מכבי תל אביב בכדורסל תערוך בירור כדי לבדוק האם שני שחקני הקבוצה, אנג'לו קלויארו וסנדי כהן אכן בילו אתמול (חמישי) בלילה ברחוב דיזינגוף בת"א בניגוד להנחיות. בתמונה שהופצה ברשתות החברתיות נראים השניים באזור דיזנגוף סנטר יחד עם מאמן הכושר השני של הקבוצה, ברק שוורץ.
המתווה של חידוש הליגה כולל בתוכו בידוד של כל השחקנים מאז תחילת האימונים הרשמיים של הקבוצות ב-1 ביוני.
3 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
קלויארו. במכבי יבדקו אם יצא מהבית
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
סנדי כהן מול אלכסיי שבד
סנדי כהן מול אלכסיי שבד
סנדי כהן
(צילום: עוז מועלם)
בשבועות האחרונים נשמעו התבטאויות רבות של שחקני הקבוצה, ובראשם ג'ייק כהן וסקוטי ווילבקין, נגד הבידוד הביתי שנכפה עליהם ועל רקע אותן התבטאויות נוצר עימות מול מינהלת הליגה, שביקרה בחריפות את התנהלות המועדון ושחקניו.
לאחר שפורסמה התמונה, מיהר המועדון להוציא הודעה רשמית מטעמו: "אנו מודעים לתמונה בה נראים אנג'לו קלויארו וסנדי כהן ברחוב. המועדון יקיים בירור עם השניים, כאשר זו ההזדמנות לומר באופן שאינו משתמע לשני פנים: כלל השחקנים חייבים לציית להנחיות ולשמור על כללי הבידוד. מותר להלין ומותר לבקש הקלות בתנאי הבידוד, אבל כל עוד אלה ההנחיות חובה לעמוד בהן".
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין. מראשי המבקרים של הבידוד
(צילום: עוז מועלם)
מינהלת הליגה הגיבה גם היא: "מינהלת הליגה דורשת משחקניה עמידה מוחלטת ומלאה בהנחיות משרד הבריאות, הן כדי שלא לפגוע בפתיחת הליגה והן בהיותם מודל לחיקוי ומעצבי דעה. האחריות לאכיפה ולמשמעת מוטלת על הנהלות הקבוצות. ללא קשר למקרה זה או אחר ועדת המינהלת אישרה ביום רביעי תקנת שעה אשר מאפשרת למנהלת להשית היטל בסך 30,000 שקל על הפרת בידוד. בכפוף לתקנון המשמעת של מינהלת הליגה וארגון השחקנים בו נקבע כי הפרת בידוד היא הפרת חוזה וניתן להרחיק שחקן מהליגה על הפרה זו. תקנה זו תיכנס לתוקף מרגע זה לאחר שהועברה הבוקר לקבוצות".
בימים האחרונים עמדה בעין הסערה קבוצת הכדורגל של המועדון שספגה ביקורות קשות על התנהגות האוהדים שהתאספו מחוץ לבלומפילד וחלקם אף פרצו לתוך האצטדיון לפני המשחק מול מכבי חיפה, ובייחוד על האשחקנים שחגגו ממרפסת האצטדיון עם אותם האוהדים.
האירועים יצרו מתיחות חריפה מול משרד הבריאות, שאיים בסנקציות וטען כי התנהלות מסוג זה מאיימת על המשך קיום המשחקים ומרחיקה את האפשרות שהקהל יחזור ליציעים עוד העונה.