שמחה גדולה במכבי תל אביב אחרי הזכייה אתמול (ראשון) בגביע ווינר, התואר הראשון של העונה, עם 62:92 קליל בגמר על הפועל אילת. ביום חמישי מחכה להם המבחן האמיתי כשהצהובים יפתחו את עונת היורוליג שלהם בהיכל מנורה מבטחים מול באיירן מינכן.
שחקניו של יאניס ספרופולוס התחילו את תקופת ההכנה בצורה לא אידיאלית בלשון המעטה אחרי שמתקפת קורונה הכתה בחמישה שחקנים מהסגל והשביתה אותם לעשרה ימים, כך גם את האימונים הקבוצתיים ואת ההשתתפות בכל שלושת טורנירי ההכנה שנקבעו בקפריסין וביוון – מה שכמובן הדאיג את כל הסובבים לגבי המוכנות של הקבוצה והכימיה של הסגל.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א עם גביע ווינר
שחקני מכבי ת"א עם גביע ווינר
שחקני מכבי ת"א עם גביע ווינר
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול ג'סטין פאטון ורועי הובר
סקוטי ווילבקין מול ג'סטין פאטון ורועי הובר
סקוטי ווילבקין מתקשה
(צילום: עוז מועלם)
הרבה מהחששות התפוגגו בשבוע האחרון אחרי הניצחון על הפועל ירושלים והתצוגה מאתמול. את אנחת הרווחה אפשר היה לראות על הפרקט, בפרט בדקות האחרונות של המשחק, כשהצהובים כבר רצו 0:16 ברבע האחרון והכול התחיל להשתחרר: החיוכים, החיבוקים, הקפטן ג'ון דיברתולומאו שהניף את הגביע אחרי שהראה ניצוצות של חזרה לעצמו בתום עונה לא פשוטה, סקוטי ווילבקין שלקח את הדגל של האוהדים והתחיל לרקוד ולשיר, רומן סורקין ויפתח זיו ששחזרו את ההנפה עם מספר אוהדים, וג'יימס נאנלי שקיבל את תואר ה-MVP של הטורניר אחרי שסיים את הערב עם 19 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
למרות התואר, הפנים לעבר היורוליג, ומי שמדאיג את הצהובים הוא סקוטי ווילבקין שאחרי הקורונה לא חזר לעצמו לחלוטין. ברבע הראשון הוא ביקש חילוף אחרי חמש דקות ונראה מתנשף בירידה לספסל. בכל פעם שעלה הוא נאלץ לרדת כעבור מספר דקות בודדות כדי לקבל מנוחה, זאת כחלק מההוראות של הצוות הרפואי לגבי שחקן מחלים.
"הוא לא בכושר הכי טוב, כמו רוב השחקנים שנדבקו", אמר יאניס ספרופולוס. "הוא משחק 5-4 דקות ויוצא החוצה, אבל יש לנו הרבה כישרון בקבוצה וכל אחד מהשחקנים יכול לעזור ולשפר את הרמה של כולם. אני מאמין מאוד בקינן באוואנס, בשנה שעברה הוא קודם כל חשב התקפה ועכשיו זה ההפך. בתור מאמן זה טוב שיש שחקנים שיכולים לשפר את המשחק שלהם".
5 צפייה בגלריה
יפתח זיו ורומן סורקין
יפתח זיו ורומן סורקין
יפתח זיו עם רומן סורקין
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
משפחתו של אריק אלפסי לצד ה-MVP ג'יימס ננאלי
משפחתו של אריק אלפסי לצד ה-MVP ג'יימס ננאלי
ה-MVP ג'יימס ננאלי
(צילום: עוז מועלם)
יפתח זיו, שבמשחקים הראשונים שלו בצהוב הציג יכולת מרשימה, נפצע במשחק חצי הגמר בקרסול (נקע) ולכן הוחלט לתת לו מנוחה בגמר, בתקווה שביום חמישי הוא כבר יהיה כשיר. אליו אפשר להוסיף כמובן את אנטה ז'יז'יץ' שקרע את שריר הירך האחורי וייעדר שישה שבועות. הסנטר צפוי להחמיץ שבעה משחקי יורוליג, לכן בקבוצה שוקלים להחתים שחקן בחוזה זמני.
מי שקיבל את הקרדיט במקומו הוא רומן סורקין, שהחזיר בגדול עם 16 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 חסימות מול אילת. "חשוב לנו כל תואר במועדון, אבל חשוב לנו גם להישאר עם הרגליים על הקרקע כי רק התחלנו את העונה", אמר סורקין. "עדיין לא התמודדתי ביורוליג, אבל אני תמיד מאמין בעצמי אז אני כן חושב שאני יכול. העונה ארוכה, אני מקווה שאקח את ההזדמנות וכשהיא תגיע אנסה לעשות את הכי טוב שאני יכול".
5 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
רומן סורקין. "אני חושב שאני יכול להתמודד ביורוליג"
(צילום: עוז מועלם)
"תואר זה תואר", הוסיף ספרופולוס. "אנחנו שמחים שזכינו בתואר הזה אבל אמרתי לשחקנים שאנחנו צריכים לשכוח את התואר הזה כמה שיותר מהר כי יש לנו את היורוליג, ליגת העל וגם את גביע המדינה".
היווני המשיך: "אני לא יודע איך לענות על השאלה האם אנחנו מוכנים ליורוליג, אנחנו ברמה טובה, אני לא יודע אם זה מספיק. הסטנדרטים שאנחנו רוצים במשחק שלנו נמצאים שם, שיחקנו הגנה טובה בכל שלושת המשחקים האחרונים".