס לפסק זמן בפיגור 14:5. ג'ו אלכסנדר קלע 3 נקודות בכורה בכתום במהלך של סל ועבירה, גיבסון ענה מחצי מרחק וקמפ הוריד מהקו ל-16:10. אלכסנדר וקמפ המשיכו לאסוף סלים בצבע, ברייס וושינגטון ענה להם בשניים משלו ושלשה נוספת של אייזנדורף סגרה את הרבע ביתרון 16:25 לגליל.
צמד שלשות של לואיס הביאו את ההפרש ל-15, גיא פלטין קלע נקודות ראשונות מהקו אבל אייזנדורף עלה ל-4 מ-4 מעבר לקשת וקבע 18:34. וויליאמס קלע שלשה ראשונה לכתומים אחרי 6 של האדומים וטל פלד נכנס מהר לעניינים עם 2 ארוך, אבל וושינגטון וצ'אצ'אשווילי שמרו על הפער, 23:38. וויליאמס החזיק את ראשל"צ בתמונה, אירבו הצטרף לחגיגת השלשות וביחד עם לוי וצ'אצ'אשווילי ברחה גליל ל-20 הפרש עגול, 25:45. קליעת עונשין של קמפ שלחה את ברק פלג לפסק זמן, אחריו עומר טל קלע מבחוץ אבל דיים עם 5 נקודות רצופות הוריד ל-48:31 בהפסקה.
חטיפות של פלטין וסלים של וויליאמס וארצי המשיכו את המיני-מומנטום מסיום הרבע השני, אבל לוי בשני סלים מהירים עצר ריצת 0:9 והגדיל ל-35:52. ארצי חזר לנגוס בפער, ראשל"צ שמרה הרבה יותר טוב מאשר במחצית הראשונה וסל ועבירה של וויליאמס צימק לחד-ספרתי, 52:43. גליל המשיכה לאבד כדורים בסיטונות, אבל ראשל"צ לא ניצלה את זה כדי להתקרב עוד ובסיום הרבע 59:53.
לואיס התחיל את הרבע הרביעי בשלשה חשובה ואחרי סל של קמפ הוסיף חדירה מצוינת, 55:64. וויליאמס המשיך לקחת את המשחק עליו עם סל יפה בעזרת הקרש, שתי הקבוצות נתקעו בהתקפה עד ששלשה של אייזנדורף מהפינה פתחה מחדש פער דו-ספרתי, 57:67. וויליאמס קטע בצורת קצרה מחצי מרחק, אירבו קלע 5 נקודות רצופות בלחץ של שעון זריקות וגליל ברחה ל-61:74. קמפ הגיע לספרות כפולות מהקו, קליעות עונשין של לוי ואירבו סגרו את הסיפור סופית ובסיום 62:80 גדול לעולה החדשה.
פורסם לראשונה: 20:24, 18.10.21