הפועל תל אביב הודיעה היום (שבת) על החתמתו של וולטר למון ג'וניור (28, 1.91 מ'), רכז אמריקאי שיהיה הזר השלישי של האדומים בעונה הקרובה אחרי טאליב זאנה ורג'י אפשואו.
למון ג'וניור שיחק בשנים האחרונות בעיקר בליגת הפיתוח של ה-NBA ונחשב לאחד השחקנים המובילים בה. ב-2019/20 שיחק במדי פורט ויין והעמיד ממוצע של 20.3 נקודות, 6.6 אסיסטים ו-4.5 ריבאונדים ב-35.7 דקות.
3 צפייה בגלריה
וולטר למון ג'וניור
וולטר למון ג'וניור
נחשב לרכז סקורר. וולטר למון ג'וניור במדי שיקגו
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
וולטר למון ג'וניור
וולטר למון ג'וניור
בעל רזומה עשיר. וולטר למון ג'וניור
(צילום: האתר הרשמי של הפועל תל אביב)
"וולטר שחקן מוכח שיעזור לנו בשתי עמדות הגארד. הוא משחק באגרסיביות רבה בשני צדי המגרש, וזה מאוד מתאים ל-DNA ולסגנון המשחק שאנחנו רוצים לראות בהפועל. אני מאחל לו ולשאר השחקנים עונה מוצלחת", אמר מאמן הפועל ת"א, יאניס קסטריטיס.
את קריירת המכללות שלו עשה למון ג'וניור באוניברסיטת בראדלי. לאחר מכן לא הצליח להיבחר בדראפט ויצא לשחק בקורמנד ההונגרית. לאחר 12 משחקים עזב לקרילשיים הגרמנית. בהמשך שיחק גם בטורקיה, יוון ואף 11 משחקים ב-NBA במדי ניו אורלינס ושיקגו בחוזים קצרים. ב-2018/19 לקח חלק בשישה משחקים של הבולס לקראת סיום העונה והעמיד ממוצע מרשים של 14.4 נקודות, 5 אסיסטים ו-4.5 ריבאונדים.
למון ג'וניור נחשב לרכז סקורר, שקולע מצוין מחוץ לקשת (באיזור ה-38 אחוזים לאורך הקריירה), והוא אומר להוביל את הקו האחורי של האדומים לצד ים מדר ובר טימור. כעת נותר לקבוצה להחתים זר בעמדות 4-3 כדי לסגור את הסגל באופן כמעט סופי, כאשר גם ישראלי גבוה עדיין נלקח בחשבון.

חבר של ג'ורדן המילטון

גם הפועל חולון הודיעה בצהריים על החתמה של זר - אייזאה מיילס (26, 2.03 מ'), פורוורד שמשחק בעמדות 4-3 שמגיע אחרי עונה בה ניסה להשיג חוזה ב-NBA, אך לא צלח במשימה ושיחק בליגת הפיתוח.
3 צפייה בגלריה
אייזיאה מיילס
אייזיאה מיילס
אייזאה מיילס
(צילום: האתר הרשמי של הפועל חולון)
מיילס שיחק לאורך רוב הקריירה שלו באירופה. הוא החל אותה בדיז'ון הצרפתית, המשיך לאושק ספורטיף הטורקית, שם שיחק עם אקס הסגולים, ג'ורדן המילטון. לאחר מכן חזר לצרפת ושיחק בלימוז'. בעונה האחרונה כאמור לא הצליח לקבל חוזה ב-NBA, ולכן לבש את הגופיה של קבוצת דלוואר בלו מליגת הפיתוח. בפברואר הספיק לחתום בשולה הצרפתית, אולם לא שיחק בשורותיה בעקבות משבק הקורונה.
"מיילס הוא שחקן בעמדה מספר 4 עם קליעה טובה מבחוץ, שזה נהדר בעידן הנוכחי", אמר מאמן חולון, סטפנוס דדאס. "היו לו שלוש שנים טובות באירופה, והוא מגיע אלינו מעונה פחות טובה שניסה ולא הצליח להשיג חוזה ב-NBA. מהשיחה שלי איתו הוא נשמע רעב מאוד לשחק בחולון. הוא מכיר את האווירה אצלנו מכיוון שיש לו קשר הדוק עם שחקן הקבוצה בעבר, ג'ורדן המילטון. הוא שחקן שייצור רווחים לשומרים שלנו עם הקליעה שלו מבחוץ ויהיה שחקן חשוב מאוד בהרכב שלנו."