"אני מבועתת, חסרת מילים ומשתגעת. אף פעם לא היה איכפת לי או התערבתי בפוליטיקה, אבל הפעם אני לא יכולה לשתוק ולהמשיך להעמיד פנים כאילו העולם מתפקד בסדר גמור. אני מאבד את האמון באנושות. מה שקרה בלבנון קשה מנשוא".
הדוברת: שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל, מרים חנון, בפוסט ארוך ואמוציונלי שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה והתייחס לפיצוץ האדיר שפקד את נמל התעופה בדרום לבנון וגרם למותם של למעלה מ-100 אנשים.
4 צפייה בגלריה
מרים חנון
מרים חנון
"אני ילדה לבנונית שנולדה בלבנון וגרה בישראל". חנון
(צילום: אורן אהרוני)

4 צפייה בגלריה
לבנון ביירות אסון פיצוץ נמל אלפי פצועים הבוקר שאחרי
לבנון ביירות אסון פיצוץ נמל אלפי פצועים הבוקר שאחרי
כך נראה נמל התעופה לאחר האסון
(צילום: רויטרס)
חנון (26), שכיכבה העונה ברמת השרון, בת למשפחה צד"לניקית מנהריה, שיחקה במדי כל הנבחרות הצעירות וכמובן משתייכת גם לסגל הבוגרת, במדיה ערכה בכורה בנובמבר האחרון בהפסד לשבדיה במוקדמות היורובאסקט.
"האנשים שמתו וימשיכו למות הם חפים מפשע", המשיכה חנון. "וירוס הקורונה כבר לא עניינם, לא רק שאין להם חשמל, אלא גם רעב משתלט על האזור והם סובלים בגלל הממשלה. אני חוששת שהמין האנושי הולך להפציץ את עצמו לדעת".
הפוסט של חנון
"כמה זמן ניתן לאנשים שרעבים לכוח לנצח ולהשתלט? די, זה מספיק. כולנו חייבים לעשות משהו בנידון. זה לא רק קשור ללבנון, אלא על הישרדות. מדובר בלאבד את החופש שלנו והזכות לחיות. אנחנו מראים שנאה במקום להפיץ אהבה. עם עולם מלא שונאים לעולם לא נחיה בשלווה בשום מקום".
"אני ילדה לבנונית שנולדה בלבנון וגרה בישראל", המשיכה חנון. "לא להתבלבל ולחשוב שישראל עשתה את זה. רק קבוצה אחת אשמה ולכל שאר המדינות לא איכפת אם זה ייפסק. בזמן מגיפה בכל העולם, זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים. זקוקים לתמיכה, אהבה ואכפתיות. אם אתה לא יכול לעשות שום דבר חיובי בעולם הזה, לפחות אל תעשה דברים כדי לפגוע בו".
4 צפייה בגלריה
חנון במדי נבחרת ישראל
חנון במדי נבחרת ישראל
חנון במדי נבחרת ישראל
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)

4 צפייה בגלריה
מרים חנון
מרים חנון
שיחקה בעונה שעברה ברמת השרון
(צילום: עודד קרני, מינהלת הנשים)