חסיאל ריברו (29, 2.06 מ') הוא לא שחקן הפנים עליו חלמו אוהדי מכבי ת"א כשעונת המלפפונים החלה. שמות של סנטרים בכירים יותר עלו לכותרות לאורך הקיץ האחרון כמחליפים אפשריים לאלכס פוית'רס, שלא בדיוק סיפק את הסחורה בעונה החולפת בקבוצה של עודד קטש. עם זאת, בסופו של דבר הסנטר הקובני, שיכול לשחק גם בעמדת הפאוור-פורוורד, הוא זה שישלים את הקו הקדמי של הצהובים, לצד ג'וש ניבו, רומן סורקין וג'ייק כהן.
אז נכון, לא מדובר בשמות כמו פרנק קמינסקי, ששיחק בשמונה העונות האחרונות ב-NBA, וגם לא רולנדס סמיתס או זאק לידיי, ובכל זאת, ריברו משתפר בכל עונה מאז עבר לאירופה. בוולנסיה החמיאו לו לא אחת על חכמת המשחק שלו, על יכולת המנהיגות וגם על היותו גורם השפעה חיובי בחדר ההלבשה.
3 צפייה בגלריה
חסיאל ריברו במדי נבחרת קובה
חסיאל ריברו במדי נבחרת קובה
גורם השפעה חיובי בחדר ההלבשה. חסיאל ריברו
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
3 צפייה בגלריה
חסיאל ריברו
חסיאל ריברו
מכבי ת"א תוכל ליהנות ממנו ולהפיק ממנו דברים חיוביים
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)

ריבאונדר בינוני

עונת 2022/23 הייתה הראשונה של ריברו ביורוליג, לאחר שעונה קודם לכן סייע לוולנסיה להשיג דרך היורוקאפ את הכרטיס למפעל. יחסית לשנת בכורה, הוא רשם ממוצע נקודות נאה למדי, בדמות 9.4 נקודות למשחק ב-24 משחקים, כשבשלושה מהם הוא עלה בחמישייה. עם זאת, הנתון שגורם לחוסר מנוחה בקרב אוהדי מכבי ת"א ברשת, הוא בעמודת הריבאונדים, כאשר הוא רשם 3.5 כאלה בממוצע למשחק. נתון די נמוך לסנטר.
למען האמת, מאז עבר לאירופה, קטגוריית הריבאונדים לא בדיוק מחמיאה לריברו. הקובני רשם ממוצעים נאים מאוד כששיחק בליגות בדרום אמריקה, אך מלבד עונת 2020/21, אז שיחק במדי סן פאבלו הספרדית (אז קלט 5.96 ריבאונדים בממוצע למשחק בכל המסגרות), הוא לא רשם ממוצעים שעוברים את ה-5 ריבאונדים למשחק. לצורך העניין, בעונה שעברה, בונזי קולסון - סמול פורוורד, שלפעמים קטש משתמש בו בעמדה מספר 4 - לקח בממוצע 5.6 ריבאונדים למשחק ביורוליג.
3 צפייה בגלריה
חסיאל ריברו במדי נבחרת קובה
חסיאל ריברו במדי נבחרת קובה
יודע לעלות מהספסל
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)

מגוון בהתקפה ושומר טוב

אז ממה כן ייהנו ממנו במכבי ת"א? מלבד חכמת המשחק ואישיותו החיובית שכבר צוינה, ריברו מתהדר במשחק פוסט אפ טוב, דבר שלא ממש קיים בקרב שחקני הפנים האחרים של הצהובים. בעונה שעברה הוא מיעט לזרוק מעבר לקשת ביורוליג, ודייק רק ב-3 מ-14 ניסיונותיו מטווח זה במשך כל העונה, אך בכל המסגרות יחד רשם ממוצעים של 36 אחוזים ל-3, ו-44 אחוז בליגה הספרדית.
הוא שחקן שיודע לעלות מהספסל היטב, ובהחלט יכול להעניק גיוון מסוים למשחק ההתקפה של עודד קטש. אומנם לא מדובר בשחקן גבוה יתר על המידה יחסית לסנטרים אחרים ביורוליג (כאמור, הוא מתנשא לגובה של 2.06 מטר), אך הוא קשוח, חזק והפיק מעצמו כמות נקודות גבוהה יחסית למספר הדקות שקיבל במדי ולנסיה בעונה שעברה (19.2 דקות למשחק בכל המפעלים).
ביחס לסנטרים האחרים ששיחקו ביד אליהו בעונות הקודמות הוא לא שם גדול, אך אין לו את המניירות של ג'יילן ריינולדס למשל, והוא בוודאי מתאים יותר למפעל מאשר סולימאן בריימו. אם ישתלב נכון וימשיך להראות גרף שיפור כמו שהראה לאורך כל עונותיו מאז עבר לאירופה - בהחלט ייתכן שמכבי ת"א תוכל ליהנות ממנו ולהפיק ממנו דברים חיוביים.