הפועל חולון פתחה הערב (חמישי) את משחקיה בבית העליון, אחרי הפסקה כפויה של שבועיים מאז סיום דרכה האירופית. את האמת, זה ממש לא שינה לה. החבורה של סטפנוס דדאס נראתה נהדר והביסה 81:103 את הפועל ירושלים, במשחק שנערך ברוממה.
חולון לא רק התבססה במקום השני בטבלה (מאזן 8:17), אלא גם השלימה ניצחון על ירושלים בסדרה העונתית לראשונה מאז 2016/17. שתי הקבוצות סבלו מעזיבה של זרים ושיחקו בסגלים חסרים. ירושלים ללא טיישון תומאס, מלקולם היל, ריי מקאלום וסטנטון קיד שעזבו את הארץ בעקבות המצב. חולון נאלצה להסתדר ללא אייזאה מיילס וטיירוס מגי.
6 צפייה בגלריה
וורקמן בדרך לשתי נקודות קלות
וורקמן בדרך לשתי נקודות קלות
וורקמן בדרך לשתי נקודות קלות
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
האריס מקדים את קרמר
האריס מקדים את קרמר
האריס מקדים את קרמר
(צילום: ראובן שוורץ)
קלעו לחולון: האריס 23, ססטינה 21, ג'ונסון 18, ברנדווין 12, בורדיון 9, פניני 8, משגב 5, וורקמן 4, נאמן צדק 2, זך 1. לירושלים: בריימו 19, זלמנסון ובלאט 14 כ"א, בלול 9, אריאל ובויד 5 כ"א, ששון וקרמר 4 כ"א, יודי 3, כהן סבן ושניידרמן 2 כ"א.

מהלך המשחק

האדומים שמרו מצוין בפתיחה, ספגו סל שדה בודד במשך שלוש דקות וחצי ובהובלת זלמנסון עלו ליתרון 2:5. ג'ונסון הכניס את חולון לקצב עם 7 נקודות מהירות והאריס צלף שלשת בכורה, עדי כהן סבן צימק בסל ועבירה ובלאט השווה מבחוץ, 12:12. עודד ברנדוויין וגיא פניני עלו טוב מהספסל, הסגולים לקחו את השליטה בקצב ובסיום הרבע הובילו 14:21.
6 צפייה בגלריה
אריאל מנסה לעצור את משגב
אריאל מנסה לעצור את משגב
אריאל מנסה לעצור את משגב
(צילום: ראובן שוורץ)
בריימו עלה טוב לרבע השני וקצת קירב את ירושלים, אלא שפניני והאריס הגדילו מיד בחזרה, 18:27. עימות נרשם על הספסל בין דדאס לוורקמן. אריאל צלף מבחוץ ובריימו המשיך להיות המוציא לפועל העיקרי באדום, אבל שלשות של ג'ונסון וססטינה פתחו פער דו-ספרתי, 24:35. זלמנסון וקרמר עצרו את כדור השלג ובלאט כבר קירב את ירושלים למינוס 4, משגב מיד דאג להגדיל עם שלשה ואסיסט לשלשה נוספת של ססטינה, 35:45. זלמנסון עבד יפה בצבע, ססטינה המשיך להרשים בצד השני, ג'וליאן בויד קלע סל בכורה בליגה הבכירה והאריס סגר את המחצית עם השלשה השביעית בסגול-צהוב, 43:53.
בלאט חזר טוב מהפסקת המחצית וביחד עם אריאל צימצם טווחים, האריס מנע מהם להתקרב יותר מדי אבל בריימו הוריד ל-60:51. פרדריק בורדיון קלע סל ראשון, חולון הצליחה לסגור את בריימו ובכך לשבש את התקפת היריבה ובהובלת האריס ופניני ברחה ליתרון 56:76. ניב בלול עצר את הריצה עם שני מהלכים יפים בצבע, אבל בורדיון סגר רבע גדול שלו ושל הקבוצה עם שלשה על הבאזר, 61:80.
6 צפייה בגלריה
דדאס גוער על וורקמן
דדאס גוער על וורקמן
דדאס גוער על וורקמן
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
האריס
האריס
משחק נהדר. האריס
(צילום: ראובן שוורץ)
חמש נקודות רצופות של ססטינה בתחילת הרבע הרביעי סימנו את המגמה להמשך הרבע, בלול סיפק עוד סל יפה בצבע מול הקבוצה בה כיכב אביו ובויד הראה יד גם מבחוץ, אלא שססטינה המשיך בשלו ודאנק של וורקמן קבע 68:91. הטבעה נוספת בסגול, הפעם של ג'ונסון, נתנה את האות לתחילת החילופים החברתיים, אנדרו יודי, אביאל נאמן צדק וטל זך עלו על הלוח וברנדוויין הביא את חולון לתלת-ספרתי, 75:100. דדאס העניק זמן תשואות לכוכבי הניצחון וזמן מגרש לילדים מקצה הספסל ובסיום 81:103 משכנע לקבוצה שלו.
6 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
בדרך לרבע גמר הפלייאוף. שחקני באר שבע חוגגים
(צילום: הרצל יוסף)

הפועל ב"ש ניצחה בנהריה, ראשל"צ הביסה

הפועל ב"ש עשתה צעד חשוב לעבר רבע גמר הפלייאוף, אחרי ניצחון 75:90 בעין שרה על עירוני נהריה בפלייאוף התחתון. האדומים פתחו את המשחק עם ריצת 0:18, כשאת הסל הראשון שלהם במשחק קולעים שחקני נהריה, 5:23 דקות לסיום הרבע הראשון. ההמשך, כמו שהבנתם, לא היה שונה כל-כך.
ספנסר וייס בלט אצל המנצחת עם 23 נקודות, טראוויס ווריק הוסיף 17 ואריק תומפסון 16. ג'רון בלוסומגיים הוליך את נהריה עם 31 נקודות בדרך להפסד 11 ברציפות עבור הסגולים.
מכבי ראשל"צ התשיעית לא מוותרת עדיין גם היא על הכרטיס עם 88:106 מרשים על בני הרצליה. ללא דריל מונרו, ג'רמי פארגו וג'אמיל ווילסון שעזבו את הארץ, הכתומים הציגו מחצית שנייה אדירה (37:58) ושייטו לניצחון שלישי ברציפות. גולן גוט להט עם 34 נקודות ב-34 דקות, נועם דוברת הוסיף 22. מקס היידגר קלע 28 להרצליה. 27 נקודות של בראיין אנגולה סחפו את עירוני נס ציונה ל-79:106 קליל על מכבי חיפה.
פורסם לראשונה: 20:47, 20.05.21