מכבי תל אביב תסתכל בסיום העונה על המשחק הזה ולא תבין איך היא לא סיימה עם הניצחון הערב (חמישי). הצהובים ספגו הפסד מרגיז ודרמטי, 91:89 לאנאדולו אפס הטורקית, וירדו למאזן של שני ניצחונות לעומת חמישה הפסדים.
יכול מאוד להיות שמכבי הייתה צריכה לגמור את המשחק הזה קודם ולא להיקלע לדרמה בשניות הסיום - אבל כשזה קרה היא קיבלה הזדמנות גדולה לנצח, ופשוט קרסה מנטלית. בפיגור של שתי נקודות, מסירה פשוטה של אלייז'ה בראיינט בהתקפה האחרונה הלכה החוצה רק כי טיילר דורסי לא היה מרוכז ורץ להתקפה. סטופ הגנתי טוב של הצהובים סידר להם עוד צ'אנס להכריע את ההתמודדות לטובתם, אבל סקוטי ווילבקין נחסם, והאלופה הישראלית חוזרת הביתה מתוסכלת.
2 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
משחק ענק שלו וטעות לא פחות גדולה. אלייז'ה בראיינט
(צילום: getty images)
זה היה משחק מוזר, אבל אין ספק שמהנה לצפייה. אנאדולו, שחסרה שניים מכוכביה הגדולים, שיין לארקין ובראיינט דנסטון, הראתה שיש לה לא מעט כלים התקפיים גם בלעדיהם ופתחה פער מבטיח. מכבי חזרה לעניינים הודות לערב שיא של בראיינט (22 נקודות). שתי הקבוצות פגעו באחוזים גבוהים במיוחד מחוץ לקשת, כשהאורחת פגעה לא פחות מ-15 פעמים מחוץ לקשת. לצערה, רודריג בובואה הגיע לוהט למאני-טיים ולא נתן למשחק הזה לברוח.

מהלך המשחק

פתיחה יוצאת דופן למשחק. מורמאן, מיצ'יץ' ופלייס פגעו מחוץ לקשת ונתנו לטורקים יתרון 0:9 תוך דקה וחצי. הצהובים הצליחו למזער מעט נזקים הודות לשלשות של בראיינט וקלויארו (13:7). בראיינט החל להיכנס לעניינים ועלה כבר לשמונה נקודות (16:12). בצד השני פלייס שלט מתחת לסל, אבל הוא והחברים שלו התקשו לעשות נקודות. ספרופולוס הזעיק את האנטר מהספסל. גג גדול שלו שלח את קלויארו לשתיים בצד השני, ומכבי רק במינוס נקודה (18:17). הטורקים המשיכו להחטיא ולאבד, ושלשה של דורסי סגרה ריצת 2:15. כריס ג'ונס חתם את הרבע עם כניסה נהדרת ויתרון 22:24 למכבי.
2 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
שינה את המומנטום מהספסל. אותלו האנטר
(צילום: getty images)
טיבור פלייס היה מעורב בשמונה נקודות מתוך ה-11 הראשונות של קבוצתו (שש נקודות ואסיסט), ואנאדולו הצליחה לפתוח פער של חמש (28:33) ושלחה את יאניס ספרופולוס לבקש פסק זמן. שלשה שנייה של פלייס העלתה את מאזנו ל-16 נקודות ואת היתרון של אנאדולו לתשע (32:41), ווילבקין התעורר וקלע שתי שלשות רצופות (הנקודות הראשונות שלו במשחק) כדי לצמק ל-41:38. דורסי, ווילבקין, ואפילו ז'יז'יץ' עם שתיים ראשונות הריצו את מכבי ל-2:9 ושוב הפכו את התוצאה (46:47). רודריג בובואה עוד הצליח להחזיר עם סל ועבירה, אבל המילה האחרונה הייתה של בראיינט, שקלע שלשה על הבאזר והוריד את הצהובים ביתרון קטן, 49:50 בהפסקה.
הרבע השלישי המשיך את הטירוף של המחצית הראשונה. בראיינט עלה כבר ל-20 נקודות והחברים שלו לא הפסיקו לצלוף מחוץ לקשת (11 מ-20). בצד השני מורמאן, סימון ובובואה השאירו את הטורקים קרובים. בראיינט עלה ל-22 נקודות, ושבר את השיא האישי שלו ביורוליג, מיצ'יץ' קלע שתיים לזכות אנאדולו והרבע הסתיים ביתרון 67:72 למכבי.
כריס ג'ונס ניצל ריבאונד התקפה של ז'יזי'ץ' וקלע את השלשה ה-12 של מכבי, אנאדולו לא ויתרה ושלשה של מורמאן אחרי חטיפה של בובואה הפכה את התוצאה (78:80). גם ווילבקין רצה להראות מה הוא יודע, והוא יודע - שתי שלשות שלו קבעו עוד מהפך, אבל סימון בסל ועבירה דאג שהיתרון יישאר אצל המארחת (84:85). השניות האחרונות היו מורטות עצבים. פלייס (20 נקודות) פגע מהפינה כשנותרו 24 שניות על השעון ושלח את ספרופולוס לבקש פסק זמן. מכבי יצאה להתקפה אחרונה - אבל בראיינט רצה למסור לדורסי, שלא שם לב, והכדור הלך החוצה. הצהובים עוד הצליח לבצע סטופ הגנתי ויצאו להתקפה אחרונה, בה ווילבקין נחסם. בסיום מכבי מפסידה 91:89 מרגיז ויורדת למאזן 5:2.
פורסם לראשונה: 19:23, 05.11.20