הפועל חולון תנעל הערב (18:30, היכל טוטו) את העונה הסדירה במשחק נגד מכבי ת"א. מעבר לפיקנטריה הרגילה במפגש בין האלופה לצהובים, המשחק יהווה הצצה ליחסי הכוחות בין השתיים רגע לפני שליגת העל נכנסת אל המאני טיים של העונה.
חולוניה מגיעה למשחק כשהיא חבולה, פצועה וקצרה (ללא שון דאוסון, שחר עמיר והזרים היידן דלטון וג'אבין דלורייה שלא נרשמו) אבל זאת לא סיבה להנחה אלא דווקא המחשה חיה למה שהיא תצטרך להתמודד איתו במסגרת ההגנה על התואר, מהערב ובעתיד הקרוב - אפילו שזה הופך את התרחיש של אליפות בק-טו-בק לכמעט בלתי אפשרי. במכבי ת"א, אגב, הבטיחו לעלות הערב עם הסגל "הכי חזק שיש לה להציע", אפילו שביורוליג מצפה לה שבוע עם "איטלקי כפול" (וירטוס בולוניה ומילאנו).
4 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
לבות היררכיה מחדש. גודס
(צילום: עוז מועלם)

שינויים תוך כדי תזוזה

לפני כשבוע, בהפסד להפועל אילת, שיחק מני האריס את משחקו הראשון בליגה. בשלושת המשחקים בהם שיחק עד כה (בליגת האלופות), שניים מתוכם לפרוטוקול בלבד, הוא היה הקלע המוביל, אבל עדיין השילוב שלו בשיטת שלושת הגארדים (משהו חדש-ישן בחולון) לצד סי.ג'יי האריס וג'ו רגלנד, הוא תהליך שדורש זמן רב יותר, בטח בסגל שחווה יותר מדי שינויים מאולצים העונה.
למרות המשחק הלא טוב בלשון המעטה נגד אילת, במועדון מרוצים מחלוקת הדקות בין צמד ההאריסים. מני מזכיר לאנשי חולון את יכולת הקליעה של אריק גרין, אבל עולה על האחרון בשמירה ובריבאונד. שיתוף הפעולה שלו עם סי.ג'יי, בנוסף למשחק השוטף, יסייע לתת יותר מנוחה לרגלנד, שיוכל להגיע לדקות ההכרעה במשחקים כשהוא רענן יותר.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון שון דאוסון
שחקן הפועל חולון שון דאוסון
קצב החלמה מדאיג. דאוסון
(צילום: עוז מועלם)
הוויתור על הגבוהים הזרים גם הוא סוג של אילוץ. משום שלחולון אין גבוה ישראלי בכיר, היא מוצאת את עצמה מתמרנת בין כריס ג'ונסון ומרווין ג'ונס, מחוזקים בניב בלול, שהגיע לפני כחודש. ההשערה בצוות המקצועי של חולון כרגע היא שבלול, שיכול לשחק בעמדה ארבע, ייתן את הדקות שצריך בעמדה הזו וכך תוכל חולוניה להיעזר בניב משגב ובשלושת הגארדים הזרים.
יחד עם זאת, מדגישים בקבוצה כי כל עוד אותם שינויים מאולצים מהפציעות יימשכו - כאשר בימים אלה הדגש הוא על שון דאוסון, שקצב ההחלמה שלו מנקע בקרסול איטי משהניחו שיהיה - הם לא מאפשרים משחק עם סגל קבוע ושיטה קבועה.

לקחת מה שאפשר

חולון פגשה את מכבי פעמיים העונה בשתי סיטואציות שונות והתקשתה מולה בשני המפגשים. בחצי גמר גביע ווינר בתחילת העונה, הגיעה האלופה ללא סי ג'יי האריס שנפצע בשלב רבע הגמר, וגרין שטרם נחת. במשחק הליגה לעומת זאת, הגיעו הסגולים בסגל מלא ויצאו עם מינוס 20 (98:78), בהיכל מנורה, אולם שדווקא חייך בשנים האחרונות לחולוניה, כולל ערב היסטורי - הנפת גביע המדינה בעונה 2017/18 (84:86).
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד
פערי עומק לא מבוטלים. רגלנד מול בראון
(צילום: עוז מועלם)
במועדון מקווים שאותו "משחק חלש", כפי שמכנים את אותו אחד, מהסיבוב הקודם, לא יחזור על עצמו הערב. מצד אחד, ההאריסים ורגלנד אמורים לתת דברים שלא היו לחולוניה במשחק הקודם בין הקבוצות, וכך אולי להתחרות בצמד החזק של מכבי לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין. מצד השני, כאמור, הפציעות והמחסור בעמדת הגבוה עדיין כאן.
אומנם אף אחד בחולון לא מוותר על המשחק הערב מראש, אבל בהינתן ההבדלים הגדולים בין הסגלים נרקמה לה מטרה נוספת והיא "לקחת מהמשחק מה שאפשר" - תהליך למידה לקראת משחקי הבית העליון והפלייאוף, במהלכו "ירגישו" בחולוניה את הקבוצות הגדולות מחדש.

קצר ולעניין

הבית העליון, שייפתח בעוד כשבועיים (לחולון משחק עודף מחודש פברואר, בו גברה על גליל עליון, ולכן היא לא תשחק במחזור הסיום בשבוע הבא), יהיה עוד מרווח נשימה לחולון מבחינת חיפוש החמישייה המובילה לפני המאני טיים. קצב המשחקים יישאר אותו דבר - אחד בשבוע, וההבדל כמובן הוא הקבוצות המשתתפות.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון מול שחקן מכבי ת"א ג'ייק כהן
שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון מול שחקן מכבי ת"א ג'ייק כהן
חלק מרשימת חיסורים ארוכה. בורדיון מול כהן
(צילום: עוז מועלם)
ייתכן שבתקופה הזו נראה את חולון בוחנת לא מעט הרכבים עד מציאת האחד שיפיק את הטוב ביותר מהסגל הקיים. משום שדאוסון, עמיר ופרדריק בורדיון פצועים, ולפי החוק "החצי רוסי" חובה שיתופו של ישראלי אחד בכל דקת משחק, מודים בקבוצה שהתהליך הזה הולך להיות לא פשוט.
גם הגעתו של מני האריס ערערה את ההיררכיה, שלפעמים הייתה נדמה שקיימת עם הטריו רגלנד-סיי ג'יי האריס-כריס ג'ונסון (שישוב לשחק היום אחרי שסבל גם הוא מפציעה). על גיא גודס והצוות המקצועי למצוא את ההיררכיה מחדש. "אין באמת חמישה זרים שהם באנקרים", אומרים במועדון. "עד שהישראלים לא יחזרו לכושר מלא זה גם לא יהיה אפשרי למצוא את החמישה הכי טובים".
על העובדה שחולון לא הצליחה להחתים ישראלי בכיר בעמדת הגבוה בסגל שלה דובר וידובר רבות בשלב סיכום העונה, אך כבר כעת ידוע שמבחינת פציעות בסגל, דגש על המקומי, לא מדובר בביש מזל שדומה לעונת 18/19, אלא בבנייה לא נכונה עוד מהקיץ.
חולון, עדיין אלופת המדינה, מסרבת לראות בהדחה מאירופה ככישלון. לדברי לא מעט אנשים במועדון, "מותר שתהיה עונה אחת לא טובה אחרי כמה מוצלחות". מלבד סבלנות שתידרש, תצטרך חולוניה להבין איך הגיעה דווקא לשלב הזה של העונה במצב הרע ביותר ומה אפשר לעשות כדי להימנע ממצב דומה בשנה הבאה, בתקווה שהיא תשוב לטופ 8 בליגת האלופות ולמאבק האליפות בליגה שלנו.