הפועל חולון לא רצתה שהעונה הזו תחזור, והיא ידעה בדיוק למה. רגע לפני שהקבוצות שבו לפרקט, חולון איבדה את כל הזרים הבכירים שלה, נאלצה להביא תחליפים ולהתפשר על איכות (וכמות) ואת החודש האחרון "בילתה" בלהפסיד לשלוש הקבוצות הטובות בליגה – מכבי ת"א, הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון.
הערב (ראשון) זה הסתיים עם תבוסה 102:67 לירושלים בארנה, ההפסד השביעי ברצף של חולון, שסיימה את העונה הסדירה באופן אבסורדי לחלוטין במקום הרביעי ותהיה עם יתרון ביתיות בפלייאוף.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
טרי מטביע את חולון
טרי מטביע את חולון
טרי מטביע את חולון
(צילום: ראובן שוורץ)
המארחת הגיעה אחרי ההפסד לאלופה, שקבע למעשה את הדירוג של ארבע המובילות, כך שהקבוצה של עודד קטש התייחסה למשחק כהכנה לפלייאוף. תחרות לא ממש הייתה על הפרקט וחמישה שחקנים של ירושלים סיימו בספרות כפולות.
עמנואל טרי (12 נקודות ו-12 ריבאונדים), נמרוד לוי (16 נקודות, 75 אחוז מהשדה) ובר טימור (14 נקודות ובין היתר ארבע חטיפות) הצטיינו. ג'ימי הול (20 נקודות) היחיד שהופיע אצל האורחת.
מהלך המשחק
האדומים התחילו את המשחק בסערה: פלדין צלף מבחוץ, בלאט הרים את טרי לאלי הופ והצמד הולנד את לוי הגדילו ל-2:17 אחרי פחות משלוש דקות. הול הכניס את הסגולים לעניינים בשני צידי המגרש וקולמן קלע מבחוץ, אלא שבלאט המשיך את החגיגה ההתקפית וגם עידן זלמנסון הצטרף, 13:26. שלומי הרוש נכנס מהר לעניינים עם שלשה והסגולים נראו טוב יותר בהתקפה עם סל של אוריאל טרוצקי שהוריד לחד-ספרתי, אלא שבר טימור וזלמנסון טיילו לטבעת וסגרו את הרבע ביתרון 22:32.
4 צפייה בגלריה
ג'ון הולנד מול רועי הובר
ג'ון הולנד מול רועי הובר
ג'ון הולנד מול רועי הובר
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
ג'רמי פארגו
ג'רמי פארגו
הפעם על תקן מעודד. ג'רמי פארגו
(צילום: ראובן שוורץ)
קולמן במהלך של סל ועבירה והראל דדון בליי אפ חתכו חצי מהפער, דייוידאס סירווידיס עלה על הלוח, פלדין קלע נקודות מהזדמנות שנייה וטימור קבע 28:37 מהקו. טרי קלע עוד סל מריבאונד התקפה, הול החזיק את חולון בעניינים בהתקפה אבל שלשה של סולימאן בריימו וסל קל שלו אחרי אסיסט נפלא של טרי הגדילו ל-30:44. טרי ריחף לעוד טיפ אין ושלח את עמית שרף לפסק זמן, טרוצקי עבד יפה בצבע בשני צידי המגרש אבל לוי ופלדין לא נתנו לפער לרדת, 35:51. לאב קבר שלשה ראשונה, פלדין מיד ענה באותו מטבע וזלמנסון שהגיע לספרות כפולות חתם את המחצית ביתרון 38:56.
טימור פתח בחמישייה בתחילת המחצית השנייה וקלע 6 נקודות תוך פחות מדקה, הול קלע בצד השני אבל בלאט צלף גם הוא מבחוץ וטרי בריחוף יפהפה הגדיל ל-40:67. שרף ביקש פסק זמן נוסף, אלא שהפעם הריצה הירושלמית נמשכה ושלשה של סירווידיס בתנועה קבעה 40:72. טימור סיפק חטיפה ודאנק נדיר ושלשה שלו אחרי אסיסט של גיא דותן מאחורי הגב גרמה לחולון לבקש טיים אאוט נוסף, 42:77 באמצע הרבע השלישי. הול הראה יד רכה מבחוץ והוסיף גם הטבעה יפה, לוי הגיב בשבע נקודות רצופות ובסיום הרבע 54:86 לירושלים.
שני המאמנים הלכו עמוק לתוך הספסל ברבע הרביעי, אלון ספיר בצד אחד וגיא פלטין בצד השני הראו יכולות יפות ושלשה של דביר רינגוולד קבעה 61:95. דדון המשיך להילחם, טרי הגיע לדאבל-דאבל וספיר התכבד בנקודה ה-100 בשלשה. אריאל ז'אנו קיבל דקות נדירות גם כן וקלע נקודות בכורה בליגה, ספיר המשיך לצבור נקודות בצד השני ובסיום 67:102 לירושלים.
פורסם לראשונה: 19:12, 12.07.20