הצליחה להתאושש: במשחק הראשון אחרי ההדחה הכואבת מפיינל פור ליגת האלופות, אספה אמש (חמישי) הפועל ירושלים את השברים, ניצחה 70:81 ב'ארנה' ועלתה ל-0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד בני הרצליה. משחק מספר 2 יתקיים ביום ראשון, באולם היובל (19.30).
האדומים אומנם התקשו בפתיחת את המשחק ונקלעו לפיגור דו ספרתי, אבל אז ספידי סמית׳ הדליק מבערים, צלף לא פחות מ-18 נקודות בחמש דקות ברבע השני ופתח פער שממנו הרצליה התקשתה לחזור עד לסיום.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית' עם אור קורנליוס
שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית' עם אור קורנליוס
פתח מבערים והעלים את הרצליה. סמית'
(צילום: עוז מועלם)
"אני מקווה שהרבע הראשון יספיק, שנשאיר את היכולת שהצגנו בו מאחור ושנהיה עם הפנים קדימה", אומר עוז בלייזר. "שחקנים גדולים מגיעים למשחקים גדולים ועושים מהלכים גדולים. ספידי החזיק אותנו בחיים, אבל אנחנו לא יכולים לבנות על זה שתמיד יהיה מישהו שיעשה את זה".
בהפועל ירושלים מאוד הופתעו לראות את המאמן הסרבי, אלכסנדר דז׳יקיץ׳, על הקווים מכיוון שמיד לאחר הגמר במלאגה הוא טס לקחת חלק בלוויה של אמו, והיה אמור להישאר שם לעוד מספר ימים. בסופו של דבר ולהפתעת אנשי הפועל ירושלים, הוא החליט לחזור כבר אתמול בצהריים ובערב כבר התייצב ב'ארנה'.
על ההחלטה של דז'יקיץ' הוסיף השחקן: "צריך להבין את ההערכה שיש לנו למאמן שלנו על זה שהוא פה, אחרי מה שהוא עבר. זה לא מובן מאליו. זה מראה עד כמה הוא מחויב ועד כמה אנחנו אוהבים אותו. אנחנו מאחוריו כל הזמן״.

אהרוני: "גאה בשחקנים על ההופעה"

בני הרצליה, שלא שיחקה במשך עשרה ימים, חסרה אמש את סנדי כהן שאושפז בשבוע שעבר וסיים את העונה. אל המשחק הגיעה הקבוצה עם שני ישראלים בלבד בסגל - עודד ברנדווין ויאיר קרביץ, ובכל זאת הצליחה הקבוצה לשמור את הפועל ירושלים קרובה במשך רוב שלבי המשחק באולם האדום.
2 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
רגשות מעורבים. אהרוני
(האתר הרשמי של פיב"א)
הקבוצה של אורן אהרוני, כאמור, באה בתקווה להפתיע את הפועל ירושלים, אחרי האכזבה בגמר הפיינל פור של פיב"א. יחד עם זאת, בקבוצה לא מוותרים ומאמינים שאפשר להשיג ניצחון בסדרה הזו באולם הביתי, שגם במהלך העונה הנוכחית סיפק לשחקנים אווירה ביתית, בין היתר בניצחון על האדומים מהבירה במחזור השני של העונה הסדירה (66:83).
"בסך הכל עשינו משחק טוב עם כל החוסרים שלנו", אומר אהרוני. "באמת הלכנו למקומות שאנחנו רוצים. בסוף המשחק בין היתר ב-11 זריקות עונשין שהחטאנו. אני גאה בשחקנים עם איך שהופענו היום. זה משחק אחד בסדרה וככה צריך להתייחס לזה. יש לנו קבוצה שלא מוותרת. נתאושש מהאכזבה, וזו בהחלט אכזבה, ונכין את עצמנו למשחק ביום ראשון".