אחרי ההדחה המוקדמת מאליפות אירופה כבר בשלב הבתים: המאמן גיא גודס צפוי לשלם את המחיר ולא להמשיך בנבחרת ישראל אחרי סיום חוזהו בפברואר 2023.
כשמונה לתפקיד לפני שנה הוצבו בפני גודס שתי מטרות מרכזיות: להשיג את הכרטיס לגביע העולם 2023 ולהגיע לרבע גמר אליפות אירופה. בפועל, הנבחרת נמצאת רגע לפני הדחה ממוקדמות גביע העולם ואיבדה למעשה כל סיכוי ריאלי, אחרי שאיכזבה בחלון המשחקים האחרון עם הפסדים לפינלנד ולשבדיה. הערב היא לא עמדה גם במשימה השנייה, כשהפסידה לצ'כיה במשחק הגורלי והודחה מאליפות אירופה. הנבחרת אמנם פתחה עם שני ניצחונות, על פינלנד ועל הולנד (גם בהם היא לא הרשימה), אך אז הגיעו שלושה הפסדים רצופים ששלחו אותה הביתה.
2 צפייה בגלריה
גיא גודס אובד עצות
גיא גודס אובד עצות
התקשה להיכנס לנעליים של קטש. גודס
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
אריאל בית הלחמי נסער
אריאל בית הלחמי נסער
מועמד בולט. אריאל בית הלחמי
(צילום: עוז מועלם)
גודס נכנס לתפקיד לפני שנה במצב לא אידיאלי. הציפיות ממנו היו גבוהות במיוחד לאור התוצאות של קודמו בתפקיד, עודד קטש, שלא עזב בגלל סיבות מקצועיות או חוסר הצלחה אלא בשל פוליטיקה פנימית בתוך איגוד הכדורסל. קטש, שאימן את הנבחרת במשך ארבע שנים, היה אהוב על השחקנים, ידע איך לנהל את הסגל וליצור כימיה בין השחקנים. גודס לא הצליח בכך, ובימים האחרונים נשמעו ביקורות על האווירה בתוך הנבחרת. הגדיל לעשות זופר אבדיה, אביו של דני – הכוכב הגדול של הנבחרת, שתקף את היחס כלפי בנו.
הנבחרת תחזור מחר (שישי) לישראל, ובקרוב תצטרך הוועדה המקצועית של האיגוד, בראשות עמוס פרישמן והמנהל המקצועי פיני גרשון, לקבל החלטה לגבי גודס ומינוי מחליפו. אחד השמות הבולטים שכבר עלה בשיחות פנימיות הוא זה של אריאל בית-הלחמי. באיגוד מעריכים מאוד את בית-הלחמי, שזכה עם נבחרת העתודה פעמיים ברציפות באליפות אירופה (2018 ו-2019), וכיום מאמן את נבחרת ישראל עד גיל 25 שתשתתף באוניברסיאדה.