איך נפלו גיבורים, גרסת הכדורסל הישראלי. 13 ביוני, 2013: מכבי חיפה בכדורסל, בהובלת גל מקל, מדהימה את המדינה וזוכה באליפות ראשונה בתולדותיה לאחר ניצחון על מכבי ת"א בגמר בפלייאוף. ועכשיו: בואו נקפוץ להווה. הערב (שלישי), 11 שנים קדימה, היא נפרדת מהליגה הלאומית אחרי הפסד ביתי לא.ס רמת השרון 111:101.
עבור הירוקים מהכרמל מדובר בירידת ליגה שנייה בתוך חמש שנים והקבוצה תשחק בעונה הבאה בליגה הארצית, לראשונה מאז עונת 2006/07. מנגד, הקבוצה של גיא קנטור עם ניצחון ענק מבחינתה משווה את מאזנה לזה של מכבי מעלה אדומים ולמעשה פותחת את הבית התחתון ברגל ימין. אופק מלכה בשורות המנצחת בלט עם שיא קריירה של 37 נקודות.
1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה תשחק בעונה הבאה בליגה הארצית
מכבי חיפה תשחק בעונה הבאה בליגה הארצית
מכבי חיפה תשחק בעונה הבאה בליגה הארצית
(צילום: עילאי אהרוני מכבי חיפה)
במשחק עצמו, האורחים פתחו טוב את וקלעו את 6 הנקודות הראשונות ובהמשך הובילו 7:10. שתי הקבוצות החטיאו ממצבים נוחים ושלשה של די ג'יי שארפ השלימה ריצת 2:12 של הירוקים שעלו ליתרון 10:12. מכאן, האורחים יצאו לריצה משלהם ועם 2:17 הובילו14:27 לאחר הרבע הראשון. מלכה הגדיל את היתרון בפתיחת הרבע השני, לאחר סל ועבירה של חן כלפון הזעיק בני כץ פסק זמן. מלכה המשיך לצלוף מהשלוש וקבע יתרון שיא - 26:44. הקבוצה של בני כץ התעוררה לפני המחצית והצליחה לצמק את הפער ל-53:41. הירוקים המשיכו לצמצם את הפער בפתיחת הרבע השלישי והלוח הראה 62:55 חמש דקות לסוף הרבע. אבל בכל פעם שמכבי ליפה התקרבה, רמה"ש ידעה להעניש - 63:73 לאורחים לאחר הרבע השלישי. התסריט חזר על עצמו גם בפתיחת הרבע האחרון - המקומיים הורידו ל-5 אבל דניאל ראובן בנקודות חשובות ועמית ביר כץ הגדילו ל-79:88 חמש דקות לסיום. עידן פז קלע שלשה קריטית ושלוש דקות לסיום חרץ מלכה את גורלה של מכבי חיפה עם שלשה גדולה.