שביעות רצון במכבי ת"א שניצחה אתמול (שני) 75:87 את הפועל באר-שבע/דימונה ללא השחקנים הזרים שלה, זאת אחרי שהפסידה בשבת האחרונה להפועל חיפה במשחק הראשון שנערך בהיכל מנורה מבטחים מאז פרוץ המלחמה.
בהנהלה ובצוות המקצועי פירגנו לישראלים שהגיעו ארצה למרות כל המצב המורכב ונאלצו בשני המשחקים האחרונים לתת את האקסטרה גם בדקות המשחק. למעשה, מכבי הייתה צריכה להסתדר עם חמישה שחקנים בכירים בלבד בסגל. מי שקיבל אתמול את רוב המחמאות היה רומן סורקין שאחרי שנגד הפועל חיפה קבע שיא קריירה עם 35 נקודות, הפעם הצטיין עם 20 נקודות ושבר את שיא הקריירה שלו בריבאונדים - עם 15.
2 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
שיא קריירה נוסף, הפעם בריבאונדים. רומן סורקין
(צילום: הרצל יוסף)
מי שגם קיבל הרבה שבחים היה עומר מאייר בן ה-17 שעלה העונה מהנוער לסגל הקבוצה הבוגרת. במשחק הראשון מול בני הרצליה הוא קיבל 23 דקות בהן רשם 9 נקודות ו-3 אסיסטים אבל גם 6 איבודים, והפעם קיבל 24 דקות בהן תרם 11 נקודות ו-5 אסיסטים. "הוא יהיה כוכב, הוא כבר כוכב", אמר עליו עודד קטש בסיום. "הוא ילד צעיר ואם מתייחסים לגיל שלו אז הוא באמת כוכב. אין לי ספק שבכל הסיטואציה שיש לנו זה אולי אחד הדברים הטובים שקרו לו, שהוא מקבל הזדמנויות שאולי לא בהכרח היו קורות בזמנים נורמליים והוא לוקח את זה".
מאייר בעצמו אמר: "ברור שזה כיף לשחק בקבוצה כמו מכבי, לשחק עם סגל כזה זה כיף. ידעתי שהסיטואציה טיפה מורכבת אז עשיתי כל מה שאני יכול כי ידעתי שהשחקנים צריכים את המנוחה. אני לא מתעסק בדקות, זה לא בשליטתי, מה שבשליטה שלי זה לבוא לעזור לחברים לקבוצה. ידענו כקבוצה שזאת הסיטואציה, כמובן שהיינו רוצים שהשחקנים הזרים יבואו איתנו לארץ, אבל היינו צריכים להפיק את המיטב. נכון שזאת הזדמנות בשבילי אבל חבל שזה בנסיבות האלה. קשה להגיד שהאמנתי שגם אשחק וגם אהיה משמעותי".
קטש הוסיף: "אני לא חושב שהפקנו לקחים מאז יום שבת, פשוט הפעם מה שעשינו הספיק. שמח שהצלחנו לפחות מבחינת הגארדים שלנו לחלק דקות ולשמור על הרגליים שלהם. אני ממש לא מקבל את העניין הזה של ישראלים וזרים, אני לא מבין מאיפה זה מגיע, אנחנו פשוט קצרים, התוצאה יכלה להיות הפוכה גם אם היינו משחקים עם חמישה זרים. החמישה שחקנים שהגיעו לכאן הם שחקנים טובים מאוד".
2 צפייה בגלריה
עומר מאייר
עומר מאייר
זכה לשבחים מקטש. עומר מאייר
(צילום: הרצל יוסף)
מכבי ת"א תמריא כבר היום לבלגרד לקראת המשחק ביום חמישי מול ז'לגיריס במסגרת המחזור ה-17 ביורוליג. הצהובים מדורגים במקום העשירי בטבלה עם מאזן של תשעה ניצחונות לעומת שבעה הפסדים ומגיעים למשחק בסיטואציה מאוד לא אידיאלית, כשלמעשה הקבוצה התפצלה לשתיים מאז יום שישי ולקראת המשחק הקרוב הקבוצה תערוך אימון בסגל מלא רק יום לפני המשחק.
בהנהלה נתנו לשחקנים הזרים בימים האחרונים שקט וזמן למחשבה על כל הסיטואציה המורכבת שנוצרה בתוך המועדון, אבל תוך כדי ביקשו מהסוכנים של השחקנים להתערב ולנסות לערוך איתם שיחות שיפתרו את המצב.
ההנהלה תגיע לבלגרד על מנת לערוך שיחה נוספת עם הזרים, כאשר נכון לעכשיו, העניין נשאר כמו שהוא. מצד אחד, השחקנים ממש לא אהבו את הקיצוץ בשכר וגם לא אהבו את ההתנהלות והדרך שזה נעשה ומצד שני, בהנהלה רואים בהתנהלות שלהם התחשבות גדולה בשחקנים מאחר שאמרו להם שמדובר רק בדחיית תשלום ולא בקיצוץ ממשי, ושאת שאר הכספים הם יקבלו או במשכורת האחרונה של העונה או במשכורת הראשונה של העונה הבאה.