"קשה לראות איך אנחנו יוצאים מהמצב הזה, אפשר להגיד שזה נגמר", אמר אתמול (שלישי) גורם במכבי תל אביב אחרי ההפסד 80:84 לצסק״א מוסקבה. מדובר בהפסד רביעי ברציפות עבור הצהובים שמחזיקים במאזן 15:10. כדי להצליח איכשהו להתברג לפלייאוף הם יצטרכו לנצח בשמונה מתוך תשעת המשחקים שנותרו. המשוכה הבאה: ולנסיה כבר מחר בהיכל.
שחקניו של דימיטריס איטודיס כבר עלו ליתרון של 22 נקודות, וניצלו את החולשה ההגנתית של הצהובים בצבע. ברבע האחרון מכבי ת"א חזרה לעניינים בעיקר בזכות יכולת מצוינת של טיילר דורסי, שסיים עם 20 נקודות והצליחו לצמק עד לשתי נקודות הפרש בלבד.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
"פיגור כזה קשה לסגור", הודה דורסי בסיום. "כשאתה מאבד ריכוז במהלך המשחק נגד קבוצה חזקה זה מה שיכול לקרות. אנחנו נמשיך להילחם, לא נוותר, אסור לנו לוותר עד שהעונה תגמר. אותלו האנטר אמר לנו בחדר הלבשה במחצית שאנחנו חייבים להאמין, וזה מה שעשינו במחצית השנייה, אבל נפלנו על הדברים הקטנים".
יאניס ספרופולוס סיפק הסבר חדש ליכולת של קבוצתו ברגעים המכריעים. היווני טוען שלא מדובר בתירוצים, אבל כמעט בכל מסיבת עיתונאים אחרי הפסד ביורוליג הוא דאג לנמק את הסיבות להפסד. בתחילת העונה הוא דיבר על החיבור של השחקנים החדשים בסגל, בהמשך על הפציעות של ג'ון דיברתולומיאו, עומרי כספי ויובל זוסמן. אחר כך הגיע ליכולת המאכזבת של דראגן בנדר ואנטה ז׳יז׳יץ׳ והפעם בחר להתמקד בכך שלשחקניו לא הייתה חופשה בין העונות, בעקבות התארכות העונה בזירה המקומית בגלל הקורונה.
הסבלנות של ההנהלה בעידן של ספרופולוס לא ברורה מאליה. בשנים עברו מאמן במצבו כבר היה מוצא את דרכו מחוץ למועדון. עם זאת, ההתאמה בינו ובין ההנהלה, הבעיות הכלכליות וגם החיבור עם האוהדים, עזרו לו לסס את מעמדו.
3 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
טיילר דורסי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
סוף הסיפור. שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
בנוגע לצמד הקרואטי. בנדר וז'יז'יץ'. אפשר כבר להגיד שאחת הטעויות היותר גדולות של הצהובים העונה נוגעת לשניים, בטח בזמן שרוב קבוצות היורוליג שנמצאות בצמרת ביססו את הסגל שלהם על שחקני פנים עם ניסיון אירופי. בנדר סיים את המשחק אתמול אחרי ארבע דקות בלבד וז'יז'יץ' סופסל במאני-טיים.
מה ששימח את הצהובים הייתה חזרתו של עומרי כספי. הישראלי רשם את משחקו השלישי מאז הווירוס בבטן, אבל הפעם היה הרבה יותר דומיננטי. הוא ידע להיכנס לפרקט את האנרגיות הנכונות, רשם שש נקודות מהירות ואפילו העלה את הצהובים ליתרון. לאחר מכן הצוות המקצועי היה חייב להקשיב להוראות המפורשות של הצוות הרפואי בכל הנוגע לדקות הקצובות שהוא אמור לקבל כדי לא להעמיס על הברך.