בהפועל ירושלים ידעו שההופעה החלשה מול מכבי ת"א שהגיעה בעקבות ניצחון בגמר הגביע על הצהובים, לא תחזור מול הפועל חולון. מבחינת הקבוצה מהבירה, ההבנה שמדובר במשחק על המקום הרביעי, כשיתרון הביתיות בסדרת רבע גמר הפלייאוף בין השתיים מונח על הכף - עשתה את כל ההבדל. התוצאה: ניצחון אדום 76:94 לשחקנים של יונתן אלון.
מחזיקת הגביע הטרייה שמחה לא רק מכך שהישגה את מבוקשה אלא גם מהדרך. היא לא רק נהנתה מעוד ערב מצוין של ליוואי רנדולף (20 נקודות), אלא גם זכתה ל-14 ו-13 נקודות מנמרוד לוי ויובל זוסמן (בהתאמה). עוד לפני הסדרה מול הפועל חולון, תארח הפועל ירושלים במוצ"ש את הפועל ת"א, במשחק שינעל את הבית העליון ויהיה לפרוטוקול בלבד.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
"ניצחון מאוד חשוב". אלון
(צילום: דניאל כהן)
"ידענו שזה יהיה כמו משחק פלייאוף", אמר רנדולף בסיום. "ניסינו להכתיב את הקצב ולהכין את הדברים לשבוע הבא. יש להם הרבה שחקנים טובים והם מאומנים היטב, ידענו שנצטרך להיות קשוחים אבל היינו חייבים לדבוק בתוכנית המשחק שלנו ולהיות אגרסיביים.
"מה לוקחים לקראת הסדרה? אנחנו יודעים שיש להם הרבה כלי נשק וזה הדבר העיקרי. איתם לא יודעים מאיפה יגיעו הנקודות, הם אגרסיביים ומשחקים חזק, לכן אני יודע שניצחנו בפער גדול, אבל אני לא יודע אם זה יהיה ככה גם בהמשך הסדרה. אנחנו צריכים להיות מוכנים להכל".
"זה ניצחון מאוד חשוב, אנחנו אוהבים לשחק מול הקהל שלנו ואנחנו רוצים שיהיה להם כיף פה בבית", הוסיף יונתן אלון וחילק מחמאות לפורוורד שהגיע מטורקיה בפברואר, לו היכרות מיוחדת עימו עוד מהקדנציה הקודמת של לוי בבירה וכמובן בגליל עליון עם עליית הליגה, אז שימש מנהל מקצועי. "נמרוד הגיע אלינו כשגבי נפצע, אז הוא היה חייב לשחק יחסית הרבה מוקדם. הוא לא הכיר את החבר'ה. החיבור קורה כל יום באימונים. הוא שחקן טוב ויודעים את זה".

שרף: "מאמין באנשים שאנחנו הולכים איתם"

בצד השני, חולון מסיימת את העונה הסדירה עם מאזן של 16 ניצחונות לצד 13 הפסדים. לצד הבעת אכזבה מהמקום החמישי וההבנה בדיעבד שהקבוצה הייתה יכולה לסיים במקום גבוה יותר, בחולון מקווים שהכניסה לפלייאוף תביא איתה מגמה חדשה שאולי תביא תפנית חיובית.
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל חולון עמית שרף
הפועל ת"א הפועל חולון עמית שרף
"הבריחה? בגלל ריבאונד ההתקפה". שרף
(צילום: יאיר שגיא)
"אני חושב ש-13:8 להם בריבאונד התקפה בחצי הראשון זה כל הסיפור של הבריחה", אמר מאמן הפועל חולון עמית שרף. "הולכים לריבאונד התקפה, זה יכול לקרות, גם בגמר הגביע ראינו וזה משהו שמתכוננים אליו. כל עוד היינו במשחק ולקחנו את הריבאונד המשחק היה שקול, ברגע שהם הצליחו לקחת ריבאונד ולייצר מזה את כל הנקודות לא הצלחנו להגיב. ברבע השלישי כשהצלחנו לייצר הגנה לא היינו מספיק טובים במעבר, איבדנו שני כדורים ובשבילינו המעבר והספייסינג במעבר זה אחד הדברים הקריטיים. השילוב נתן להם את הבריחה ובסוף בתחילת הרבע הרביעי, כשעוד הייתה לנו הזדמנות, שתי התקפות שלהם שהובילו לשני סלים זה משהו שאנחנו לא יכולים לספוג, אנחנו צריכים למצוא הגנה טובה יותר לקראת המשחקים הבאים".
שרף נשאל האם הוא מאמין שהקבוצה יכולה להפתיע במסגרת הפלייאוף, והשיב בחיוב: "אני מאמין מאוד באנשים שאנחנו הולכים איתם מתחילת העונה וגם מאלה שהצטרפנו אלינו ונתנו לנו תקופות מדהימות העונה. אנחנו צריכים למצוא את הדרך שלנו שמתחילה בהגנה, שליטה בריבאונד ויציאה במעברים. אנחנו נלך עד הסוף, נעשה את הסדרה הזו הכי מעניינת שיכולה להיות".

זה השער הגדול ביותר של רונאלדו בברצלונה?
(באדיבות ONE)