הניצחון של הפועל חולון אתמול (ראשון) 82:88 על עירוני קרית אתא הוא צעד חשוב לעבר המקום בבית העליון, עליו ילחמו מספר קבוצות, אבל יותר מכל הראה משהו שהסגולים כה השתוקקו לו רק שנה אחורה: שחקנים מקומיים.
ניב משגב (10 נקודות ו-11 אסיסטים), שהפך העונה לקפטן הקבוצה, עם שתי שלשות גדולות בסיום, נתנאל ארצי, שכבר מרגיש בבית, יותם חנוכי שנותן את התפוקה ומעל כולם בתקופה האחרונה נמצא שחר עמיר. אתמול, כשקלע 19 נקודות, שיפר בשלוש נקודות את שיא הקריירה שלו, אותו קבע רק לפני חודש מול האקסית הפועל ת"א.
1 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון שחר עמיר עם יותם חנוכי
שחקן הפועל חולון שחר עמיר עם יותם חנוכי
הישראלים נותנים את הטון. שחר עמיר עם יותם חנוכי
(אתר פיב"א)
16 הופעות יש לעמיר (25) בליגה העונה, כשהוא נענה למשימה של עמית שרף ומרוויח את הדקות שלו כאשר הממוצע כבר עלה ל-16.6 דקות למשחק עם 6.6 נקודות עם 50 אחוז מעבר לקשת. אתמול, עם היוודע שטאג'יר מקול חולה, והקבוצה עולה לא רק עם שלושה זרים בלבד, אלא ללא רכז - עמיר היה זה שתפס את המקום והוכיח למאמנו שהוא לקח את ההזדמנות בשתי הידיים.
"המחמאה ששחר עמיר צריך לקבל היא שנגמרה השאלה אם אני מופתע ממנו ומה הוא נותן לקבוצה", התייחס שרף לשחקן בסיום. "הוא אחד השחקנים החשובים שלנו. הוא מראה ביטחון בהתקפה ובהגנה. אתה רואה שהוא שחקן איכותי וכמה הקבוצה סומכת עליו. זאת התשובה".
על המשחק עצמו הוסיף מאמן הסגולים: "משחק שהוציא מאיתנו הרבה אנרגיות ואמוציות. קשה לי להסביר את ההבדל בין המשחקים באירופה לליגה, שמוציאים אמוציות כאלה. אולי זה קהל שדוחף אותך כל כך לניצחון ואתה רוצה לא לאכזב. התחלנו את המשחק עם שלושה זרים, שלושה שלא התלבשו ואחד מאלה שכן התלבשו היה חולה. כבר מתחילים מחשבות איך זה קורה לנו, אבל יש משהו בקבוצה הזו שבכל פעם אחרת מישהו אחר מגיע. אני גאה בהם".
בעוד יומיים תעלה חולון למשחק המכריע שלה נגד מורסיה מספרד במחזור הנועל של שלב הטופ 16 בליגת האלופות. הסיכויים לא עומדים לצד הסגולים, שיצטרכו לנצח את הספרדים ולקוות להפסד של פרומיתאס לא.א.ק אתונה בדרבי היווניות במקביל. בקבוצה מאמינים שהכל אפשרי. "אני שמח שהגענו למשחק הזה שהוא על עלייה", אמר שרף לקראת הנסיעה מחר.
"פספסנו את ההפרש שהיה עושה את זה תלוי בנו. אנחנו באים לנצח ומה שיקרה יקרה. גם לנצח בנקודה זה קשה. יש להם שחקנים ברמה הכי גבוהה שיש. אנחנו מאמינים בקבוצה שלנו, אנחנו יכולים לשבש את המשחק שלהם ולהתקיף בנקודות החלשות. זה יתחיל מהתקפה. במשחק החוץ נגדם באנו עם תוכנית הגנתית טובה, אבל הם הוציאו אותנו מהשטף ההתקפי. אתגר גדול, אנחנו נביא לעשות הכל כדי לנצח את המשחק".
פורסם לראשונה: 12:58, 18.03.24