מכבי ת"א עברה לאחרונה תקופה קשה בעקבות ההדחה ברבע גמר היורוליג וההפסד בגמר גביע המדינה להפועל ירושלים. שני ניצחונות בזירה המקומית המתיקו עבור החבורה של עודד קטש את הגלולה, כשאתמול (רביעי) זה היה מתוק באופן מיוחד עם 82:88 על הפועל ת"א בדרבי, שלא רק צבע את העיר בצהוב אלא גם הבטיח לצהובים את הפסגה ואת יתרון הביתיות לאורך הפלייאוף. מי שישב ביציע היה כוכב הקבוצה, ווייד בולדווין הפצוע, שבדיוק שב מחופש קצרה בחו"ל.
ליריבות בין הקהלים הצטרפה אתמול מערכת הכריזה בהיכל, שבקע ממנה פעם אחר פעם השיר "יום שישי", כהקנטה לירידת הליגה של הפועל ת"א בכדורגל לליגה הלאומית.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
"היה לנו חשוב להבטיח את הביתיות". קטש, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
"רצינו שת"א תהיה צהובה"
(ONE)
על הפרקט, שחקניו של עודד קטש הציגו שפל עונתי של 31 נקודות בלבד בסיום המחצית הראשונה, מה שאיפשר להפועל ת״א לעלות ליתרון דו ספרתי די בקלות. אבל המחצית השנייה הייתה כבר סיפור אחר לגמרי, כשלורנזו בראון (19 נקודות בסיום) התחיל לדייק יותר מחוץ לקשת, תמיר בלאט חילק יותר אסיסטים (9), בעיקר לרומן סורקין (18 נקודות), וג׳וש ניבו (13 נקודות) שקבר כדורים בזמן הנכון ובמקום הנכון – מתחת לסל.
"שמנו את ההדחה מהיורוליג ואת ההפסד בגמר הגביע מאחורינו", אמר בונזי קולסון בסיום. "זאת העבודה שלנו, זה כדורסל. יש הרבה דברים ללמוד אחרי הפסדים, אנחנו נמצאים גבוה מדי או נמוך מדי. יש הרבה משחקים בעונה הזאת, יש מטרה להשיג, ניקח את זה משחק אחרי משחק כדי להשיג את המטרות שלנו".
"אנחנו מבינים את החשיבות של הדרבי, הרגשנו את האנרגיות. זה עדיין המשחק שאנחנו אוהבים, אנחנו רוצים לנצח כל משחק, אבל זה קצת יותר כשאנחנו מנסים לצבוע את ת"א בצהוב. שני הצדדים הבינו את החשיבות של המשחק. יתרון הביתיות הוא דבר חשוב, להרגיש את האנרגיות של הקהל, וננסה לבנות על זה. מדובר בעוד הישג שלנו העונה זה עוד הישג שלנו העונה".
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
"שמנו את ההדחה מהיורולג ואת גמר הגביע מאחורינו". קולסון
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
יחזור לקראת סדרת חצי הגמר? בולדווין
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
קטש התייחס ליתרון הביתיות: "בעולם מתוקן ללא מלחמות, אנחנו יודעים מה הבית נתן לנו, בזכותו זכינו באליפות בשנה שעברה. היה חשוב לנו להבטיח אותו. אבל זה לא יקרה מעצמו, נצטרך לעשות את העבודה, ולהיות מרוכזים, ונקווה שנקבל את ווייד בחזרה לקראת החצי גמר".

הפועל ת"א: "נענשנו על טעויות"

מהצד השני, בהפועל ת״א עצרו אחרי חמישה ניצחונות רצופים עם המאמן סטפנוס דדאס, ואיבדו את התקווה האחרונה לפתוח מחדש את המאבק על המקום הראשון, ויסיימו את העונה הסדירה במחזור הבא, במקום השני.
דדאס, שספג לאור המשחק עבירה טכנית, לא הסתיר את התסכול שלו בסיום: "גם כשהיינו בפיגור9 אמרתי לשחקנים שאפשר לנצח", אמר המאמן בסיום. "היינו יותר טובים ממכבי במשך 25 דקות, אבל אז הם עשו את הריצה שלהם והענישו אותנו על טעויות הגנתיות שעשינו".
דדאס החליט לקצר את הרוטציה הפעם כשנתן לדאסטי האנס דקה אחת בלד ולעידן זלמנסון 11 דקות, אבל הבעיה הייתה שיותר מדי שחקנים שכן שיחקו לא הציגו את התפוקה הרגילה שלהם כמו תומר גינת שקיבל 28 דקות בהן רשם 5 נקודות בלבד, או בר טימור שעמד על 2 נקודות בלבד עד הרבע השלישי וברבע האחרון שכבר מכבי טיפסה ליתרון דו ספרתי הוא קלע את 9 הנקודות הנוספות שלו.
ברייאן אנגולה שסיים את הערב עם 16 נקודות ו-5 אסיסטים אמר: "עשינו טעויות קטנות וקבוצה כזאת שהייתה רחוקה ניצחון אחד בפיינל פור ביורוליג יודעת להעניש אותך על הטעויות האלה".
לשתי הקבוצות אין כל כך הרבה זמן לנוח, במכבי ת״א כבר יערכו היום (חמישי) אימון לקראת המשחק ביום שישי (14:00) באולם זיסמן מול מכבי עירוני רמת גן, והפועל ת״א תפגוש ביום שבת במשחק חוץ (21:20) בפיס ארנה את הפועל ירושלים במשחק שינעל להם את הבית העליון.